סגור
משבר אקלים
אזוגל חום בסין נהר ג'יאלינג יובל מרכזי של נהר היאנגצה
גל החום הכבד בסין ייבש חלקים נרחבים מנהר הג'יאלינג, יובל מרכזי של נהר היאנגצה (צילום: AP)

הערכות בסין: גל החום הכבד במדינה יפגע קשות בצמיחה

טמפרטורות קיצוניות ומשקעים נמוכים באזור נהר היאנגצה מסכנים את חיי הבקר, גורמים להפסקות חשמל ופוגעים בייצור בענפים רבים כולל פלדה, כימיקלים ודשנים שמשפיעים על מגזרי הבנייה והחקלאות. כלכלנית בכירה בסין: "ההשפעה תורגש בכל חלקי הכלכלה, ואף תשפיע על שרשרת האספקה העולמית". הערכות - הצמיחה תרד ל-3% השנה

גל חום מכה בחלקים מסין ואנליסטים מזהירים כי עלולות להיות לו השלכות חמורות על הכלכלה. גל החום הזה "הוא מצב עגום למדי", אמרה דן וונג, הכלכלנית הראשית של האנג סנג בנק צ'יינה בריאיון לאתר CNBC. לדבריה, המצב עלול להימשך "בקלות עוד חודשיים או שלושה חודשים".
מלבד הטמפרטורות שטיפסו לרמות שוברות שיאים, בסין מתמודדים גם עם הפסקות חשמל באזור נהר יאנגצה. הטמפרטורות הקיצוניות גם פגעו בגידול היבולים ומסכנים את חיי הבקר. "זה ישפיע על התעשיות הצורכות אנרגיה רבה, וההשפעה תורגש בכל חלקי הכלכלה ואף תשפיע על שרשרת האספקה העולמית", הסבירה. "אנחנו כבר חווים האטה בייצור בתעשיית הפלדה, בתעשיית הכימיקלים, בתעשיית הדשנים. אלו הם דברים מאוד חשובים בכל הקשור לסקטורי הבנייה, החקלאות ולייצור באופן כללי".
לפי דיווחים בכלי התקשורת הממשלתיים, מרבית האזורים בסביבות נהר יאנגצה חווים טמפרטורות גבוהות במיוחד מאז יולי. במקביל כמות הגשמים באזור נפלה ב-45% בהשוואה לממוצע בשנים האחרונות. "בשנה שעברה הערכנו שתקופת החום והפסקות החשמל גרמה לסין הפסד של סביבות 0.6% נקודות בצמיחת התמ"ג", הוסיפה וונג. "השנה אנחנו חושבים שהנתון יהיה גבוה בהרבה... אני הייתי אומרת ש-1.5% נקודות פחות".
לפיכך התחזית הנוכחית של וונג היא לצמיחה של 4% בתמ"ג השנה, אולם היא הדגישה כי אם המצב הנוכחי ימשיך, אז שיעור הצמיחה יהיה נמוך יותר ויעמוד על סביבות 3%. מדובר בצמיחה נמוכה משמעותית מצמיחה של 8.1% שנרשמה בשנת 2021.