סגור
פארק מג'יק קינגדום של דיסני ב פלורידה
פארק מג'יק קינגדום של דיסני בפלורידה (AP)

המאבק בין פלורידה לדיסני: המדינה תוכל לבטל הסכמים עם החברה

מושל פלורידה רון דסנטיס חתם על חוק שלפיו הגוף המפקח על התיירות שאותו הוא מינה, יוכל לבטל הסכמים שנחתמו עד שלושה חודשים לפני הקמתו, בין השאר עם דיסני; ברקע למאבק הממושך: התנגדות החברה להצעת חוק המגבילה דיונים בבתי הספר על נטייה מינית או זהות מגדרית

המאבק בין מושל פלורידה השמרן, רון דסנטיס, לבין דיסני עולה שלב נוסף: אמש חתם דסנטיס על החוק שמתיר לדירקטוריון תיירות חדש בשליטתו לבטל הסכמי פיתוח עם דיסני שעליהם חתם הגוף שקדם לו. בעקבות החתימה הפך החוק לרשמי, לאחר שקודם לכן אושר בסנאט של פלורידה שבשליטת הרפובליקאים.
המאבק בין דסנטיס, שצפוי להכריז בשבועות הקרובים על התמודדות בפריימריז הרפובליקאים לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2024, לבין דיסני, שהיא בין המעסיקים הגדולים בפלורידה, החל בשנה שעברה לאחר שהחברה יצאה נגד הצעת חוק במדינה המגבילה דיונים בבתי הספר על נטייה מינית או זהות מגדרית.
דסנטיס, שהגדיר את דיסני כחברה "ליברלית מדי", אמר: "יש לנו מחלוקת בסיסית במדינה שלנו מבחינת מה שאנחנו חושבים שהולם לילדים ומה שהאנשים שיושבים בברבנק קליפורניה חושבים שהולם". המטה של דיסני נמצא בברבנק.
לפי החוק החדש, דירקטוריון פיקוח התיירות של מרכז פלורידה - שמונה על ידי דסנטיס לפקח על הרחבת פארקי השעשועים של דיסני, יוכל לבטל הסכמים שנחתמו עד שלושה חודשים לפני הקמתו - בין השאר עם מפעילת פארקי השעשועים.
הדירקטוריון הוקם על ידי המחוקקים בפלורידה בפברואר, והחליף את ארגון רידי קריק אימפרובמנט דיסטריקט בתור הגוף המפקח על האזור שמקיף את פארק וולט דיסני וורלד.
לאחר הביקורת של דיסני על ההצעה, העבירו הסנאט ובית הנבחרים בפלורידה הצעת חוק שנועדה לבטל את מעמד המס המיוחד על השטח שבו מפעילה דיסני את פארקי השעשועים שלה. בהמשך העניק בית הנבחרים של פלורידה למושל סמכות לשלוט על הדירקטוריון שמפקח על האזור שבו נמצאים פארקי השעשועים של דיסני.
באפריל הגישה דיסני תביעה לבית משפט פדרלי בטענה שהמושל מנצל לרעה את כוחו כדי למנוע את חופש הדיבור שלה. גוף הפיקוח החדש הגיב בתביעה משלו השבוע, בטענה שהוא מנסה למנוע "עסקאות בדלת האחורית" שייטיבו עם דיסני.