סגור
שיין SHEIN
שיין. ממשיכה להרחיב את קטגוריות המוצרים שלה. (צילום: AFP)

שיין: "הרווח במחצית הראשונה של השנה - הגבוה בתולדות החברה"

סגן יו"ר ענקית האופנה הסינית, שלפי דיווחים נרשמה להנפקה ציבורית בארה"ב, ציין את ההתרחבות בברזיל - ואת "המומנטום בארה"ב"

ענקית האופנה המקוונת הסינית שיין רשמה את הרווח הגבוה ביותר שלה אי פעם במחצית הראשונה של השנה, כך לפי מכתב למשקיעים שפורסם ב-CNBC. באחרונה דווח כי החברה נרשמה להנפקה ציבורית בארה"ב.
את ההודעה פרסם סגן היו"ר, דונלד טאנג, אשר ציין כי הצמיחה בנפח המכירות הואצה והרווחים השתפרו במחצית הראשונה של 2023 ביחס למחצית השנייה של 2022.
"רשמנו את הרווח הנקי הגבוה ביותר בתולדות החברה במחצית הראשונה, לעומת תוצאות כמעט מאוזנות שהשגנו בתקופה המקבילה ב-2022", כתב טאנג במכתב. "המומנטום המתמשך שלנו בארה"ב מחזק את העמדה המובילה שלנו בשוק".
חברת האופנה הסינית השתמשה במבחר גדול של ביגוד במחירים נמוכים כדי לכבוש את ליבם של קונים בני דור ה-Z ודור המילניאלס. לפי דיווח של "וול סטריט ג'ורנל" ממאי, מכירות החברה ב-2022 הסתכמו ב-23 מיליארד דולר, ושוויה עומד על 66 מיליארד דולר.
טאנג ציין כי הערך הכולל של הסחורה שנמכרה מתחילת 2023 בברזיל גדל פי שלושה לכמעט 100 מיליון דולר, עם 6,000 מוכרים פעילים. לדבריו, "בנוסף, אנו ממשיכים להרחיב את קטגוריות המוצרים שלנו בשוק מעבר לאופנה והלבשה לקטגוריות אחרות, כולל מכשירי חשמל ביתיים ומוצרים ביתיים אחרים".
שיין עומדת בפני ביקורת גוברת על נוהלי המסחר ושרשרת האספקה שלה, והאשמות על הפרות קניין רוחני ושימוש בעבודות כפייה. החברה הכחישה את ההאשמות.
שיין הואשמה גם שהמודל העסקי של ייצור פריטים רבים בשנה גורם לנזק אקולוגי רב. לפי דו"ח שפורסם בשנה שעברה, החברה גורמת לפליטה של 6.3 מיליו טונה של פחמן דו חמצני בשנה.