סגור
יורו 2025 כדורגל נשים אנגליה נגד וולס יולי 2025
יורו 2025 כדורגל נשים אנגליה נגד וולס (צילום: Eddie Keogh/Getty Images)

13 מיליון פחיות בירה ואלפי פיצות: באנגליה מתכוננים לגמר יורו הנשים

הגמר שייערך היום בין נבחרות אנגליה וספרד, צפוי להיות משחק כדורגל הנשים הנצפה ביותר אי פעם בממלכה. לאורך הטורניר הוציא הציבור הבריטי יותר מ-800 מיליון פאונד בפאבים, בסופרמרקטים ובחנויות ספורט ומוצרי חשמל. בטסקו מתכוננים כבר לזינוק של 15% במכירות של מוצרים כמו אלכוהול וחטיפים, ומעריכים שיימכרו 450 אלף בקבוקי שמפניה

גמר יורו הנשים שייערך היום (א') בין נבחרות אנגליה וספרד, צפוי להיות משחק כדורגל הנשים הנצפה ביותר אי פעם בממלכה, ולספק הכנסות של 800 מיליון פאונד בסופרמרקטים, פאבים וחנויות, כך לפי דיווח ב"גרדיאן".
המשחק ישודר ב-BBC וב-ITV וכן בשירותי הסטרימינג הנלווים, וההערכה בתעשייה היא כי מספר הצופים יעקוף את 14.8 מיליון שצפו בהפסד של אנגליה לספרד לפני שנתיים בסידני. כך, משחק חצי הגמר של אנגליה מול איטליה הפך כבר למשדר הנצפה ביותר השנה בבריטניה עם 10.2 מיליון צופים בשיא.
יתרה מכך, להערכת חברת המחקר GlobalData , ההתלהבות הגוברת סביב הטורניר באה לידי ביטוי גם בכך שהציבור הבריטי הוציא יותר מ-800 מיליון פאונד לאורך הטורניר. עלייה מהוצאות של 221 מיליון פאונד במהלך גביע העולם לנשים שנערך ב-2023 בניו זילנד ואוסטרליה, אז הפסידה אנגליה בגמר לספרד בתוצאה 1-0. ביום הגמר לבדו, ההערכה היא להוצאות של קרוב ל-184 מיליון פאונד בפאבים וחנויות אחרות, ביניהן סופרמרקטים וחנויות מוצרי חשמל.
בהתאם, ברשת טסקו מצפים לזינוק של 15% בהוצאות על מוצרים הנלווים לרוב לצפייה במשחקי כדורגל, כשהציפייה היא למכירה של 450 אלף בקבוקי שמפנייה כדי לחגוג ניצחון או להטביע את היגון במקרה של הפסד. כמו כן, ההערכה היא לעלייה של 30% במכירות של בקבוקי קוקטיילים בטסקו. בדומה, ביריבה אסדה, העריכו כי ימכרו יותר מ-6 מיליון פחיות בירה, 300 אלף פיצות ו-1.3 מיליון אריזות של חטיפי צ'יפס.
באופן כללי, ההערכה היא שלאורך המשחק יצרכו האוהדים 13 מיליון פחיות בירה. מרביתם יצפו בבית, אך מי שיצאו לפאבים או למסעדות יוציא קרוב ל-71 מיליון פאונד, יותר מכפול הסכומים שהוציאו בשלבי רבע וחצי הגמר.
המשחק ייצא לדרך בשעה 19 בערב בבאזל, ולפי סוכנויות ההימורים אנגליה היא הפייבוריטית לנצח. הטורניר, שהחל ב-2 ביולי, עורר עניין רב ואף סייע לחזק את התיירות בשוויץ המארחת.