סגור
סטיב ג'ובס 1.9.2010
סטיב ג'ובס המנוח (צילום: AP Photo/Paul Sakuma)

צ'ק חתום על ידי סטיב ג'ובס יועמד למכירה; המחיר הצפוי: כ-25 אלף דולר

בית המכירות הפומביות RR Auction מציע למכירה צ'ק על סך 175 דולר מיולי 1976 שעליו חתום מייסד אפל המנוח. עוד יוצעו למכירה: טיוטה של תורת היחסות בכתב ידו של אלברט איינשטיין ותקליט קידום מכירות החתום על ידי חברי הביטלס

מרבית הצ'קים המופקדים מוצאים את עצמם בסופו של דבר בפח - אלא אם הם חתומים על ידי מייסד אפל סטיב ג'ובס, מה שהופך אותם אוטומטית לשווים יותר.
באתר CNBC דיווחו כי בית המכירות הפומביות RR Auction מבוסטון, המתמחה במציאת ומכירת חתימות של דמויות היסטוריות, כתבי יד ושאר מזכרות, מציע למכירה צ'ק על סך 175 דולר עליו חתום ג'ובס המנוח. הצ'ק הוא מיולי 1976 והוא שולם לחברת הייעוץ קרמפטון, רימייק אנד מילר (Crampton, Remke & Miller), שפשטה מאז את הרגל.
הצ'ק צפוי להימכר ב-25 אלף דולר, כלומר יותר מפי 142 מהשווי המקורי שלו, כך לפי הערכות בית המכירות. "זהו צ'ק נחשק ביותר במצב כמעט מושלם, והוא מייצג רגע מרכזי בהיסטוריה של הטכנולוגיה המודרנית", אמר בובי ליווינגסטון, סגן נשיא החברה, שהתייחס לימיה הראשונים של אפל.
ב-1974 עזב ג'ובס את עבודתו כמעצב משחקי מחשב וחבר מחדש לסטיב ווזניאק, חברו מימי התיכון. הם הקימו את אפל שנתיים לאחר מכן. לפי הסיפורים, הם פעלו מהחניה בבית המשפחה של ג'ובס, אף שווזניאק הבהיר ב-2014 כי מרבית העבודה נעשתה מהבתים עצמם של המייסדים. בצ'ק רשומה הכתובת הראשונה של אפל בפאלו אלטו, ששימשה את ווזניאק וג'ובס עד המעבר של אפל לקופרטינו, קליפורניה, ב-1977.
פריטים נוספים שיוצעו למכירה שתתקיים ביום רביעי כוללים טיוטה של תורת היחסות בכתב ידו של אלברט איינשטיין ותקליט קידום מכירות החתום על ידי חברי הביטלס. באוגוסט האחרון מכרו בבית המכירות אבטיפוס של המחשב אפל-1 מאמצע שנות ה-70, שנמכר ב-677 אלף דולר.