סגור
קניה ווסט  ייזי yeezy אדידס

גם אחרי הנתק, אדידס ממשיכה להרוויח מהמותג ייזי של קניה ווסט

ענקית ציוד הספורט ניתקה עוד בנובמבר את הקשרים עם הראפר בעקבות ציוצים אנטישמיים שפרסם, אך נתקעה עם מלאי גדול של מותג הנעליים שלו; עתה היא מדווחת על הכנסות של 400 מיליון יורו ממכירת חלק מהמלאי ברבעון השני

אדידס דיווחה על הכנסות של 400 מיליון יורו ממכירת הנעליים שנותרו מקולקציית ייזי של הראפר קניה ווסט. הנתונים מתייחסים לחודשים אפריל עד יוני. עוד דיווחו על רווח תפעולי של 150 מיליון יורו מהמכירות.
ענקית ציוד הספורט הגרמנית ניתקה בנובמבר את הקשרים עם ווסט, המוכר כיום בשם יה, לאחר שפרסם ציוצים אנטישמיים בטוויטר. בחברה אף התחייבו לתרום חלק מההכנסות מהמכירה לארגוני צדקה שפועלים נגד גזענות. לפי דיווח ב-BBC, אדידס עמדה בהתחייבות והקצתה 110 מיליון יורו לתרומות לארגוני צדקה כמו הליגה נגד השמצה.
על אף השערוריות הרבות סביבו, נראה שהביקוש לנעליים של ווסט נותר גבוה, והן פופולריות במיוחד בשוקי המכירה החוזרת.
מנכ"ל אדידס ביורן גולדן אמר כי החברה תמשיך "למכור בזהירות עוד מהמלאי הנותר". לדבריו, מכירה של הסחורה היא אפשרות עדיפה בהרבה על חיסול המלאי וביצוע מחיקת שווי, אך הודה שהמהלך גם עוזר להעלות את "החוזק הפיננסי הכללי" של החברה. באדידס דיווחו במאי כי נותר להם מלאי נעליים בשווי 1.2 מיליארד יורו, ולפי גולדן מכרו בין 20% ל-25% מהמלאי בשלהי מאי והתחילת יוני, והחודש מתוכננת מכירה נוספת.
הביקוש הגבוה לנעליים עזר גם לחברה לצמצם את ההפסד המוערך השנה ל-450 מיליון יורו, זאת לעומת תחזית קודמת שהעריכה הפסד של 700 מיליון יורו.
על אף המאמצים של אדידס להיחלץ בצורה טובה ביותר מהמצב הבעייתי, הוגשו נגדה תביעות מצד משקיעים שטוענים שבחברה היו מודעים להתנהגות של ווסט שנים לפני סיום השותפות ביניהם. לטענת המשקיעים, אדידס לא הצליחה להגביל את ההפסדים הפיננסיים ולנקוט בצעדי זהירות כדי למזער את החשיפה. באדידס הכחישו את ההאשמות.