סגור

הקרוז בקריביים בוטל באמצע השיט - הנוסעים תקועים בלב ים

נוסעים בספינה של נורוויג'ן שיצאה מניו יורק לאזור הקריביים תקועים בחדרים, לאחר שחברת הקרוזים החליטה לוותר על עצירות מתוכננות בנמלים או באיים על רקע התפשטות הקורונה בעולם. "אני לא יכולה לדמיין לעצמי עוד ארבעה ימים בים בלי שיהיה מה לעשות", אמרה נוסעת לעיתון יו.אס.איי טודיי. "אנחנו ממשיכים לנווט בסביבה ציבורית ובריאותית נזילה", מסרה סגנית נשיא בכירה בנורוויג'ן

נוסעים בספינת קרוז של נורוויג'ן תקועים בלב ים, לאחר שחברת הקרוזים החליטה על ביטול השיט באמצע בשל התפשטות הקורונה בעולם.
מדובר בשיט של עשרה ימים שיצא מניו יורק לפני כשבוע לאזור הקריביים. לפי הנוסעת איימי פוקרקצ'יו, ביום חמישי הודיע הצוות לנוסעים שהקרוז מבוטל בשל הקורונה, אך לא סיפקו להם תאריך חזרה מוקדם יותר. היא סיפרה לעיתון יו.אס.איי טודיי כי הצוות הבטיח להם "אנחנו נחזור כמתוכנן בבוקר של 19 בחודש". לדבריה, הספינה אמנם עגנה ביום שישי בסנט מרטן לאחר שוויתרו על עצירות מתוכננות אחרות, אך אין כוונה להמשיך ולעצור בנמלים או באיים אחרים. "אני לא יכולה לדמיין לעצמי עוד ארבעה ימים בים בלי שיהיה מה לעשות", התלוננה. "היום אמור להיות היום היפה היחיד שבו נוכל ליהנות מהבחוץ, ואחרי זה נהיה תקועים בפנים עם הצגות מוגבלות, קהל מצומצם ושום דבר לעשות, אני עצובה".

1 צפייה בגלריה
שיט חופים אניה נורוויג'ן קרוז
שיט חופים אניה נורוויג'ן קרוז
נורוויג'ן קרוז
(צילום: רויטרס)

כריסטין דה סילבה, סגנית נשיא בכירה בנורוויג'ן, מסרה בתגובה כי הספינה מתוכננת לשוב "בקרוב" לניו יורק, אך לא סיפקה תאריך ספציפי.
"אנחנו ממשיכים לנווט בסביבה הציבורית והבריאותית הנזילה, תוך התמקדות בהענקת חוויה בטוחה לכל הנוסעים והצוות על הסיפון, ולכן קיבלנו את ההחלטה הקשה לבטל את השיט הנוכחי בקריביים בשל הנסיבות הקשורות לקורונה", אמרה.
עם זאת, פוקרקצ'יו ציינה כי לידיעתה אין מאומתים על הספינה.
החברה העניקה לכל הנוסעים זיכוי מלא על הכרטיסים וזיכוי נוסף בשווי של 50% מהמחיר שניתן יהיה להשתמש בו להזמנת קרוז נוסף עד מאי 2023.
מגפת הקורונה יצרה משבר קשה בתעשיית הקרוזים. מוקדם יותר החודש ביטלו בנורוויג'ן מספר קרוזים, בעוד רויאל קריביאן ביטלה בתחילת החודש קרוז לאחר שתשעה נוסעים בשיט מוקדם יותר נחשפו לאדם מאומת. במרכז לפיקוח על מחלות ומניעתן (CDC) אף הזהירו כי שיט בתקופה זו הוא בעל סיכון גבוה להדבקות ולהפצת הקורונה ללא קשר למצב ההתחסנות.