מכירות פושרות: אחרי יותר מחודש הסתיימו אירועי סינגלס דיי בסין
אירוע המכירות הגדול של המדינה נמשך השנה יותר מחודש, אך ההאטה בצריכה הפרטית השפיעה על תגובות הצרכנים שלא נהרו לפלטפורמות המסחר המקוון באותה התלהבות כמו בשנים הקודמות. המכירות אמנם עלו ב-18% לעומת השנה שעברה, אך אז האירוע נמשך פחות זמן
אירוע המכירות הגדול של סין, סינגלס דיי, הסתיים לאחר תקופה ארוכה מהרגיל של מבצעים והנחות בפלטפורמות המסחר המקוון המובילות במדינה. השנה התארכו ההנחות על פני יותר מחודש, אך למרות זאת לא הצליחו לשחזר את רמות ההתלהבות והמכירות של השנים הקודמות.
האטה בצריכה הפרטית בסין, ברקע משבר מתמשך בענף הנדל"ן וחששות לאי יציבות פיננסית, השפיעה משמעותית על הוצאות הצרכנים. קמעונאיות רבות הגיבו בנקיטת קמפיינים אגרסיביים, שילוב קופונים וסובסידיות במיליארדי יואן, לצד הארכת תקופת המבצעים. אף שסינגלס דיי נועד במקור ליום אחד, 11 בנובמבר, השנה החלו המבצעים כבר בתחילת אוקטובר.
על פי נתוני חברת המחקר Syntun, המכירות השנה לאורך כל תקופת המבצעים הסתכמו ב-1.7 טריליון יואן (238 מיליארד דולר) בכל הפלטפורמות, עלייה בהשוואה ל-1.44 טריליון יואן בשנה שעברה. יחד עם זאת, בחברה מדגישים כי ההשוואה אינה מדויקת, שכן בשנה שעברה נמדדה תקופה קצרה יותר. בדיווח של סוכנות הידיעות AP נמסר כי שיעור הצמיחה השנה עמד על קרוב ל-18%, שיעור צמיחה נמוך לעומת השנים הקודמות. כך, בשנה שעברה נרשמה עלייה של 27% במכירות.
"אפשר לומר שהאווירה והמכירות בסינגלס דיי השנה די רגועות, אפילו קצת פושרות", אמר לרויטרס ג'וש גרדנר מנכ"ל חברת קונג פו דאטה שמנהלת חנויות מקוונות בסין עבור מותגים בינלאומיים. עוד הוסיף כי הזינוק במכירות השנה אמנם לא הורגש בצורה חדה כמו בעבר, אך חודשי אוקטובר ונובמבר עדיין מייצגים בסביבות 30%-40% מההכנסות השנתיות של המותגים שהוא מנהל.
רוב הפלטפורמות טרם פרסמו נתונים רשמיים מלאים. עליבאבא מסרה כי 35 מותגים, בהם נייקי ולוריאל, מכרו סחורה בשווי של יותר מ-100 מיליון יואן בשעות הראשונות של המבצע השנה. גם JD.com דיווחה על עלייה בשיאי ההכנסות, עם קפיצה של 60% במספר ההזמנות ו-40% במספר הקונים































