סגור

המורדים בתימן מכים שוב בסעודיה: שריפת ענק במתקן של ארמקו

החות'ים תקפו בטילים מסוף נפט של חברת הנפט הסעודית בעיר ג'דה, בה מתקיימת השבוע תחרות של פורמולה 1; כן טענו כי תקפו בתי זיקוק בשני אתרים; בעקבות כך נרשמות עליות בנפט

מתקן של חברת הנפט הסעודית ארמקו עולה הערב (ו') באש בעיר ג'דה, כך לפי דיווחים שונים. המורדים החות'ים בתימן הודיעו כי מדובר בתקיפת טילים שביצעו. בעקבות כך נרשמות עליות במחירי הנפט: הברנט עולה ב-0.7% ל-119.9 דולר לחבית, והנפט מסוג WTI מתחזק ב-0.9% ל-113.3 דולר לחבית - זאת לאחר שכבר נסחרו הערב בירידות.


לפי דיווח של AP, הפגיעה בוצעה במסוף בצפון ג'דה, כשבמקביל צפויה להתקיים בה השבוע תחרות של פורמולה 1.


1 צפייה בגלריה
שריפה ג'דה סעודיה ארמקו
שריפה ג'דה סעודיה ארמקו
השריפה בג'דה
(צילום: גטי)


החות'ים כאמור לקחו אחריות לתקיפה, ובמקביל הודיעו כי השתמשו במל"טים לתקיפת בתי הזיקוק בראס טאנורה ורביע. טרם הושג אישור רשמי על ביצוע תקיפות אלו.
בהמשך לכך, הקואליציה בראשות סעודיה שנלחמת במורדים הזהירה את האזרחים בתימן שלא להתקרב למתקני הנפט בעיר חודיידה שבמערב המדינה. בהצהרה, שפורסמה בסוכנות הידיעות הממלכתית של סעודיה, נאמר כי הקואליציה "תתמודד באופן ישיר עם איומים", אך לא תתקוף אתרים אזרחיים ותימנע מנזק אגבי שעלול להיגרם מתקיפה של מתקני הנפט.
התקיפה בסוף השבוע הנוכחי מצטרפת לשורת תקיפות של החות'ים על מתקני נפט סעודיים. האחרונה שבהן עד כה בוצעה בשבוע שעבר על לפחות שישה אתרים בממלכה, כולל מסוף נפט של ארמקו ומפעל לגז נוזלי, תוך שימוש משולב בטילים ובמל"טים. בתקיפה זו לא נרשמו נפגעים ולא נפגעה האספקה ללקוחות, כך אמר מנכ"ל ארמקו אמין נאסר.
סעודיה מעורבת במלחמת האזרחים בתימן ולוחמת בחות'ים, שהתקיפה המרכזית שביצעו על מתקני אנרגיה בסעודיה היתה ב-2019 - אז בתוך יום אחד שותקה כמחצית מיכולת הייצור של המדינה. היתה זו ההתקפה החמורה ביותר על מתקנים מסוג זה בממלכה מאז פלישת עיראק לכוויית ב-1990, תוך שהיא בין היתר משגרת טילי סקאד לסעודיה.