סגור
קניה ווסט  ייזי yeezy אדידס
קניה ווסט, מותג ייזי (צילומים: אי.פי.אי, איי פי)

מנכ"ל אדידס מגן על קנייה ווסט: הוא לא התכוון למה שאמר

ביורן גולדן התראיין לפודקאסט בנורבגיה והביע תמיכה בשותף לשעבר. "הוא לא אדם רע", הסביר. ניתוק השותפות בעקבות הפוסטים האנטישמיים של המוזיקאי עלו לחברה 1.2 מיליארד יורו במכירות שנתיות. "אחד משיתופי הפעולה המצליחים ביותר בהיסטוריה שלנו"

מנכ"ל אדידס ביורן גולדן מגן על קנייה ווסט, זאת אף שענקית ציוד הספורט הגרמנית סיימה את השותפות עם המוזיקאי בעקבות הצהרות אנטישמיות שפרסם. לפי גולדן, שנכנס לתפקידו לפני כשנה, ווסט לא "התכוון למה שאמר" באותם הפוסטים האנטישמיים שפרסם, והוסיף כי להערכתו הוא "לא אדם רע".
עם זאת, אדידס ניתקה את הקשרים עם ווסט, המכונה כיום יה בעקבות הביקורת הציבורית על דבריו. בריאיון לפודקאסט הנורבגי, In Good Company התייחס גולדן לפרשה והודה כי זו הייתה תוצאה "מצערת", וזאת מכיוון שהחברה "הפסידה את העסק הזה. אחד משיתופי הפעולה המצליחים ביותר בהיסטוריה שלנו...מאד עצוב".
אכן, סיום השותפות עם מותג ייזי של ווסט מחק 1.2 מיליארד יורו מהמכירות השנתיות של החברה ועלה לה 500 מיליון יורו ברווח תפעולי. החברה אף מצאה עצמה עם מלאי עודף של נעליים של המותג, ובסופו של דבר החליטה למכור אותם תוך הבטחה לתרום חלק מההכנסות לצדקה. "כשעובדים עם צד שלישי, זה יכול לקרות וזה חלק מהמשחק", הוסיף. "זה יכול לקרות עם ספורטאי, זה יכול לקרות עם שחקן, זה הכל חלק מהעסקים".
גולדן, שהשתתף בפודקאסט לצידו של יו"ר קרן העושר הנורבגית ניקולאי טנג'ן, ייחס את דבריו של ווסט להיותו אמן. "בהיותו אדם יצירתי, הוא פרסם כמה הצהרות שלא היו כאלה טובות", הסביר. הוא המשיך והכתיר אותו ל"אחד האנשים היצירתיים ביותר בעולם, הן במוזיקה והן במה שאני מכנה תרבות הרחוב".
גולדן מסר בתגובה לפייננשל טיימס לאחר פרסום הדברים: "ההחלטה של אדידס לסיים את השותפות עם יה הייתה הולמת לחלוטין והגישה שלנו לא השתנתה".