סגור

מנכ"ל אריקסון: "רכשנו נתיבי תחבורה מארגוני טרור - כנראה גם מדאעש"

המנכ"ל בוריה אקהולם אמר את הדברים בעקבות חקירה שזיהתה "הוצאות לא שגרתיות החל מ-2018"; לדבריו, החברה השקיעה משאבים רבים בניסיון להבין את הסיטואציה בצורה הטובה ביותר האפשרית: "מימון טרור כלל לא מקובל עלינו, לא נרשה זאת"

חברת אריקסון ככל הנראה ביצעה תשלומים לארגון הטרור דאעש כדי לקבל גישה לנתיבי תחבורה מסוימים בעיראק, כך הודה מנכ"ל החברה בוריה אקהולם (Borje Ekholm) בריאיון לעיתון Dagens Industri. הפרסום גרר נפילה של כמעט 10% במניית אריקסון.

בריאיון ליומון הכלכלי אמר המנכ"ל כי בחברה זיהו "הוצאות לא שגרתיות החל מ-2018", אך עוד לא נקבע סופית מי היו היעדים הסופיים של הכסף. "מה שראינו הוא שנתיבי התחבורה נרכשו באזורים שהיו בשליטת ארגוני טרור, כולל דאעש", אמר אקהולם. עוד קודם לכן פרסמה יצרנית ציוד הטלקום הצהרה בה נטען כי היא ממשיכה "להשקיע משמעותית" בחקירה בנוגע לחששות סביב פעילותה בעיראק. דובר אריקסון לא הגיב מעבר לכך.
הדיווח על החקירה הפנימית יוצר מבוכה נוספת עבור החברה, שכבר עמדה במרכז חקירות שחיתות ממושכות, כולל אחת שהסתיימה בהסדר בגובה מיליארד דולר ב-2019. חטיבה של אריקסון הודתה בהתנהלות ממושכת של מתן שוחד ושחיתות באסיה ובמזרח התיכון. הפרשה עלתה מחדש באוקטובר לאחר שמשרד המשפטים האמריקאי האשים את החברה בהפרת ההסדר מכיוון שלא סיפקה את כל המסמכים הנדרשים.
לפי הערכות האנליסטים בהנדלסבנקן, התשלומים החשודים החדשים ככל הנראה היו חלק מאותה פרשת שחיתות, ואף שההערכה היא כי לא תיפתח חקירה נוספת בעניין, "הם קרוב לוודאי יפגעו במחיר המניה". לפי אקהולם, החברה הוציאה "משאבים נרחבים בניסיון להבין את הסיטואציה בצורה הטובה ביותר האפשרית. מימון טרור כלל לא מקובל עלינו, ואיננו מרשים זאת".
1 צפייה בגלריה
מטה חברת אריקסון שטוקהולם שבדיה
מטה חברת אריקסון שטוקהולם שבדיה
מטה אריקסון בשוודיה
(צילום: רויטרס)