סגור
דברים מוזרים
כוכבי "דברים מוזרים" (צילום: © Netflix)

שביתת התסריטאים בהוליווד: הוקפאו צילומי העונה החדשה של "דברים מוזרים"

שביתת התסריטאים שהחלה ב-2 במאי כבר עצרה הפקות של תוכניות אירוח שירדו משידור. על פי הגרדיאן, הוקפאה גם ההפקה של הפריקוויל המתוכנן הנוסף של משחקי הכס

שביתת התסריטאים בהוליווד החלה לפני כשבוע וכבר מורגשות ההשלכות שלה. לאחר שביום ראשון בוטל שידור טקס פרסי הקולנוע של MTV, כעת דיווחו בגרדיאן כי הוקפאה ההפקה של הפריקוויל המתוכנן הנוסף של משחקי הכס וכן צילומי העונה האחרונה של הסדרה "דברים מוזרים".
מחבר הספרים עליהם התבססה משחקי הכס, ג'ורג' רר מרטין, כתב בפוסט בבלוג שחדר הכותבים של הסדרה החדשה הנקראת A Knight of the Seven Kingdoms: The Hedge Knight ומיועדת לשידור בשירות הסטרימינג מקס של HBO "סגור לכל משך השביתה". עוד הוסיף שמכיוון שהוא לא נמצא בלוס אנג'לס "אני לא יכול לקחת חלק בהפגנות כפי שעשיתי ב-1998, אך אני רוצה לומר לפרוטקול את תמיכתי המלאה והמושלמת לגילדת הכותבים". הסדרה מציגה את האירועים שקרו כמאה שנים לפני עלילת משחקי הכס. מרטין הוסיף כי סדרת הפריקוויל הנוספת שיצרו למשחקי הכס, בית הדרקון, החלה בצילומי העונה השנייה באפריל והם יימשכו כמתוכנן בויילס ובאנגליה. לדבריו, כל שמונת הפרקים כבר נכתבו ונערכו.
שביתת התסריטאים החלה ב-2 במאי לאחר שהשיחות בין גילדת הכותבים ואולפני הסרטים על הסכם עבודה חדש נקלעו למבוי סתום. הנפגעים הראשונים היו תוכניות האירוח שמיד ירדו משידור. בתחילת השבוע הודיעו היוצרים והכותבים של "דברים מוזרים" – סדרת הלהיט של נטפליקס – על עצירת ההפקה. "הכתיבה לא מפסיקה כשהצילומים מתחילים", כתבו בטוויטר. "אף שהתרגשנו להתחיל בהפקה עם הצוות והשחקנים המדהימים שלנו, בלתי אפשרי לעשות זאת כשיש שביתה".
בשלב זה לא ברור כמה זמן תימשך השביתה, ולא מתוכננים דיונים בין הצדדים. "אולי האולפנים יתעשתו מחר ויסכימו לפשרות משמעותיות, והכל ייפתר כבר בשבוע הבא", כתב מרטין. "לא הייתי שם על זה כסף, אך מעולם לא ראיתי את הגילדה מאוחדת כל כך".