סגור

לראשונה: אמזון תאפשר רכישה בתשלומים

ענקית המסחר המקוונת חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת הפינטק אפירם, ותאפשר רכישה בתשלומים בעסקאות בהיקף של 50 דולר ומעלה. בשלב הראשון האופציה תהיה זמינה בארצות הברית בלבד


אמזון מתרחבת לתחום נוסף: "קנה עכשיו שלם אחר כך". ענקית המסחר המקוון הכריזה על שיתוף פעולה עם אפירם (Affirm), שיאפשר לראשונה קנייה בתשלומים באתר, כך לפי דיווח ב-CNBC.



לפי הודעת החברות, האפשרות של רכישה בתשלומים שמציעה אפירם תהיה זמינה לחלק מלקוחות אמזון בארצות הברית החל מיום שישי, ובחודשים הקרובים השירות צפוי להתרחב. השותפות הזו תאפשר ללקוחות אמזון לחלק רכישות של 50 דולר ומעלה לכמה תשלומים קטנים יותר בכל חודש.
מניית אפירם זינקה ב-35% במסחר המאוחר בוול סטריט. מניית אמזון נסחרה ללא שינוי.
השותפות הזו היא העדות האחרונה עד כה לפופולריות של התחום בקרב צרכנים צעירים בעיקר המחפשים חלופות לתשלומים באשראי. כך למשל חברת סקוור נכנסה לתחום עם עסקה בשווי 29 מיליארד דולר לרכישת חברת הפינטק האוסטרלית Afterpay.

1 צפייה בגלריה
מרכז לוגיסטי של אמזון בבריטניה
מרכז לוגיסטי של אמזון בבריטניה
מרכז לוגיסטי של אמזון בבריטניה
(צילום: בלומברג)

קנייה בתשלומים קיימת כבר עשורים, אך לרוב מתבצעת ברכישות גדולות. כיום השחקניות בתחום התשלומים המקוונים וחברות הפינטק מתחרות בהשקת גרסאות משל עצמן לרכישות מקוונות בתשלומים למוצרים שמחירם כמה מאות דולרים.
אפירם נחשבת לאחת החברות הידועות בתחום. היא עובדת עם מעל 12 אלף סוחרים, כולל וולמארט ופלוטון. גם חברות נוספות, ובהן פייפל, מסטרקארד, אמריקן אקספרס וג'יי.פי.מורגן, מציעות שירותים דומים. אפל מתכננת להשיק שירות תשלומים בשיתוף גולדמן זאקס. לפי אפירם, חלק מהתשלומים יכללו גם ריבית.
"על ידי החיבור לאמזון אנחנו מביאים את השקיפות, את יכולות החיזוי ואת המחירים הנגישים של אפירם למיליוני אנשים הקונים באמזון בארצות הברית", מסר אריק מורסה, סגן נשיא לענייני מכירות בחברה. "החלופה של אפירם לכרטיסי אשראי מעניקה יותר בחירה באמצעי תשלום וגמישות ללקוחות כפי שרוצים באמזון".