סגור
להקת ה רוק גאנז אנד רוזס רובים ושושנים
להקת גאנז אנד רוזס. אסוציאציה לכלי נשק? (צילום: אי פי איי)

גאנז אנד רוזס נגד "טקסס גאנז אנד רוזס": הלהקה תובעת חנות נשק המשתמשת בשמה

להקת הרוק הניצחית תובעת חנות נשק בטקסס על שימוש בשמה ללא רשות, בטענה שהאסוציאציה פוגעת במוניטין שלה. עורך הדין המייצג את קמעונאי הנשק הבטיח להשיב מלחמה

להקת גאנז אנד רוזס תובעת חנות אקדחים מטקסס בשם "טקסס גאנז אנד רוזס" על שימוש לא חוקי לטענתה בשם הלהקה. הלהקה טוענת כי החנות הפרה את חוק סימני המסחר, אך בחנות אומרים שאין בלבול בין שני השמות.
לפי התביעה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בארה"ב, טקסס גאנז אנד רוזס, קמעונאית אקדחים בבעלות ג'רזי וילג' פלוריסט, הפרה את חוק סימני המסחר כשהשתמשה בשם שעלול לבלבל ולקשור אותה ללהקה. כך לפי התביעה, עלולה גאנז אנד רוזס לסבול מפגיעה במוניטין עקב הזיקה הכוזבת הנוצרת מחנות הנשק המוכרת כלי נשק, אקדחים, רובים, רובי ציד וציוד נלווה. לפי החנות המקוונת של קמעונאית הנשק, היא מוכרת גם ארבעה סוגים של סידורי פרחים.
באופן טבעי, גאנז אנד רוזס לא רוצה להיתפס כקשורה לקמעונאית של כלי נשק, כתבו עורכי הדין של הלהקה. הם ביקשו להפסיק מיידית את השימוש בשמם, והוסיפו כי נושא הרגולציה של כלי נשק שנוי במחלוקת אצל צרכנים אמריקאים.
דיוויד קלארק, עורך הדין המייצג את קמעונאי הנשק, אמר שאין שום בלבול בין שם הלהקה לשם החנות, והבטיח כי הם ישיבו מלחמה.
החנות "טקסס גאנז אנד רוזס" הגישה כבר בשנת 2014 בקשה למשרד הפטנטים של ארה"ב לסימן מסחרי אשר נרשם ב-2016. ללהקת גאנז אנד רוזס יש שלושה רישומים של סימני מסחר פדרליים, ולפי התביעה היא שמעה לראשונה על שמו של הקמעונאי ב-2019. לפי התביעה היא שלחה מכתב בקשה להפסקת השימוש בשם, אך ללא תגובה.
בנובמבר 2021 הגישו עורכי הדין של הלהקה עתירה לביטול רישום הסימן המסחרי של קמעונאי הנשק בוועדת המשפט והערעור של משרד הפטנטים, ובקשה זו עדיין תלויה ועומדת. כעת הגישו עורכי הדין של גאנז אנד רוזס בקשה להשהות הליכים אלו בשל התביעה החדשה בבית המשפט הפדרלי.
ב-2019 תבעה הלהקה מבשלת בירה, לאחר שטענה כי הבירה ששמה גאנז אנד רוזס נראית למעריציה כמו מוצר רשמי, אך אין כל קשר ביניהן.