סגור

ניו יורק: כל עובדי המגזר הפרטי בעיר יחויבו בחיסון נגד קורונה מ-27 בדצמבר

כך הורה ראש העיר ביל דה בלאזיו. עובדי השירות הציבורי בעיר כבר מחויבים להתחסן. בנוסף, בני 12 ומעלה ומבוגרים יחויבו להציג תיעוד של קבלת 2 מנות ובני 11-5 של מנה אחת, כדי להיכנס למקומות ציבוריים

מהלך מרחיק לכת בעיר ניו יורק בכל הנוגע להתמודדות עם מגיפת הקורונה: לפי הוראת ראש העיר ביל דה בלאזיו, כל הסקטור הפרטי יידרש לחייב את עובדיו לקבל את חיסון הקורונה – ההוראה תיכנס לתוקף ב-27 בדצמבר.
עובדי השירות הציבורי בעיר כבר מחויבים בקבלת החיסון ועתה מתרחבת ההוראה כאמור גם למגזר הפרטי. המשמעות בפועל היא שכל המועסקים ברחבי העיר יהיו חייבים לקבל את החיסון.
2 צפייה בגלריה
ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו קורונה 1
ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו קורונה 1
ראש עיריית ניו יורק, ביל דה בלאזיו
(צילום: איי אף פי)
"ככל שההוראה תהיה יותר נרחבת ומלאה, כך יותר סביר שהעובדים יאמרו, טוב, זה הזמן. אני מתכוון לעשות את זה. מכיוון שלא ניתן יהיה לקפוץ מתעשייה אחת לאחרת, או מחברה אחת לחברה אחרת. זה משהו שצריך להיות מלא, כדי להגן על כולנו", אמר דה בלאזיו.
2 צפייה בגלריה
חנות H_altM בגדים אופנה טיימס סקוור מנהטן ניו יורק
חנות H_altM בגדים אופנה טיימס סקוור מנהטן ניו יורק
חנות H&M בטיימס סקוור במנהטן
(צילום: בלומברג)
עוד ציין ראש העיר, כי הוא בטוח שההוראה תקבל במידה שיידרש גם אישור של בית המשפט. "מערכת הבריאות שלנו הציבה שורה של הוראות מחייבות – הן זכו לקבל אישור מבית משפט במדינה ומבית משפט פדרלי בכל פעם. זה מכיוון שהן כוללות ועקביות. והן עוסקות בהגנה על זכות הציבור מפני הסכנה הברורה שעל הפרק".
לפי ההוראות החדשות, ילדים מ-12 ומעלה ומבוגרים יחויבו להציג תיעוד של קבלת 2 מנות על מנת להיכנס למתחמי אוכל סגורים, אירועי תרבות, כושר וספורט באולמות סגורים. ילדים בגילאי 5 עד 11 יידרשו בקבלת מנה אחת לפחות של חיסון על מנת כדי לקבל אישור להיכנס למתחמים אלה.