סגור

בגלל הברקזיט: מחסור במאבטחים ימנע פתיחת הברים בבריטניה

הממשלה יזמה תוכנית להסרת מגבלות הקורונה עד יוני, ואולם היא נותרה ללא מאבטחים שחזרו לארצותיהם בגלל הסגר והפרישה מהאיחוד האירופי

דאגה בבריטניה לקראת הפתיחה המתוכננת של הברים ומועדוני הלילה בתחילת החודש הבא - למרות שהממלכה היא מהמובילות בעולם בשיעור ההתחסנות, מחסור חמור בכח אדם עלול למנוע את החזרה המתוכננת לשגרת חיי הלילה. על כך מדווחת רשת בי.בי.סי.

בחזית החיסונים, הממלכה רשמה בסוף השבוע שיא, עם קרוב למיליון מתחסנים בשבת בלבד וצניחת מספר המתים ל־33, הנתון הנמוך ביותר מאז אוקטובר. בריטניה מדורגת רביעית בעולם בשיעור האוכלוסייה המחוסנת אחרי ישראל, איחוד האמירויות וצ'ילה ולפני ארה"ב והאיחוד האירופי.

1 צפייה בגלריה
בר בלונדון
בר בלונדון
בר בלונדון, בדצמבר. חשש למחסור של יותר מ־50% בכוח האדם הדרוש
(צילום: בלומברג)

אך ברקע החדשות המעודדות, הוטל צל על אופק החגיגות שהבריטים מתכננים בקצה מנהרת הקורונה, לאחר שעובדי אבטחה רבים עברו לעבודה אחרת. אחוז ניכר מהם, שאינם אזרחי בריטניה חזרו לארצותיהם בגלל הברקזיט והמגפה. בעקבות זאת, החשש לפגיעה בתעשיית האירוח הבריטית, הנשענת באופן ניכר על עובדים זרים, רובם מהאיחוד האירופי, זכה לאישוש.
ההתאחדות האחראית על אנשי אבטחה בבריטניה UKDSA הודיעה כי בתנאים אלה ייתכן מחסור של יותר מ־50% ממשרות האבטחה הנדרשות. לפיכך, וכדי לסייע לסוכנויות גיוס המאבטחים, קוראת UKDSA לדחות את יישום תקנות ההכשרה החדשות והקפדניות, שאמורות להיכנס לתוקף באפריל.
פתיחת הברים היא אחד הנדבכים בתוכנית ארבע־שלבית שהציגה בחודש שעבר ממשלתו של בוריס ג'ונסון בדרך להסרת מגבלות הקורונה באופן גורף עד ל־21 ביוני. על פי התוכנית, מסעדות וברים יוכלו לפעול החל ב־12 באפריל בישיבה בחוץ, ובתוך המתחמים עצמם החל ב־17 במאי. ואולם, החל ב־1 באפריל נדרשים אנשי אבטחה לעבור קורס עזרה ראשונה כתנאי להתחלת הכשרתם, זאת בהתאם להחלטת רשות האבטחה הבריטית הממשלתית.
"דאגה עמוקה" מהתזמון של השינויים
בנוסף, על המאבטחים לעבור הכשרות נוספות הקשורות באיומי טרור ומצבי חירום, שימוש במכשירים גופניים לצורכי הקלטה וצילום ושימוש במכשירים דיגיטליים למדידת שכרות. חלק מהדרישות ייושמו החל מהחודש הבא וחלקן באוקטובר.
ה־UKDSA הודיעה כי היא תומכת במשטר ההנחיות החדש אך ציינה "דאגה עמוקה" מהתזמון של השינויים ומההשפעה על איוש המשרות הנדרשות. החשש עתה הוא כי ששה מכל עשרה ברים ומועדונים לא יעמדו בדרישות ולא ייפתחו במועד המתוכנן.