סגור

לן בלווטניק כבש את המקום הראשון ברשימת עשירי בריטניה

לבעל השליטה בוורנר מיוזיק, בכלל תעשיות ובערוץ 13 הון של 23 מיליארד פאונד - כך לפי הדירוג השנתי של "סאנדיי טיימס"; עידן עופר עלה למקום ה-39 עם כ-4.6 מיליארד פאונד; טדי שגיא ירד למקום ה-44 עם כ-3.8 מיליארד פאונד; יקיר גבאי במקום ה-54 עם כ-3 מיליארד פאונד


איש העסקים לן בלווטניק, בעל השליטה בכלל תעשיות ובערוץ 13, הוכתר כאדם העשיר ביותר בבריטניה עם הון של 23 מיליארד פאונד - כך לפי הדירוג השנתי של 250 העשירים במדינה שמפרסם העיתון "סאנדיי טיימס". הוא עלה לפסגה מהמקום הרביעי.


בלווטניק, יליד אוקראינה, הוא גם הבעלים של וורנר מיוזיק. לפי העיתון, בשנה האחרונה גדל הונו ב-7.2 מיליארד פאונד. בעקבות זאת הוא הדיח מהפסגה את סר ג'יימס דייסון מאימפריית שואבי האבק, שהונו גדל השנה ב-100 מיליון פאונד "בלבד" ל-16.3 מיליארד פאונד (מקום רביעי השנה).

2 צפייה בגלריה
לן בלווטניק בעל השליטה בכת"ב
לן בלווטניק בעל השליטה בכת"ב
לן בלווטניק
(צילום: יואב דודקביץ)

ישראלים נוספים בדירוג: עידן עופר טיפס ב-9 מקומות למקום ה-39, לאחר שהונו גדל ב-1.34 מיליארד פאונד ל-4.56 מיליארד פאונד; טדי שגיא ירד מהמקום ה-38 למקום ה-44, אף שהונו גדל ב-166 מיליון פאונד ל-3.83 מיליארד פאונד; ויקיר גבאי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן אראונדטאון, שנכנס לראשונה לרשימה, למקום ה-54, עם הון מוערך של 3 מיליארד פאונד.

2 צפייה בגלריה
איש העסקים עידן עופר אחד מ בעלי אתלטיקו מדריד
איש העסקים עידן עופר אחד מ בעלי אתלטיקו מדריד
עידן עופר
(צילום: עוז מועלם)

בבריטניה חיים 171 מיליארדרים, והונם המצרפי טיפס ב-21.7% מאז פרוץ הקורונה ל-597.2 מיליארד פאונד. "העובדה שרבים מעשירי-העל הפכו לעשירים יותר בתקופה שבה אלפים מאיתנו קברו את יקיריהם ומיליונים מאיתנו חששו לפרנסה שלהם הופכת את השגשוג הזה למטריד ביותר", אמר רוברט וואטס, עורך הרשימה השנתית. "המגפה העולמית יצרה הזדמנויות משתלמות לקמעונאים מקוונים, למפתחי אפליקציות חברתיות וטייקונים של משחקי מחשב".
במקום השני דורגו משקיעי הנדל"ן דיוויד וסימון רובן, עם הון של 21.46 מיליארד פאונד; ואחריהם - סרי וגופי הינדוג'ה, שמנהלים את הקונגלומרט ההודי הינדוג'ה גרופ, עם 17 מיליארד פאונד. דייסון כאמור דורג רביעי, ואיל הפלדה לאקשמי מיטאל סגר את החמישייה הראשונה לאחר שהונו עלה ב-12 החודשים האחרונים בהיקף החד ביותר – 7.9 מיליארד פאונד.
אלישר אוסמנוב (13.406 מיליארד פאונד), קריסטן ויורן ראוסינג (13 מיליארד פאונד), רומן אברמוביץ (12.101 מיליארד פאונד), ויורשי מבשלת הייניקן, שארלין ומישל דה קראבליו היינקן (12 מיליארד פאונד), מדורגים במקומות 6 עד 9, בהתאמה, ומשפחת ווסטון מדורגת עשירית עם 11 מיליארד פאונד.