$
חברה וסביבה

אמריקן איירליינס אילצה נוסעת לכרוך שמיכה כי הלבוש שלה היה "בלתי הולם"

בציוץ בטוויטר שהפך לוויראלי מתארת רופאה אמריקאית כיצד התבקשה לרדת מהמטוס אם לא תכסה את האוברול שלה - אחרת לא תורשה להמשיך בטיסה

שירות כלכליסט 21:4909.07.19

רופאה אמריקאית תובעת את חברת התעופה אמריקן איירליינס בטענה שהדיילים השפילו אותה לפני בנה ונוסעים אחרים, זאת לאחר שאחד העובדים התנגד לאוברול הקצר שלבשה לטיסה.

 

 

 

המתלוננת, ד"ר לטישה "טישה" ראו, רופאת משפחה ומייסדת חברה בתחום הבריאות, טוענת כי היא ובנה בן השמונה עלו על טיסה מוקדמת למיאמי לאחר חופשה בת שבוע בג'מייקה. בציוץ שפרסמה בטוויטר והפך לוויראלי היא טוענת כי התבקשה לרדת מהמטוס מכיוון שהלבוש שלה לא מקובל, ואם לא תכסה את עצמה לא תורשה להמשיך בטיסה. הציוץ כולל גם תמונות של האוברול.

 

   צילום: גטי אימג'ס

 

 

ד"ר לטישה אוטו והאוברול. "לא וולגרי, הולם" ד"ר לטישה אוטו והאוברול. "לא וולגרי, הולם" צילום: Latisha Rowe

 

 

ראו מתעקשת כי הבגד שלה היה הולם, וכי היא בדקה פעמיים במראה בשירותים לפני שעלתה על המטוס. "הסתובבתי והסתכלתי גם על הצד האחורי שלי", סיפרה לאחר מכן. "גדלתי בבית מאד שמרני. נגיד אם אבא שלי חשב שהמכנסיים שלי קצרים מדי, הוא לא היה מרשה לי לצאת מהבית. ככה שזה בתודעה שלי".

 

לטענתה, מופעל סטנדרט כפול בנוגע ללבוש של נשים בהתאם למספר גורמים כמו מבנה גוף וגזע. "יש לי קימורים, ואני לובשת בגדים בצבעים בוהקים, אז זה בולט. אבל זה לא וולגרי, זה הולם, וזה לא גרוע. אם מישהי במידה סמול תלבש בדיוק את אותו הבגד, אף אחד לא יגיד כלום", הוסיפה.

 

לדבריה, בתחילה שאלו אותה הדיילים אם יש לה ז'קט שתוכל לשים על עצמה, אך מכיוון שלא היה לה, ולא היו לה בגדים אחרים להחלפה, היא נאלצה לבקש שיתנו לה להתעטף בשמיכה. הדיילת הסכימה והדגישה בפניה כי רק אם תהיה עטופה בשמיכה, היא תורשה לעלות על המטוס.

 

לדבריה, דיילת נוספת אף הזהירה אותה שלא "תעשה סצינה". "אפשר לחשוב שאני לא לקוחה משלמת. זה היה פשוט מביך", סיכמה. היא מדגישה שמכיוון שהייתה עם בנה הקפידה לא להעלות טונים או להתווכח עם הדיילים, ובכל זאת היא נאלצה להתחייב שלוש פעמים שתיענה לבקשה שלהם לפני שהרשו לה לעלות בחזרה למטוס.

 

על פי התקנון של אמריקן איירליינס, עליו חותמים הנוסעים כשהם רוכשים כרטיס טיסה, יש להגיע לטיסה בלבוש הולם. אולם, התקנון לא מספק פרטים נוספים בעניין או דוגמאות ספציפיות. "נא להתלבש בהתאם: אסור להגיע יחפים או בבגדים פוגעניים", נכתב בתקנון.

 

מחברת התעופה נמסר בתגובה כי הם מתייחסים ברצינות לתלונה של ראו ו"בודקים מדוע היא נדרשה להתכסות". לפי הדוברת, הם לא הצליחו ליצור איתה קשר כדי לברר את הפרטים.

 

"אנחנו רוצים להתנצל באופן אישי בפני ד"ר ראו ובנה על החוויה שעברו.  זיכינו אותה על מחיר הטיסה", נמסר בתגובה. "אנחנו גאים לשרת לקוחות מרקעים שונים ומחויבים לספק חוויית נסיעה חיובית ובטוחה לכל מי שטס איתנו".

 

עם זאת, זו לא הפעם הראשונה שעובדים של החברה מואשמים באפליה. כך למשל, באוקטובר 2017, האגודה לקידום אנשים שחורים פרסמה אזהרה לנוסעים ממוצא אפריקאי–אמריקאי לא לטוס עם החברה. היא ביטלה את האזהרה ביולי בשנה שעברה.

 

"אני לא רוצה שזה יקרה למישהו אחר", הוסיפה ראו. "אני רק רוצה שהכל יהיה הוגן, אובייקטיבי ושכולם יוכלו לטוס מבלי להרגיש שעליהם להתאים עצמם לתבנית מסוימת".

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x