$
תעשייה ופיננסים

כלבו היוקרה פורטנום אנד מייסון יפתח סניף ראשון מחוץ לבריטניה

הכלבו הבריטי הפועל מאז 1707 יפתח חנות במרכז קניות ואמנות בהונג קונג. הלקוחות המפורסמים ביותר שלו הם בני משפחת המלוכה

שירות כלכליסט 20:5703.04.19

כלבו היוקרה הלונדוני פורטנום אנד מייסון, אשר עם לקוחותיו המפורסמים ביותר נמנית משפחת המלוכה הבריטית, בחר בהונג קונג כיעד הראשון שלו מחוץ לממלכה לפתיחת סניף נוסף. על כך דיווח ה"סאות' צ'יינה מורנינג פוסט".

 

 

 

מנכ"ל הכלבו, אוון ונטרס, אמר כי החברה חתמה על חוזה שכירות לשמונה שנים להפעלת חנות דו־קומתית במרכז הקניות והאמנות היוקרתי K11 Musea שצפוי להיפתח בספטמבר הקרוב.

 

"אנחנו מגיעים להונג קונג משום שהיא עיר בינלאומית תוססת. בהונג קונג נוכל לשרת לקוחות מקומיים כמו גם תיירים רבים מאסיה וממדינות אחרות", ציין ונטרס בשיחה עם העיתון.

 

פורטנום אנד מייסון מכר בעבר מוצרים באמצעות חנויות־שותפות בהונג קונג, יפן ודרום קוריאה. החנות החדשה, עם זאת, תהיה החלוצה מחוץ לבריטניה ב־312 שנות הפעילות של הכלבו.

 

בהונג קונג שווקו בחמש השנים האחרונות עוגיות, תה וסלסלות פיקניק בדוכנים ייעודיים של פורטנום אנד מייסון בחנות היוקרה ליין קרופורד. העלייה במכירות שם היא שתרמה להחלטת החברה לפתוח חנות, ציין ונטרס. "תושבי הונג קונג אוהבים מאוד את המוצרים שלנו", אמר.

 

קומה אחת מתוך שטח כולל של 650 מ"ר תוקדש לקמעונאות ותציע ללקוחות מארזי תה, עוגיות, ריבות ומוצרים אחרים. בקומה השנייה תפעל מסעדה עם 100 מקומות ישיבה שתגיש מנות מהמטבח האנגלי כמו גם את תה המנחה המפורסם של הכלבו.

 

 צילום: בלומברג

מרכז הקניות, שמוקם על ידי ניו וורלד, יכלול מוזיאון וחנויות ונמצא בלב המיזם ויקטוריה דוקסייד שהוקם בהשקעה של 2.6 מיליארד דולר (ארה"ב).

 

"החלטנו להתמקם שם משום שלא מדובר במרכז קניות רגיל, אלא בחלל שיציע קמעונאות, גלריה, וחוויית תרבות והסעדה יוקרתית. אלה תואמים את ההיסטוריה ואת התרבות של פורטנום אנד מייסון", ציין ונטרס.

 

לחברה ארבע חנויות שאותן היא שוכרת בלונדון, כאשר סניף הדגל שוכן בפיקדילי. בנובמבר היא דיווחה על שנה שישית ברצף של צמיחה דו־ספרתית במכירות עבור שנת הכספים שהסתיימה ביולי. המכירות צמחו ב־12% והרווחים זינקו ב־26% ל־9.6 מיליון ליש"ט.

 

פורטנום אנד מייסון נוסד על ידי יו מייסון ו־ויליאם פורטנום ב־1707 ושיווק בתחילת דרכו שעווה מהנרות המשומשים של משפחת המלוכה. בהכנסות רכשו השותפים זהב שהושקע בפתיחת הסניף הראשון, שם שווקו מוצרי מזון. מאוחר יותר הם התרחבו להסעדה.

 

לפי ונטרס, המפתח להצלחה הוא רגישות לדרישות המשתנות של הלקוחות, כולל פתיחת חנות מקוונת. המוצרים מהחנות המקוונת נשלחים ל־126 מדינות ובחג המולד האחרון הם היוו 37% מכלל המכירות.

 

לפי ונטרס, ההצלחה של החנות המקוונת לא סותרת את התוכנית לפתוח סניף בהונג קונג. "אני מאמין שלקוחות שאוהבים לקנות אונליין ירצו גם להגיע לחנות פיזית כדי לחוות תה מנחה ושאר מעדנים קלאסיים", ציין.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x