בשולי החדשות

ניצחון האדם? בפס הייצור של מרצדס מחליפים את הרובוטים באנשים

הם אולי טובים יותר בנהיגה או בשחמט אבל יצרנית רכבי היוקרה החליטה שלרובוטים אין מספיק גמישות מחשבתית כדי להיות פועלי ייצור

שירות כלכליסט 15:5228.02.16

רובוטים אולי טובים יותר בנהיגה מבני אדם, ויודעים לפתור קובייה הונגרית מהר יותר, אבל מתברר שעוד יש מקום אחד בו בני האדם מתעלים על הרובוטים: מפעל ייצור של מרצדס בנץ.

 

מסתבר שהמספר המסחרר של אפשרויות ייחודיות לעיצוב המכוניות החל ממחזיקי כוסות השומרות על הטמפרטורה, צמיגים שונים, עיטורים ומדבקות ואפילו ארבעה סוגים של שסתומים לצמיגים, מחייב התאמה וגמישות – שתי תכונות שיש לבני אדם והרובוטים לוקים בהן בחסר. לפיכך, במרצדס בנץ החליטו להחליף אותם במפעל בעיר זינדלפינגן בגרמניה בעובדים בשר ודם.

 

"הרובוטים לא באמת יכולים להתמודד עם דרגת האינדיבידואליזם והמשתנים המרובים שיש לנו כיום", מסר ראש חטיבת הייצור של החברה, מרקוס שאפר. "אנחנו חוסכים כסף ומגנים על העתיד שלנו על ידי העסקת יותר אנשים".

ניצחון קטן לאדם בפס הייצור של מרצדס ניצחון קטן לאדם בפס הייצור של מרצדס

 

מאחורי המעבר הלא אופייני הזה עומדות מספר סיבות, בראשן כניסתו של שוק הרכב לשלב חדש שבו רכישת מכונית יוקרה אינה מספיקה. הקונים מעוניינים לבצע התאמות אישיות במכוניות. מעבר לכך שהמאפיינים האישיים עוזרים לייחד את המכונית ולשמח את הלקוח, הם מתגלים כאלמנט רווחי עבור יצרניות הרכב.

 

התכנית של מרצדס כמובן לא מייצגת מגמה כוללת של החלפת רובוטים בבני אדם, והמכונות עדיין עושות את מרבית התפקידים הכוללים חזרות כמו ריתוך, צביעה והתקנת המנועים. תעשיית הרכב היא המשתמשת הגדולה ביותר ברובוטים תעשייתיים, כך לפי נתוני הפדרציה הבינלאומית לרובוטיקה (IFR). ב-2014 נמסרו לתעשייה קרוב ל-100 אלף יחידות של רובוטים. המספר הכולל של רובוטים תעשייתיים שפועלים ברחבי העולם עמד ב-2014 על 1.5 מיליון, ובפדרציה מעריכים כי 1.3 מיליון יצטרפו בשנתיים הבאות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x