$
תעשייה ופיננסים

הממשל הפדרלי חסם את מיזוג אמריקן איירליינס ו־US איירווייס

עסקת המיזוג היתה אמורה לחלץ את אמריקן איירליינס מהליך פשיטת רגל וליצור את חברת התעופה הגדולה בעולם. החשש של הרגולטור בארה"ב: איחוד החברות יגביל את אפשרויות הבחירה לנוסעים ויוביל לעליות מחירים

סוכנויות הידיעות 20:3114.08.13

משרד המשפטים האמריקאי חסם אתמול את עסקת המיזוג המתוכננת בין אמריקן איירליינס ל־US איירווייס מחשש שהמהלך, שאמור היה להתממש ברבעון השלישי, יוביל לעליות במחירי כרטיסי הטיסה.

 

המיזוג אמור היה ליצור את חברת התעופה הגדולה בעולם ולסייע לאמריקן איירליינס להיחלץ מהליך פשיטת רגל. עבור US איירווייס הקטנה יותר, העסקה מהווה הזדמנות לשמש שחקנית משמעותית בענף התעופה הגלובלי.

 

שתי החברות קיוו לקבל את ברכת הדרך מוושינגטון לקראת שימוע בבית המשפט לפשיטות רגל שיתקיים היום, זאת לאחר שהמיזוג זכה לתמיכת נושי אמריקן איירליינס ואיגודי העובדים.

 

אמריקן איירליינס אמריקן איירליינס צילום: בלומברג

 

החברות הודיעו כי ינקטו את כל הצעדים המשפטיים האפשריים כדי להשלים את המיזוג.

 

הסבב האחרון של מיזוגים בענף התחיל ב־2005, כאשר אמריקן ווסט רכשה את US איירווייס שהיתה בהליך פשיטת רגל ולקחה את שמה. לאחר מכן, דלתא ונורת'ווסט התמזגו ב־2008, ובעקבותיהן יונייטד וקונטיננטל וכן סאות'ווסט ואייר־טראן. כל המיזוגים האלה זכו בברכת הדרך מהממונה על הגבלים עסקיים בארה"ב. לפי אנליסטים, המיזוגים הפכו את חברות התעופה ליציבות יותר, סיפקו ביטחון תעסוקתי לאלפי עובדים, ואף תגמלו את המשקיעים בוול סטריט. עם זאת, אף שנוסעים עסקיים קיבלו יותר אופציות בחירה, עבור משפחות התעריפים עלו במקביל לצמצום אפשרויות הבחירה.

 

"מאוחר מדי. התעשייה הזו כבר ממוזגת מאוד", אמר לסוכנות אי.פי סוואנת יסית, אנליסט תעופה בחברת ריימונד ג'יימס.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x