נכנסים לישורת האחרונה: מיט רומני מוביל בגיוס הכספים
מיט רומני מגיע לסוף הקמפיין כשבידיו 151 מיליון דולר, בעוד שלנשיא אובמה נותרו 114 מיליון דולר בלבד
הדו"חות הפיננסיים האחרונים לפני הבחירות, שיתקיימו ב-6 בנובמבר, מצביעים על כך שרומני והוועידה הרפובליקנית הארצית שתומכת בו,
"בקמפיין של רומני העריכו שהשבועיים האחרונים של הקמפיין יקבעו את המירוץ, ולכן חסכו בהתאם. אם המירוץ יישאר צמוד, היתרון הפיננסי של רומני עשוי להתגלות כגורם המכריע", מסביר רוגן קרש, מומחה פיננסי באוניברסיטת וויק פורסט בצפון קרולינה.
רומני הצליח להפוך את המגמה ששלטה בבחירות לפני ארבע שנים, אז אובמה גייס מעט יותר ממיליארד דולר, בעוד שהמועמד הרפובליקני ג'ון מקיין גייס מעט פחות מ-780 מיליון דולר.
החברות שתמכו ביותר באובמה הן מיקרוסופט, שהעבירו לו 100 אלף דולר וגוגל, שתרמה 95 אלף דולר. רומני לעומת זאת, קיבל 77 אלף דולר מבנק אוך אמריקה, ופידליטי אינווסטמנטס העניקה לו 50 אלף דולר.
בדיקת הנתונים מעלה כי בשלושת השבועות הראשונים של אוקטובר הוציא אובמה 65 מיליון דולר על 97,170 פרסומות ב-57 שווקים. באותה תקופה רומני הוציא 30 מיליון דולר על 42,937 מודעות פרסום ב-50 שווקי טלוויזיה.