$
כלכלה ומדיניות

אמון הצרכנים בארה"ב ירד במפתיע במרץ

המדד של רויטרס ואניברסיטת מישיגן ירד ל-72.5 נקודות לאחר שעמד על 73.6 נקודות בפברואר ולעומת צפי ל-74 נקודות

סוכנויות הידיעות 17:0112.03.10

מדד אמון הצרכנים לאמצע חודש מרץ נחלש לפי רויטרס ואוניברסיטת מישיגן והצביע על חשש מהתחזית לשוק העבודה השברירי, (למרות אובדן משרות נמוך מהצפוי שדווח לאחרונה).

 

המדד ירד ל-72.5 נקודות במרץ לעומת 73.6 נקודות בפברואר. כלכלנים שנסקרו על ידי מרקטווץ' ובלומברג ציפו

ל-74 נקודות במרץ.

 

לשם השוואה, המדד עמד על 88.8 נקודות בממוצע בתקופה של ההתרחבות הכלכלית מסוף 2001 ועד דצמבר 2007. רכיבי התנאים הנוכחיים ובייחוד הציפיות ירדו והפגינו חולשה: רכיב התנאים ירד ל-80.8 נקודות לעומת 81.8 נקודות בפברואר.

 

רכיב הציפיות הוא המרכזי ביותר במדד והצביע על חולשה הצפוייה בהמשך בירידה ל-67.2 נקודות לעומת 68.4 נקודות בפברואר. רכיב התחזית הכלכלית ל-12 החודשים הקרובים ירד ל-74 נקודות לעומת 80 בפברואר. ציפיות האינפלציה מתונות והסתכמו ב-2.8% לשנה הקרובה לעומת ציפייה לאינפלציה של 2.7% שנרשמה בפברואר.

 

למרות הירידות והחשש לגבי שוק העבודה, המדד היה קרוב לממוצע של החצי שנה האחרונה והיה גבוה מהרמות שאליו ירד לפני שנה - במרץ 2009 המדד צנח ל-57.3 נקודות. בניגוד לירידה באופטימיות הצרכנים, מוקדם יותר היום דווח על גידול מפתיע במכירות הקמעונאיות לפברואר, בנתון שמחזק את התקווה לצמיחה בת קיימא.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x