$
תעשייה ופיננסים

ממשלת צרפת הגדילה את היקף האשראי שהיא מספקת לפז'ו וסיטרואן

ראש ממשלת צרפת אמר השבוע, כי "המאמצים לסייע ליצרניות יהיו עצומים", בתמורה ל"התחייבות מופתית" לשמירה על הייצור בצרפת ולסיוע לספקים. היקף הסיוע יגיע לכ-6 מיליארד יורו

בלומברג 13:0621.01.09

ממשלת צרפת הגדילה היום (ד') את היקף האשראי שהיא מספקת ליצרניות הרכב פז'ו וסיטרואן והודיעה, כי היקף הסיוע יוכל להגיע לכ-6 מיליארד יורו (7.8 מיליארד דולר). בתמורה, יתחייבו היצרניות להותיר את המפעלים בשוק המקומי פתוחים.

 

"המאמצים שלנו לסייע ליצרני הרכב יהיו עצומים",

אמר שלשום ראש הממשלה, פרנסואה פיון. בתמורה לסיוע בסך 5 עד 6 מיליארד יורו, מעוניינת הממשלה שיצרני הרכב יתנו "מחויבות מופתית" לשמירה על הייצור בצרפת ולסיוע לספקים שלהם שבקשיים, אמר פיון.

 

ממשלת צרפת מובילה בסיוע לחברות הרכב, לאחר שב-2008 ההתכווצות במכירת המכוניות האירופיות הייתה הגדולה מזה 15 שנה. הממשלה כבר העניקה סיוע של יותר מ-1.32 מיליארד יורו (1.71 מיליארד דולר) ליצרניות, והיא מתכננת אמצעי סיוע נוספים, שיפורסמו בתוך כשבועיים.

 

"סיוע ממשלתי לא יינתן לחברות רכב שיחליטו לסגור אתרי פעילות בצרפת", אמר פיון. כצעד ראשון, הוא אמר, הממשלה תגדיל את הגישה להלוואות בריבית נמוכה ליחידות מימון המכירות של יצרני הרכב, שכל אחת מהן כבר קיבלה אשראי בשווי 500 מיליון יורו.

 

בתוך כך, סירבה פז'ו לפסול את האפשרות לסגירת מפעלים בצרפת. החברה תקבל סיוע ממשלתי ישיר "רק בתנאים שלא ישנו את הבעלות שלנו, את העצמאות שלנו או את חופש הפעולה שלנו", צוטט המנכ"ל, כריסטיאן סטרייף, ב"לה פיגארו".

 

ברנו זועקים לסיוע

 

מנכ"ל התאגיד רנו, קרלוס גון, התייחס לדברים ואמר, שאף שרנו "נחושה" להמשיך ולייצר בצרפת, "החברה סומכת על הממשלה שתספק את התנאים התחרותיים שיאפשרו זאת". בבעלות ממשלת צרפת כ-15% מרנו.

 

"עלות ייצורה של מכונית רנו קטנה בצרפת גבוהה בכ-1,400 יורו מאשר עלות ייצורה בטורקיה, פער המהווה כ-10% ממכיר המכירה בשוק המקומי", אמר גון. "מיסי תעסוקה ועלויות ביטוח לאומי מהווים יותר משני שלישים מהפער", הוא הוסיף. "הייצור התעשייתי הצרפתי יוכל להיות תחרותי - רק אם הממשלה תעביר את הנטל לתחומים אחרים של הפעילות התאגידית".

 

ממשלת צרפת מתכננת לכסות כמחצית מהצרכים הפיננסיים של יצרני הרכב, כאשר היתר יגויס בשווקים, אמר שלשום שר התעשייה, לוק שאטל. לחברות יוצעו "מגוון מכשירי מימון", שביניהם עשויה להיות רכישת אגרות חוב, שלאחר מכן יומרו למניות, על ידי הממשלה.

 

סטרייף, גון ופיון חתמו היום על הסכם, שפתח רשמית קרן של 300 מיליון יורו לסיוע לספקיות חלקי רכב. הממשלה ושני יצרני הרכב תרמו 100 מיליון יורו כל אחד לקרן.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x