סגור

"יש בי צד מגוחך לא רק מחאתי": הראפר תאמר נפאר עונה על שאלון

נפאר אוהב איך שהוא נראה על המסך הגדול בסרט חדש. הוא מתגעגע לשתיקות עם אביו, היה רוצה לגור במקום שללאום אין בו משקל, חושב יותר מדי, נגמל מקנייה רגשית, הגיע ליוטיוב מאוחר, טוב בלקבל ואוהב לתת, לא היה משנה בעצמו כלום אבל ישמח לעוד המון כסף

איפה אנחנו תופסים אותך?
"במרפסת שותה קפה. הילדים בבית ואשתי אדם עסוק אז אני מנסה לעבוד מהבית, לקחת לחוגים, לעשות קניות ולנקות. אני מאוד אוהב לנקות, זו תרפיה בשבילי".
איך ואיפה אתה שותה את הקפה שלך?
"איפה שיש ומתי שיש אבל הכי בנהיגה: שחור או אמריקנו".
עם מי היית רוצה לשבת על בירה?
"טופאק וביגי, שני הראפרים הכי טובים בעולם שהסתכסכו. אני גדלתי עליהם והם הדליקו בי את הניצוץ לעשות ראפ בערבית".
על מה אתה עובד עכשיו?
"בשבוע שעבר יצא הסרט ‘חומוס full טריילר’ (קומדיית פשע של אסף קוברובסקי) ואני משתתף בו. היה לי יותר קל אם לא הייתי כל כך תקוע בפוזה של הראפר, אבל הודות לאסף ואיתי ברקן התסריטאי, שקלטו שיש בי צד קומי מגוחך ולא רק הצד המחאתי שכולם מכירים - היה לי מגניב. התייחסו אליי כאמן שלא קשור לאיפה שאני חי ולרזומה הפוליטי שלי. לפני שבועיים חזרתי מארה"ב שם אני חתום בלייבל 'אמפייר'. סיימתי להקליט EP באנגלית: 'In the name of The father, the Imam and John Lennon' ולצלם ארבעה קליפים".
מה השריטה שלך?
"Over Thinking. חשיבת יתר, לטוב ולרע. זה יכול לפעמים להיראות שאני שם לב לכל פרט, אבל לפעמים זה כמו היסוס ואני אומר לעצמי 'חלאס כבר, מספיק, שחרר'".
מה העצה הכי טובה שקיבלת?
"לא לענות מיידית. זה הפיל אותי בהרבה דברים. היה לי דחף לענות מיד על הכל. הפסיכולוגית שלי עבדה איתי על זה".
איך אתה אוהב להעביר את שישי בצהריים?
" עם המשפחה ואם יש הופעות אז בפקקים בצהריים. בערב זה בקבוק יין ואוזניות במרפסת".
איזה כוח־על היית רוצה שיהיה לך?
"לחלץ אנשים מפקקי תנועה. זה פאקינג בזבוז זמן. אף שבתקופה האחרונה גיליתי את קסם הפודקאסט וזה באמת עובד. מישהו מצא את כוח־העל פודקאסט".
למה אתה מתגעגע?
"להיעדר השיחות שהיו לי עם אבא שלי שנפטר. לא היתה בינינו תקשורת כל כך טובה בגלל שהייתי בגיל שלא יכולתי להכיל את העובדה שלא הכל ורבלי, וזה היה מעצבן אותי. עכשיו אני מתגעגע פשוט לשבת איתו גם בלי לדבר. זה בסדר אם נשב ונשתוק. הוא עזב את הלימודים בכיתה ב' ואני כותב באנגלית וטס בכל העולם, וזה הכל בזכותו כי הוא גרם לנו להאמין בעצמנו".
איפה הכי היית רוצה לגור?
"בכל מקום שללאום אין משקל והוא לחלוטין החלטה של מזג אוויר ונוחות ואיזה סוג יין יש שם. אני לא חושב שאני מדבר על מקום, אולי על תקופה שלא יתייחסו למהגרים כמו חרא".
על מה אתה אוהב להוציא את הכסף שלך?
"היתה תקופה ארוכה שאהבתי להוציא על בגדים ונעליים, כל הקניות הרגשיות האלה. עכשיו אני מעדיף להוסיף 20 אלף שקל לווידיאו קליפ שאני יוצר. אני מעדיף שהעבודה שלי תבלוט".
מה היית רוצה לשנות בעצמך?
“כלום האמת. אני מקבל דברים שאני לא מסוגל לשנות. התברכתי במודעות עצמית גבוהה או ביכולת לבקש עזרה, אני טוב בלבקש כמו שאני אוהב לתת".
על מה יש לך רגשות אשם?
"שאני תמיד מצטרף לרשתות החברתיות מאוחר מדי. אני הראפר הערבי הראשון ואני האחרון שפתח ערוץ יוטיוב. זה עולם מיידי של טיקטוק ולי לוקח זמן. מבאס אותי לפעמים שאני מסתכל על אמנים שלא עובדים כמוני אבל יש להם אחלה סושיאל מדיה כי הם עבדו על זה. אני מתבאס על עצמי, לא עליהם".
מה אתה מחשיב כהישג הכי גדול שלך?
“אני בא מבית קשה יום עם אמא לא עובדת ואבא שהיה נכה על כיסא גלגלים ו־80% מהחברים שלי או בכלא או שנרצחו. אז לשבת בחדר בלי לדעת אנגלית, לתפוס מילון, ללמוד את השירים של טופאק ולייצר גל בכל העולם — זה משהו שמאוד מרגש אותי ואני עושה את זה בשלוש שפות".
מה מפחיד אותך?
“המצב הפוליטי. בכל העולם העלייה החדה של הימין לא קלה והמיעוטים באופן כללי במצב רגיש. מפחיד אותי שלא נצליח לייצר משהו שיגן על הילדים שלנו. אני חושב על זה שיישארו לי שנה־שנתיים לחיות ואני אבלה אותן בפחד מה יהיה עם הילדים שלי כשאמות. בא לי להגיע לגיל הזה בלי הדאגה הזו".
מה עושה אותך מאושר?
“רגעים משפחתיים. לראות את הילדים שלי, בני 12 ו־8, מדברים ומתבטאים, מנהלים שיח ורגישים לצד השני, גורם לי להגיד לאשתי שעשינו עבודה טובה. גם לראות פתאם וידיאו קליפ שלי מוכן או לראות את עצמי בקולנוע זה מרגש. וגם לגמור הופעה ומישהו מנהל איתי שיח מרגש, מדבר איתי על היצירה שלי ושם לב לשורה מסוימת".
מה הכי חסר לך בחיים?
“המון כסף. אני חי סבבה אבל רוצה הרבה”.
מה אתה מחשיב כנכס היקר ביותר שלך?
“האנשים שסובבים אותי בשנים האחרונות. אני בר־מזל שאני יכול להחליט אילו חברים אני רוצה ואיזו אהבה אני רוצה".
מי האמנים ומה היצירות שהכי השפיעו עליך?
"לראפר J Cole יש שיר ‘Dollar and a dream’ ואני הקלטתי עכשיו את ‘Dollar, a dream and a dictionary’ שם אני מזכיר את הראפרים שהשפיעו עליי. באופן כללי אני מושפע מכותבי טקסטים. בתקופה האחרונה שני האנשים שהכי מעוררי השראה הם קניה ווסט ודייב שאפל".
אם לא היית ראפר מה היית עושה?
"שחקן. רציתי להיות שחקן לפני הכל. משהו שיש בו מסך ובמה".

תאמר נפאר

גיל: 43
מקום מגורים: לוד
מצב משפחתי: נשוי + 2
ראפר ומוזיקאי. היה שותף לכתיבת התסריט של "ג'נקשן 48", גילם את התפקיד הראשי וזכה עם איתמר ציגלר בפרס אופיר על המוזיקה. בימים אלה מככב בסרטו של אסף קוברובסקי "חומוס full טריילר" בבתי הקולנוע ברחבי הארץ ומקליט מיני־אלבום בארה"ב