סגור

מהונדס על ידי קניה ווסט

שיתוף פעולה חדש בין קניה ווסט למעצב של בלנסיאגה יצר דריכות שיא בעולם האופנה, למרות שלא נמסרו פרטים על טיבו. כי כששני כוחות על שיווקים נפגשים זה לא משנה מה הם רוצים למכור, המוצרים יאזלו

שניהם כוכבי ענק בתחומם ובעלי אגו לא פחות גדול, והם אפילו בחרו בכינויים דומים. הראפר קניה ווסט (ששינה את שמו ל־Ye), והמנהל הקריאטיבי של בלנסיאגה, דמנה גווסאליה (שלאחרונה הודיע שהוא מסתפק בכינוי דמנה), הם גם חברים טובים.
"מעטים האנשים שמכירים אותי, ומבינים את עבודתי, כמו Ye", אמר דמנה לווג, "הוא מוציא אותי מאזור הנוחות שלי, ובזכותו אני הופך למעצב טוב יותר". עכשיו החליטו השניים להרחיב את החברות ביניהם לשיתוף פעולה עסקי חדש, עבור גאפ. ביום שישי הודיעה הרשת כי בקרוב תצא בקו חדש ש"מהונדס על ידי בלנסיאגה", זאת כחלק מ־Yeezy, המותג המשותף שלה ושל ווסט. ההודעה הזאת יצרה דריכות שיא בעולם האופנה, למרות שלא נמסר פירוט כלשהו על טיב שיתוף הפעולה — באיזה מוצרים מדובר, כמה פריטים ייוצרו ובאיזה מחיר ימכרו.

1 צפייה בגלריה
פנאי מעיל של Yeezy ו גאפ
פנאי מעיל של Yeezy ו גאפ
מעיל של Yeezy ו גאפ
( צילום: Gap)

כזכור ב־2020 הודיע הראפר על עסקת ענק עם גאפ שתמשך עשר שנים, והיקפה הוערך אז ב־970 מיליון דולר. למרות שחלפה מאז שנה וחצי שוחררו רק פריטים בודדים של המותג המשותף של yeezy וגאפ, אך הם נחטפו ונרשמו להם שיאי ביקוש. למשל, מעיל ניילון כחול במחיר 200 דולר שאזל מהאתר של גאפ תוך כמה שעות, או קפוצ'ון שנמכר ב־90 דולר, ולפי הודעת הרשת שבר את שיאי המכירות של פריט בודד ביום אחד באתר גאפ.
כמו ווסט גם דמנה נחשב לכוכב בתחומו, וגם הוא מערבב בין יוקרה, לאופנת רחוב ולתרבות הפופולרית, הוא משלב בעיצוביו סניקרס אימתניות וכפכפי בירקנשטוק, ואף יצר תלבושות למשחק המחשב פורטנייט. בתקופתו הפך בלנסיאגה למותג השלישי בגודלו בתאגיד מותגי היוקרה קרינג, אחרי גוצ'י ואיב סן לורן, עם הכנסות של כמעט 2 מיליארד יורו בשנה.
"ווסט אולי לא יצר הרבה פריטים במהלך שיתוף הפעולה שלו עם גאפ, אבל הוא יצר הרבה רעש שיווקי", כותבת מבקרת האופנה של הניו יורק טיימס, ונסה פרידמן, "המוצרים עצמם בשיתוף הפעולה החדש הם כמעט לא רלוונטים. מה שחשוב הוא מה הם מייצגים מבחינת מערכת הערכים בה תומכים היוצרים, והיכולת שלהם לזקק רגע בהתפתחות החברתית”.