סגור
פנאי ענבל פרלמוטר אם זה נגמר
ענבל פרלמוטר ( צילום: באדיבות YES)

אנרגיה חלופית: המלצות לשעות של פנאי

להתאוורר עם שרדונה איכותי, להכיר את תור הזהב של הקולנוע, לחרוז עם אלון אולארצ'יק, להישאב לדוקו מטלטל או להתחדש לקיץ

יין - להתאוורר עם שרדונה איכותי
פסטיבל היין של מטה יהודה הוא הגדול, הוותיק והמגוון שבפסטיבלי היין המרובים שלנו. הוא נמשך חודש שלם וכולל עשרות יקבים, חלקם מפורסמים מאוד ומצוינים, וכולם ללא יוצא מן הכלל מרתקים ומעניינים. הערב יחל הפסטיבל ה־25 באירוע חגיגי שייערך בגן התנכ"י ביד השמונה, בהשתתפות מיטב יקבי האזור: החל ביקבי ענק מסחריים כמו ברקן וטפרברג, עבור ביקבי בוטיק קלאסיים כמו קסטל, צרעה, פלם, סוסון ים, רזיאל, ספרה ועגור וכלה ביקבים הרבה פחות מוכרים לרוב הציבור אבל לא פחות מעניינים כמו רד פואטרי, הדר, צפרירים וכרם ברק. בשישי בצהריים יפתחו רוב היקבים את שעריהם לביקורים וכך יעשו בכל שאר סופי השבוע של החודש. זו הזדמנות מצוינת למי שעדיין אינו מכיר להתוודע ליינות אזור היין המעניין והמגוון ביותר בישראל לטעמי, אזור שמצליח לגבש באורח פלאי זהות ייננית מובהקת, ואף קיבע לפני שנתיים את מעמדו בסיווג אזורי רשמי כנהוג בעולם. אם לא בא לכם להצטופף, תוכלו לקפוץ הערב ליקב נבו במטע להשקת יינות חדשים, ליקב כרם ברק לערב יין ואוכל ומוזיקה חיה, ובשישי ליקב עגור לבוקר של יין ומוזיקה, אחד מאירועי היין והאוכל השמחים ביותר שאני מכיר.
חיליק גורפינקל

5 צפייה בגלריה
פנאי יינות של נבו
פנאי יינות של נבו
יינות של נבו
( צילום: לרחלי חזן זלק)

קלאסיקה - להכיר את תור הזהב של הקולנוע
הסינמטקים נמצאים במיטבם כשהם מקדישים מקום לקלאסיקות של הקולנוע, לקאנון המוכר, ומאפשרים לקהל חדש להיחשף אליו, להכיר את ההשראות של הסרטים העכשוויים, ולקהל ותיק להיזכר בו מחדש ולבחון אותו בעיניים בוגרות, מה עבר זמנו ומה הקדים את זמנו. סינמטק תל אביב ממשיך את סדרת הסרטים המוקדשת להוליווד של שנות ה־70, הרגע הקטן בזמן שבו קולנוע אמנותי הפך גם לשובר קופות. בחלק הזה מורגשת נוכחותה של מלחמת וייטנאם בסרטים כמו "מ.א.ש" (שמתרחש בימי מלחמת קוריאה), אחד הסרטים המצחיקים בכל הזמנים; "יום רביעי הגדול", אחד הסרטים הכי ימניים בהוליווד הבדרך כלל ליברלית; ו"השיבה הביתה". במקביל, סינמטק ירושלים משיק היום מהדורה חדשה של פסטיבל הרסטורציות, שיכלול הקרנות ל"צער גידול חיות", קומדיית הסקרובול הנפלאה של הווארד הוקס ול"תלמה ולואיז" של רידלי סקוט. "השיחה", מותחן הפרנויה ההייטקי המעולה, והאקטואלי תמיד, שביים פרנסיס פורד קופולה בין שני סרטי "הסנדק" שלו, יוקרן השבוע בשני האירועים בשני הסינמטקים.
יאיר רוה

5 צפייה בגלריה
פנאי ג'ין הקמן ב השיחה
פנאי ג'ין הקמן ב השיחה
ג'ין הקמן בהשיחה

שירה - לחרוז עם אלון אולארצ'יק
כבר 26 שנה שבית הקונפדרציה בירושלים מקיים את פסטיבל השירה במטולה שנותן במה מגוונת ואיכותית לז'אנר. הפסטיבל ייפתח באירוע למשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק במלאת 150 להולדתו, יציין את לכתם של מאיר ויזלטיר, מאיר שלו ופרופ' עוזי שביט, ויינעל באירוע לציון 100 שנה להולדתו של חיים גורי. חלקו יוקדש לקשר בין השירה הכתובה למולחנת, ובתוך כך יתקיימו אירועים שיעסקו ביצירתם של רחל המשוררת, יעקב שבתאי, נתן יונתן ונתן אלתרמן, והמפגש "בא לשכונה בחור חדש" עם אלון אולארצ'יק שישיר משיריו ויספר על דרכו המוזיקלית לקראת ספר השירים הראשון שלו שיראה אור בקרוב.
מאיה נחום שחל

5 צפייה בגלריה
פנאי אלון אולארצ'יק
פנאי אלון אולארצ'יק
אלון אולארצ'יק
( צילום: טל שחר)

סרט - להישאב לדוקו מטלטל
הצפייה ב"ענבל פרלמוטר — אם זה נגמר" היא בוקס בבטן. המועקה מלווה אותך שעות רבות אחרי תום הצפייה בסרט של שרון לוזון ואביגיל שפרבר, שזמין עכשיו לצפייה ב־yes דוקו. הסרט, שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות הישראלית בפסטיבל דוקאביב בחודש שעבר, מתבסס על היומנים של סולנית "המכשפות", שמתה בתאונת דרכים בהיותה בת 26, לפני כ־25 שנה, לאחר עלייה מסחררת ככוכבת רוק ונפילה בגלל התמכרות לסמים קשים.
היומנים — בקולה של נטע פולטורק — מספקים את המחשבות הנסתרות של הכותבת והצצה לכישרון הכתיבה, האיור והיצירה שלה, וגם משמשים נרטיב חכם ומרתק לכרוניקה של הידרדרותה — אפילו כתב היד שלה מתרופף והולך לקראת הסוף. הסרט מסתיים בציטוט מתוך כתבה המרמז על מצבה הנפשי והרצון של פרלמוטר לסיים את חייה: "בכביש לא נמצאו סימני בלימה". שאלת הבלימה, האם מישהו יכול היה לעצור את ההידרדרות, לעזור לה בזמן, להציל נפש אחת, יפה וצעירה, פשוט לא מרפה.
רותה קופפר

5 צפייה בגלריה
פנאי ענבל פרלמוטר אם זה נגמר
פנאי ענבל פרלמוטר אם זה נגמר
ענבל פרלמוטר אם זה נגמר
( צילום: באדיבות YES)

שופינג - להתחדש לקיץ
אופנת קיץ, תכשיטים יפים, פריטים לבית ואמנות עכשווית נמכרים ומוצגים ביריד הלייף סטייל “About Us” שמתקיים החל מהערב ועד 3 בחודש בטרמינל העיצוב בבת ים. את היריד יוזמת קרין לאופר דיין, בעלת המותג "קרינה", האוצרת בקפידה בחנותה שבכפר אז”ר בגדי מעצבים מקומיים. גם ביריד משתתפים מעצבים ותיקים וצעירים עם קולקציות קיץ מעניינות, בהם המעצבת הצעירה ירדן חנוכה למותג אופנת הרחוב הקולי JOR־D; אור פז, שעבדה בעבר אצל רונן חן וכיום יוצרת למותג שלה דגמים נשיים בסגנון נקי ומתוחכם; בגדי הבייסיק המצוינים לנשים ולגברים של תמי ברכה מלכין למותג TAMU; תכשיטי אופנה יפים של הסטייליסטית והמעצבת הילה חילו; ומצעים של Take a Nap. ביריד גם תוצג תערוכה שאצרה קרן בר־גיל ובה עבודות אקטואליות של אמנים נוכח המצב החברתי פוליטי.
עילית מינמר

5 צפייה בגלריה
פנאי בגדים בעיצוב אור פז
פנאי בגדים בעיצוב אור פז
בגדים בעיצוב אור פז