סגור

הזוכים הגדולים ב"גלובוס הזהב" 2021: "כוחו של הכלב" ו"סיפור הפרברים"

ללא שידור טלוויזיוני או שטיח אדום ובנוכחות דלילה במיוחד, סרטה של ג'יין קמפיון קיבל את פרס סרט הדרמה, כמו גם את פרסי הבימוי ושחקן המשנה. סטיבן ספילברג, שהחידוש שלו דשדש בקופות, זוכה להערכת התעשייה עם שלושה פרסים, כולל בקטגוריה לקומדיה/מיוזיקל הטוב ביותר. פרסים גם לוויל סמית' ואנדרו גארפילד. "יורשים" שלטה באגף הסדרות

עד לפני זמן לא רב טקס גלובוס הזהב נחשב לאירוע יוקרתי ובעל חשיבות אדירה בעונת הפרסים של הוליווד, שני רק לאוסקר. אבל מאז חשיפת השחיתויות שהתרחשו לאורך השנים בגוף המארגן - תא הכתבים הזרים בהוליווד - הכוכבים הגדולים תפסו ממנו מרחק, וכך גם האולפנים הגדולים של התעשייה. כך, בקול ענות חלושה, ללא שטיח אדום או שידור טלוויזיוני, נערך לפנות בוקר (בין ראשון לשני) הטקס ה-79 בנוכחות דלילה של אנשי תקשורת שהגיעו למלון הילטון בוורלי בלוס אנג'לס וחזו בהכרזות על הזוכים, ובראשם ג'יין קמפיון שסרטה "כוחו של הכלב" זכה בפרס סרט הדרמה הטוב יותר, וסטיבן ספילברג שגרסתו למחזמר "סיפור הפרברים" גרף את התואר המקביל בקטגוריה המוקדשת לקומדיה או מיוזיקל.
הבמאית הניו זילנדית הוותיקה, שממצבת את עצמה כפייבוריטית לזכייה באוסקר מאז בכורת "כוחו של הכלב" בפסטיבל ונציה בקיץ האחרון, ממשיכה לצבור תאוצה עם רוח גבית משמעותית מנטפליקס שחתומה על ההפקה. לצד הזכייה בפרס לדרמה הטובה ביותר, קמפיון התכבדה בפרס הבימוי והשחקן הצעיר קודי סמיט-מקפי קיבל את פרס שחקן המשנה. ובינתיים, "סיפור הפרברים" שכשל בקופות, מקבל את הערכת תעשיית הקולנוע, וכך גם במקרה של תא הכתבים הזרים בהוליווד שמלבד הפרס לסרט, העניק את פרס השחקנית הטובה ביותר בקומדיה/מיוזיקל לתגלית רייצ'ל זגלר ואת פרס שחקנית המשנה לאריאנה דה-בוסה.

2 צפייה בגלריה
פנאי בנדיקט קאמברבאץ' ב כוחו של הכלב
פנאי בנדיקט קאמברבאץ' ב כוחו של הכלב
בנדיקט קאמברבאץ' בכוחו של הכלב
(צילום: NETFLIX)

אחרי ש"כוחו של הכלב" ו"סיפור הפרברים" חילקו ביניהם שלושה פרסים לכל אחד, הסרטים האחרים התחרו על השאריות. קנת בראנה זכה בפרס התסריט על הדרמה האישית שלו "בלפסט". וויל סמית' זכה בפרס השחקן הטוב בדרמה על הופעתו ב"משפחה מנצחת" וניקול קידמן זכתה בפרס המקביל לשחקנית על "הזוג ריקרדו". אנדרו גארפילד, שחזר לאחרונה לתודעה בזכות הופעתו כפיטר פארקר ב"ספיידרמן: אין דרך הביתה" זכה בפרס השחקן הטוב בקומדיה/מיוזיקל על תפקידו ב"טיק, טיק...בום!". בפרס הסרט הזר זכה "הנהגת של מר יוסוקה" (Drive My Car) של ריוסוקה המאגוצ'י היפני, ואילו בפרס סרט האנימציה זכה "אנקאנטו" מבית דיסני. בחלק המוזיקלי של האגף הקולנועי זכו האנס זימר על עיצוב הפסקול של "חולית" והזמרת בילי אייליש על שיר הנושא שתרמה לסרט ג'יימס בונד האחרון – "אין זמן למות".
בניגוד לאגף הקולנועי בו היה פיזור יחסי של היוקרה, בזה הטלוויזיוני הורגשה כצפוי שליטתה של "יורשים" מבית HBO, שזכתה בפרס לסדרת הדרמה הטובה ביותר, וכן בפרס השחקן הראשי בדרמה, שהוענק לג'רמי סטרונג, כששרה סנוק נבחרה כשחקנית המשנה הטובה ביותר. הסדרה הקומית/מוזיקלית המועדפת על תא הכתבים הזרים בהוליווד היא "הקס" וגם ג'ין סמארט, שמככבת בה, זכתה בפרס השחקנית הראשית הטובה ביותר.

2 צפייה בגלריה
פנאי  סרט סיפור הפרברים
פנאי  סרט סיפור הפרברים
מתוך סיפור הפרברים
(צילום: אי.פי)
עוד בפרסי המשחק: אמ.ג'יי רודריגז היא השחקנית הטובה ביותר בדרמה על תפקידה ב"פוזה" וג'ייסון סודייקיס הוא השחקן הטוב ביותר בסדרה קומית/מוזיקלית על הופעתו ב"טד לאסו". בפרס שחקן המשנה הטוב ביותר זכה או יאנג-סו הקוריאני על הופעתו בסדרה "משחק הדיונון". קייט ווינסלט התכבדה בפרס השחקנית הטובה ביותר במיני-סדרה על "הסודות של איסטאון" ומייקל קיטון בקטגוריה המקבילה הגברית על Dopesick. המיני-סדרה הטובה ביותר על פי תא הכתבים הזרים של הוליווד היא "מחתרת המסילה".
כך נחתם האירוע שבימים כתיקונים נהג להיות חימום משמעותי לקראת האוסקר, ועתה מהווה אינדיקציה בעיקר למעמדו הנוכחי של הגוף שמאחוריו. רק שני טאלנטים הסכימו לכבד בנוכחותם הווירטואלית את הטקס - ג'יימי לי קרטיס וארנולד שוורצנגר אשר היללו את חשיבות תא הכתבים הזרים של הוליווד כארגון ללא מטרות רווח. מה חבל שארגון זה, עם כל הכוונות הטובות לכאורה, התגלה כקבוצה של עיתונאים שלא הסתפקו בסיקור תעשיית הבידור אלא ניסו לנהל אותה מאחורי הקלעים וגם להרוויח כמו מושאי הסיקור שלהם. משכורות מנופחות, טובות הנאה מפליגות וחנפנות בתשלום נחשפו כהתנהלות השגרתית של הגוף הזה, שהתגלה גם כהומוגני לחלוטין ונטול גיוון. אפשר להעריך בזהירות שהזוכים בטקס לא מאושרים במיוחד מהפרסים שקיבלו. סביר להניח שחלקם יעדיף להתכבד בפרסי הראזי בחודש הבא.