סגור
רוברט דאוני ג'וניור ו קיליאן מרפי
רוברט דאוני ג'וניור וקיליאן מרפי, "אופנהיימר" (צילום: REUTERS/Mario Anzuoni)

"אופנהיימר" ו"יורשים" הם הזוכים הגדולים של טקס גלובוס הזהב 2024

עונת הפרסים בהוליווד נפתחה עם הטקס הנוצץ, שמציין את שנתו ה-81. "אופנהיימר" זכה בחמישה פרסים, כולל בקטגוריית הדרמה והבמאי היוקרתיות, "ברבי", שהוביל במספר המועמדויות, הסתפק בשני פסלונים בקטגוריות זניחות. בגזרת הסדרות, "יורשים" כצפוי כיכבה עם ארבעה פרסים - כולל זכייה בדרמה הטובה ביותר. בניגוד לתחזיות, מלחמת ישראל-חמאס נעדרה מהטקס, למעט הכוכבת שהפתיעה עם סרט צהוב

כל הכוכבים והכוכבות הגדולים בהוליווד התרכזו להם בלוס אנג'לס, שם התקיים הלילה (בין ראשון לשני) טקס גלובוס הזהב ה-81. הזוכה הגדול של הערב היה "אופנהיימר"ף שסיים את האירוע עם חמישה פסלונים, כולל קטגוריית סרט הדרמה הטוב ביותר. מי שהובילה בגזרת הסדרות היא סדרת הלהיט של HBO, "יורשים", שהסתיימה לפני מספר חודשים.
הטקס, שגרסתו הערוכה והמתורגמת תשודר הערב (ב') ב-yes, נפתח במונולוג של המנחה ג'ו קוי, שצחק בין היתר על בארי קיהוגן והסצנות השערורייתיות שלו ב"סולטברן", "רוצחי פרח הירח" וגם בדיחה מתבקשת על האף התותב של בראדלי קופר ב"המאסטרו". המנחה כמובן לא שכח לשלוח עקיצות למשתתפים בקרב הגדול בין "ברבי" ו"אופנהיימר". על אף שרבים ציפו כי הטקס יהווה במה לסלבריטאים לחוות את דעתם בנוגע למלחמה בין ישראל לחמאס - הנושא לא הגיע לבמה. ג'יי. סמית-קמרון, שהייתה מועמדת לפרס על תפקידה ב"יורשים", ענדה על דש השמלה סרט צהוב, שמזוהה עם המאבק להשבת החטופים. גם השחקן ג'ון אורטיז מהסרט "אמריקן פיקשן", הגיע לטקס עם סיכת סרט צהוב.
8 צפייה בגלריה
משמאל קירן קאלקין , ג'יי. סמית-קמרון (בכחול) עם הסיכה הצהובה , שרה סנוק , מתיו מקפיידן , אלן רוק
משמאל קירן קאלקין , ג'יי. סמית-קמרון (בכחול) עם הסיכה הצהובה , שרה סנוק , מתיו מקפיידן , אלן רוק
ג'יי. סמית-קמרון (בכחול) עם הסיכה הצהובה. יחד איתה, משמאל: משמאל קירן קאלקין , שרה סנוק , מתיו מקפיידן, אלן רוק
(צילום: REUTERS/Mario Anzuoni)
8 צפייה בגלריה
ג'ון אורטיז טקס גלובוס הזהב עונד את הסיכה הצהובה
ג'ון אורטיז טקס גלובוס הזהב עונד את הסיכה הצהובה
ג'ון אורטיז עם הסיכה הצהובה
(צילום: EPA/ALLISON DINNER)
בתחילת הטקס עלו לבמה אנג'לה באסט וג'ארד לטו, שהכריזו על הזוכים הראשונים לערב - שחקן ושחקנית המשנה הטובים ביותר. השחקנית דאווין ג'וי רנדולף קיבלה את הפסלון על תפקידה ב"נשארים לחג", שיגיע לישראל בחודש הבא,השחקן פול ג'יאמטי, שמשחק לצידה, זכה גם הוא בפרס על תפקידו בסרט - בקטגוריית השחקן הראשי בקומדיה או מיוזיקל.
בפרס שחקן המשנה בסרט דרמה זכה רוברט דאוני ג'וניור, ובכך פתח ברגל ימין את הערב המוצלח של "אופנהיימר", שזכה כאמור בקטגוריית הדרמה. הבמאי כריסטופר נולאן זכה בפרס הבמאי, ובנאומו סיפר כי הפעם היחידה שהחזיק פסלון בטקס קודם לכן בחייו הייתה כשעלה לבמה לקבל אותו בשמו של הית' לדג'ר שהלך לעולמו כשנה קודם לכן. פסלונים נוספים הוענקו לקיליאן מרפי על השחקן הראשי בדרמה, ובקטגוריית הפסקול.
8 צפייה בגלריה
לילי גלדסטון גלובוס הזהב
לילי גלדסטון גלובוס הזהב
לילי גלדסטון, "רוצחי פרח הירח"
(צילום: REUTERS/Mike Blake)
הסרט הצרפתי "אנטומיה של נפילה" שזככה בפרס הגדול בפסטיבל קאן ממשיך לגרוף פרסים, והפתיע כאשר ניצח את כל כותבי התסריטים הטובים ביותר בהוליווד, כשפרס התסריט הלך לז'סטין טרייה וארתור הררי. הסרט זכה גם בפרס הסרט הבינלאומי.
בגזרת הטלוויזיה, "יורשים" שהסתיימה השנה בעונתה הרביעית עטורת השבחים ומלאת הטוויסטים, זכתה באופן לא מפתיע בפרס הדרמה - שהיה הרביעי שבו זכתה לאורך הערב. פרסים נוספים הלכו למתיו מקפיידן בקטגוריית שחקן המשנה בדרמה, שדמותו טום וומבסגאנס, הפכה לאחת האהובות (והשנואות?) ביותר בטלוויזיה בשנים האחרונות; קירן קאלקין זכה בפרס התפקיד הראשי על תפקידו כרומן רוי, כשבקטגוריה הועמדו גם בראיין קוקס וג'רמי סטרונג שכיכבו לצידו.
8 צפייה בגלריה
אלי וונג גלובוס הזהב
אלי וונג גלובוס הזהב
אלי וונג, "עצבים"
(צילום: REUTERS/Mike Blake)
גם "עצבים", הסדרה המדוברת של נטפליקס, יצאה מהערב עם הישגים מרשימים: זכייה בקטגוריה היוקרתית של מיני-סדרה, אנתולוגיה או סרט טלוויזיוני, אלי וונג זכתה בפרס השחקנית הראשית וסטיבן יאון, שמשחק לצידה, השלים את הדאבל עם הפסלון לשחקן הטוב ביותר בקטגוריה.
זכייה מפתיעה נרשמה כשאליזבת דביקי, שגילמה את הנסיכה דיאנה ב"הכתר" (שהגיעה לסיומה ב-2023 אחרי שש עונות) קיבלה את פרס שחקנית המשנה בסדרת דרמה.
8 צפייה בגלריה
אליזבת דביקי גלובוס הזהב
אליזבת דביקי גלובוס הזהב
אליזבת דביקי
(צילום: REUTERS/Mike Blake)
באופן לא מפתיע, ג'רמי אלן ווייט, כוכב "הדוב", זכה בפעם השנייה ברציפות בקטגוריית השחקן הראשי בסדרה קומית. "הדוב" המשיכה לככב כאשר בפרס השחקנית זכתה לראשונה איו אדבירי, שמככבת לצדו של ווייט כסידני. הסדרה המצליחה גרפה גם את פרס הסדרה הקומית, וגברה על מועמדות פופולריות כמו "טד לאסו" ו"רק רוצחים בבניין".
בפרס השחקנית הראשית בסרט קומדיה או מיוזיקל זכתה, ובצדק, אמה סטון על תפקידה הפרובוקטיבי ב"מסכנים שכאלה", שכולל מספר סצנות עירום נועזות במיוחד, ושרבים מאמינים כי יזכה אותה גם בפרס האוסקר. לצד זאת, הסרט זכה גם בפרס הקומדיה ובכך גבר על שובר הקופות הענק של הקיץ - "ברבי".
סטון הועמדה גם בקטגוריית השחקנית הראשית בדרמה, אך יצאה מהטקס עם פרס אחד בלבד. מי שזכתה בקטגוריה, בפעם השנייה, היא שרה סנוק, שזיכתה את "יורשים" בפרס השלישי שלה הערב. במקבילה הקולנועית, זכתה לילי גלדסטון, על תפקידה ב"רוצחי פרח הירח", בזכייתו היחידה לערב. זוהי זכייה היסטורי, שכן גלדסטון היא הילידית הראשונה לזכות בפרס השחקנית בגלובוס הזהב. היא פתחה את נאומה המרגש בשפת בלקפוט - השפה של השבט שממנו הגיעה אימה. "תודה לקהילה הנפלאה שגידלה אותי, שחיזקה אותי ותמכה בי להמשיך לעשות את זה", אמרה לתשואות הקהל.
8 צפייה בגלריה
שרה סנוק גלובוס הזהב
שרה סנוק גלובוס הזהב
שרה סנוק, "יורשים"
(צילום: REUTERS/Mike Blake)
בקטגוריית סרט האנימציה זכה "הנער והאנפה", סרטו הראשון של היוצר היפני המהולל הייאו מיאזאקי אחרי עשור, ושייצא בסוף השבוע הבא בישראל. הזכייה הראשונה ל"ברבי" שהוביל במספר המועמדויות, הגיעה בשלב מאוחר יחסית בערב עם פרס השיר המקורי ל-What Was I Made For? של בילי אייליש. בנאום הזכייה שלה שיתפה המוזיקאית כי הייתה בדיכאון בתקופה שעבדה על השיר. "הכתיבה שלו די הצילה אותי", אמרה. מיד לאחר מכן זכה הסרט בקטגוריה חדשה בטקס - הסרט הרווחי ביותר בקופות.
8 צפייה בגלריה
דאווין ג'וי רנדולף גלובוס הזהב
דאווין ג'וי רנדולף גלובוס הזהב
דאווין ג'וי רנדולף, "נשארים לחג"
(צילום: REUTERS/Mike Blake)
בקטגוריה חדשה נוספת, מופע הסטנד-אפ, זכה ריקי ג'רווייס שנעדר מהטקס, על הספיישל שעלה לאחרונה בנטפליקס, Ricky Gervais: Armageddon - זאת למרות שהמופעים שלו בשנים האחרונות גררו לא מעט ביקורות.
הטקס התקיים השנה על רקע המלחמה בין ישראל לחמאס, וכשרבים בהוליווד כבר הביעו דעה בנוגע למצב - בין אם בעצומות התומכות בישראל וקוראות להשבת החטופים, ואף בביקורי תמיכה כמו אלו של ג'רי סיינפלד ודברה מסינג, או שמא דווקא התבטאו נגד ישראל וחתמו על עצומות הקוראות להפסקת אש - היה חשש כי התייחסויות למלחמה ימצאו את דרכן גם לטקס. אך, כאמור, פרט לשני השחקנים שעטו סרטים צהובים להעלאת מודעות לחטופים בעזה, לא היה כל שיח על המלחמה.
8 צפייה בגלריה
איו אדבירי גלובוס הזהב
איו אדבירי גלובוס הזהב
איו אדבירי, "הדוב"
(צילום: REUTERS/Mike Blake)
טקס הפרסים, שפתח את עונת הטקסים ואף עשוי לסמן את המועמד הבולט לאוסקר, עבר השנה מתיחת פנים, לאחר שביוני 2023 נודע כי איגוד העיתונאים הזרים, שהיה אמון על מפעל גלובוס הזהב לאורך עשורים רבים, נסגר לאחר שנים של שערוריות בעניין היעדר ייצוג והטרדות מיניות. כיום מי שאחראי על הטקס הם הבעלים החדשים - חברת ההפקות של דיק קלארק יחד עם חברת אלדריג', שהודיעו באוקטובר האחרון על הגדלת מספר העיתונאים בעלי זכות ההצבעה לפרס היוקרתי ל-300, בהם ישנו גם כתב ynet ו"ידיעות אחרונות", אמיר קמינר. בשל החלטה זו, לדבריהם, הפכו לאחד מטקסי הפרסים המגוונים ביותר מבחינת ייצוג. על פי "וראייטי", עוד הושעו כמה חברים "בעייתיים".
רשימת הזוכים המלאה

קולנוע

סרט הדרמה: "אופנהיימר"
סרט קומדיה או מיוזיקל: "מסכנים שכאלה"
הבמאי: כריסטופר נולאן, "אופנהיימר"
התסריט: "אנטומיה של נפילה" - ז'סטין טרייה, ארתור הררי
הסרט הבינלאומי: "אנטומיה של נפילה"
השחקן הראשי בדרמה: קיליאן מרפי, "אופנהיימר"
השחקנית הראשית בדרמה: לילי גלדסטון, "רוצחי פרח הירח"
השחקן הראשי בקומדיה או מיוזיקל: פול ג'יאמטי, "נשארים לחג"
השחקנית הראשית בקומדיה או מיוזיקל: אמה סטון, "מסכנים שכאלה"
שחקן המשנה: רוברט דאוני ג'וניור, "אופנהיימר"
שחקנית המשנה: דאווין ג'וי רנדולף, "נשארים לחג"
השיר המקורי: What Was I Made For? - בילי אייליש, "ברבי"
הפסקול המקורי: "אופנהיימר"
סרט האנימציה: "הנער והאנפה"
הסרט הרווחי ביותר בקופות: "ברבי"

טלוויזיה

סדרת הדרמה: "יורשים"
הסדרה הקומית: "הדוב"
מיני-סדרה, אנתולוגיה או סרט טלוויזיוני: "עצבים"
השחקנית הראשית בסדרת דרמה: שרה סנוק, "יורשים"
השחקן הראשי בסדרת דרמה: קירן קאלקין, "יורשים"
שחקנית המשנה בסדרת דרמה: אליזבת דביקי, "הכתר"
שחקן המשנה בסדרת דרמה: מתיו מקפיידן, "יורשים"
השחקן הראשי בסדרה קומית: ג'רמי אלן ווייט, "הדוב"
השחקנית הראשית בסדרה קומית: איו אדבירי, "הדוב"
השחקן הראשי במיני-סדרה, אנתולוגיה או סרט טלוויזיוני: סטיבן יאון, "עצבים"
השחקנית הראשית במיני-סדרה, אנתולוגיה או סרט טלוויזיוני: אלי וונג, "עצבים"
מופע הסטנד-אפ הטוב ביותר: ריקי ג'רווייס, Ricky Gervais: Armageddon