סגור
נעמי פולני
נעמי פולני. הקימה את התרנגולים, נכס צאן ברזל עד היום (צילום: אלעד גרשגורן)

כלת פרס ישראל נעמי פולני הלכה לעולמה בגיל 96

נעמי פולני הייתה כלת פרס ישראל לאמנויות הבמה ב-2019. בין היתר, הייתה האמא של הלהקות הצבאיות, אותן ביימה בשנות ה-50, ומייסדת להקת "התרנגולים" המיתולוגית, ממנה יצאו שלישיית הגשש החיוור, יהורם גאון ועוד

נעמי פולני, כלת פרס ישראל לאמנויות הבמה - תיאטרון ומחול, הלכה לעולמה בגיל 96. הלוויתה תתקיים מחר בשעה 11:30 במושבה כנרת.
פולני היתה האמא של הלהקות הצבאיות אותן ביימה בשנות ה-50 וייסדה את להקת "התרנגולים" המיתולוגית, ממנה יצאו שלישיית הגשש החיוור, יהורם גאון ועוד.

2 צפייה בגלריה
נעמי פולני זמרת רקדנית שחקנית מפיקה מוזיקלית כוריאוגרפית ו במאית ז"ל
נעמי פולני זמרת רקדנית שחקנית מפיקה מוזיקלית כוריאוגרפית ו במאית ז"ל
נעמי פולני ז"ל
(צילום: אלעד גרשגורן)

נולדה בתל אביב ב-1927, נכדתו של ד"ר חיים חיסין, ממקימי העיר. בצעירותה למדה תיאטרון בתיאטרון "האוהל" שם פגשה את חברה לימים שייקה אופיר. בהמשך התגייסה לפלמ"ח והייתה בין מייסדי להקת הצ'יזבטרון שהופיעה בפני חיילים במלחמת העצמאות. היא נחשבה לאחת מכוכבות הלהקה ושרה סולו את "היו זמנים" והדואט עם אופיר "הי הג'יפ".
בהמשך הקימה את להקת התרנגולים עם בוגרי להקת הנח"ל. הלהקה פעלה זמן קצר על תוכנית אחת בלבד, אבל נחשבת לאחד מנכסי צאן הברזל של התרבות הישראלית עד היום.
ב-2019 זכתה בפרס ישראל לתיאטרון ולמחול. כמה שנים לפני אמרה שתסכים לקבלו מסיבות כספיות. על זכייתה בפרס אמר ראש הממשלה דאז נפתלי בנט: "פועלה התרבותי העשיר העניק לנו עשרות יצירות מחול, תיאטרון ומוזיקה. מדובר בלוחמת תרבות אמיתית".
פולני נישאה לליאור ייני וממנו נולדו שני ילדיה יותם ואיה. הם התגרשו ב-1970 והיא עברה לחיות במושבה כנרת בה גרה עד היום. פרטים על מועד הלוויתה יובאו בהמשך.

2 צפייה בגלריה
 נעמי פולני עם צוות ההצגה  הכל זהב
 נעמי פולני עם צוות ההצגה  הכל זהב
נעמי פולני עם צוות ההצגה הכל זהב
(צילום: רמי שלוש באדיבות תיאטרון חיפה)