סגור
פנאי שני שמר מעצבת בגדי ים
שני שמר מעצבת בגדי ים (צילום: אלון שפרנסקי)

דולצ'ה ויטה במגדל העמק: מותג בגדי הים של שני שמר מככב במלתחה של הסלבז

שני שמר הקימה מותג בגדי ים מצליח ואיכותי שגם גל גדות ורותם סלע אוהבות ללבוש. אף שהיא מוכרת בהצלחה באתרים נחשבים בחו”ל, היא לא מוותרת על חנות בעיר הולדתה, מגדל העמק

בקיץ שעבר העלתה גל גדות סדרת תמונות באינסטגרם שלה על שפת בריכה כשהיא לובשת בגד ים חום ברונזה קלאסי של שני שמר, מופת של חופשה קיצית שזכה לאלפי לייקים. גדות לא לבד, גם בר רפאלי, הדוגמנית הבינלאומית כריסי טיגן, השחקנית ג’סיקה אלבה, מיה ורטהיימר, נעה תשבי, רותם סלע ורבות אחרות חובבות את המותג. שמר הקימה אותו לפני יותר מעשור במגדל העמק, שם נולדה וגדלה. היא שואבת השראה מקאפרי והריביירה האיטלקית, מונקו והריביירה הצרפתית, ובגדי הים שהיא מעצבת מתכתבים עם הזוהר של המקומות הללו בעבר ובהווה. זה לא מפתיע אפוא שלאה גוטליב, מייסדת גוטקס, היא השראה עבורה.
בשנה שעברה הוסיפה גם פרטי לבוש משלימים, קולקציית ריזורט וכן שמלות וכאפתנים מפשתן איכותי, מכנסיים רחבים וחולצות תואמות מבדים טבעיים. גם בגדי הים היפהפיים שהיא מעצבת יכולים לשמש כמחוכים סקסיים, לא רק לבילוי בבריכה ובחוף הים אלא גם בקוקטיילים של שקיעה ובארוחות ערב. היא מעידה כי בשנה האחרונה, הרבה בזכות קולקציית הבגדים, חל גידול ניכר במכירות בארה”ב, 150% לעומת השנה הקודמת, ובארץ - גידול של 100%. תחילה, היא מודה, היה לה קשה עם דרישות השוק האמריקאי: “שם רוצים סקסי, קצר וצמוד ואני מעדיפה את הסטייל האירופי, פשתן וגזרות אוברסייז. המרחק בבגדי ים בין סקסי לזנותי הוא קטן, אבל העולם מכוון לזה ואני מתעקשת להישאר נאמנה לעצמי, אז מצאתי את שביל הביניים”.
את מוסר העבודה שלה ירשה לדבריה מאביה, התעשיין חיים שמר, בעל מפעל לעיבוד שבבים ("איש של עבודה"). אמה היא מנכ”לית המפעל המשפחתי, ומשמשת כיום גם כמנכ”לית של העסק של שמר, והיא, לדברי שמר, הרוח הגבית שמניעה אותה לפעולה. את האהבה לאופנה ירשה מסבתה "שהיתה תופרת לנו בגדים".
היא החלה את דרכה אחרי שסיימה לימודי סוציולוגיה, נרשמה לתואר במשפטים ותוך כדי פתחה מכון שיזוף בעפולה. עיצוב ואופנה למדה לבד. "הפכתי חוטים, גזרתי, למדתי. אני עקשנית", היא אומרת בחיוך. בבוקר היא היתה עובדת במכון השיזוף ובערב מכינה בגדי ים שהזמינו לקוחות. "כשהתחלתי, זה היה נטו בגדי ים בישראל, לא היה את הדבר הזה של להתלבש לחוף. היום העולם גלובלי הרבה יותר, אנשים נוסעים ואנחנו חשופות לטרנדים".
כשנקרתה בדרכה הזדמנות לייצר בקולומביה לא היססה, וטסה לחצי שנה בלי שידעה מילה בספרדית. "הייתי הולכת למפעלים, מדברת ספרדית עם גוגל טרנסלייט, מציירת במחברת ציור ברמה הכי פשוטה שיש והם היו מייצרים". את הקולקציה השלמה הראשונה שייצרה שם מכרה בסטודיו קטן שפתחה במגדל העמק. בכל יום גם מילאה את תא המטען בבגדי ים ונסעה לתל אביב, לסביון, לנתניה, לכל מקום בארץ. "רוב הלקוחות שלי גדלו איתי. הן התחילו אתי כרווקות, התחתנו, ילדו, וממש כמוני חיפשו מענה לכל תקופה בחייהן, לגוף המשתנה. אני לא מחשיבה את עצמי דוגמנית, ורציתי להיות בסטייל ולהרגיש נוח ומשם בגדי הים השלמים שיצרתי".
האמביציה שלה מרשימה והעסק גדל והתרחב. כיום היא מייצרת בטורקיה ובהודו מבדים איטלקיים איכותיים. בעלה, הדר כהן, אחראי על הלוגיסטיקה ועוזר בגידול התאומים שלהם. בכל יום היא מגיעה ממקום מגוריה ברמת ישי למשרדים בתל אביב, מעורבת בכל פרט. יש לה 20 עובדים וארבע חנויות, שאחת מהן פתחה באחרונה במגדל העמק, "זה המקום שבו הכל התחיל עם הלקוחות הוותיקות שלי שהולכות איתי יותר מעשור". חנויות נוספות נמצאות בקריות, בתל אביב ובאילת. במקביל היא מוכרת באתרים בינלאומיים נחשבים, בהם ריבולב, בלומינגדיילס, shopbop ועוד, ובשנה הקרובה, לדבריה, בכוונתה להסתער על שוק היוקרה של Net A Poter, שם תתחרה במותגי־על ותיקים.
המחירים של שמר גבוהים: מחיר התחלתי של ביקיני בסייל של סוף עונה עומד על 300 שקל ויכול להגיע למעל 1,000 שקל כשהוא במחיר מלא. "זה לא מובן מאליו שקונים במחירים האלה. לצערי, היום גם ההשקעה מאוד גבוהה. יש בגדי ים שהם כמו מחוך עם תיפורים שנעשים בעבודת יד אחד אחד ותפורים שתי שכבות לייקרה. האביזרים המשלימים, למשל צדפים וקונכיות, מגיעים מאיטליה ומחירי השילוח קפצו. אני עובדת בטורקיה, אבל האינפלציה שם גבוהה כל כך והמחירים עולים עד כדי כך שהם כבר משתווים היום למחירים באיטליה. הגענו לנקודה שאנחנו מגדילים כמויות ושוקלים צעדים איפה לייצר".