סגור
פנאי פסטיבל סימון רושה לונדון
תצוגת סימן רושה. חיבור לאדמה ופריטים חוצי מגדר (צילום: Victor VIRGILE Getty Images)

פסטיבל קציר: הקולקציה המדהימה של מעצבת האופנה סימון רושה

המעצבת המוכשרת הציגה בלונדון קולקציה מרשימה ששילבה עבודת יד, פלואידיות מגדרית ומוטיבים איריים. לא פלא שהמותג שלה בצמיחה

אחד השיאים בשבוע האופנה שהתקיים בלונדון היה התצוגה המרהיבה של סימון רושה. רושה היא אשפית ביצירת פנטזיות לבישות, וכתב ידה המובהק והשפה העיצובית שלה ניכרו גם הפעם במשחקי הנפח, שילוב החומרים, הכבוד למסורת ולריטואלים היסטוריים, ועבודות היד האמנותיות הבלתי רגילות. רושה מצליחה לתרגם את ההשראות שלה ועולמה הפנימי לבגדים שמעבירים סיפור ורגש, ובה בעת לבישים, והיא קראה תיגר על נורמות והגדרות של נשיות וגבריות.
לצלילי נגינת מוזיקה עממית של קבוצת נגנים אירית, עלו בזה אחר זה דוגמניות ודוגמנים לבושים פריטים ששאבו השראה משורשיה שם, והפעם בהשראת פסטיבל הקציר האירי. "רציתי שהקולקציה תיתן הרגשה של חיבור לאדמה, כאילו נוצרה מהאדמה", היא אמרה. זה בא לידי ביטוי בשמלה ששולב בה חציר של ממש, ושמלה אחרת מרהיבה מקש בעבודת מקרמה, בסרטים אדומים שנקשרו בשיער ובשמלות כתונת יפהפיות ועתירות פרטים שרפרפו למנהגים קדומים.

1 צפייה בגלריה
פנאי פסטיבל סימון רושה לונדון
פנאי פסטיבל סימון רושה לונדון
מתוך התצוגה של רושה. שמלה משיבולים
(צילום: Victor VIRGILE Getty Images)

בקולקציה שלה לאביב 2023 הרחיבה רושה את עיצוביה גם לגברים. לחורף הקרוב ביקשה, לדבריה, להרחיב את הדיאלוג בין המינים. "התחלתי לחקור ריטואלים של מערכות יחסים, כי רציתי להמשיך להציג נשים וגברים יחד, ולבדוק איך הם מתקשרים", אמרה ל”ווג”. והתקשורת הזאת באה לידי ביטוי גם במכירות: "גברים קונים את קולקציית הגברים, וגם נשים קונות אותה". הפריטים לגברים שהציגה חוצים את גבולות המגדר, פלואידיים, עשויים אותם חומרים כמו אלה המשמשים לנשים, למשל שימוש בפנינים, והם התמזגו בקולקציית הנשים. היא יצרה צווארוני מלחים מחרוזים שחיברו חוליות של פרחים לרשת עדינה ונלבשו מעל חליפות מכנסיים רחבים או מעיל עור ארוך ויפה לגברים שנלבש מעל קילט, חצאית סקוטית. רושה, בתו של המעצב המוערך ג'ון רושה, מעצבת למותג הנושא את שמה מאז 2010. העיצובים שלה נשיים ופיוטיים ובעבר שיתפה פעולה עם המותג מונקלר ועיצבה קולקציה מצליחה שעוררה הדים לרשת H&M. ב־2022 הגיעו הכנסות המותג לכ־17 מיליון דולר, יותר מ־30% מבשנה שקדמה לה. כיום היא מחזיקה שלוש חנויות מותג בלונדון, ניו יורק והונג קונג, ועיצוביה זוכים למקום של כבוד גם בחנויות דובר סטריט מרקט בעולם.