סגור

כוכבה מרוצה: פרק הפתיחה של העונה השלישית של קופה ראשית בראש רשימת הנצפים של יוטיוב

הפרק של "קופה ראשית" הוא הסרטון הכי נצפה ביוטיוב ישראל ב־2021 עם 3.3 מיליון צפיות. לצדו בעשירייה הפותחת עוד שתי תוכניות של כאן 11. "אנחנו לא מופתעים", אומרים בתאגיד, "ילדים וצעירים נמצאים שם, זה העולם החדש"

התשובה לשאלה של כוכבה "אני ראשונה?", בפתיחת הפרק הראשון של העונה השלישית של "קופה ראשית" היא — בהחלט כן. הפרק הזה מצוי בראש רשימת עשרת הסרטונים הטרנדיים והנצפים של יוטיוב בישראל ב־2021, בסיכום השנה שפורסם בשבוע שעבר. איתו נמצאים עוד שלושה נציגים של כאן 11, תאגיד השידור הישראלי: פרק הבכורה של "המפקדת" שהגיע למקום השלישי; ו"קארפול קריוקי עם אודי כגן" שאירח את הזמרים נועה קירל ויהונתן מרגי במקום השמיני ו"השיטה והמיליונים: מה קרה כשחיפשנו תשובות בחברה של מישל ודניס", תחקיר של מהדורת החדשות במקום התשיעי.
מרשים לראות שדווקא סדרות טלוויזיה התברגו בראש התכנים הנצפים ביוטיוב, ובמיוחד של ערוץ ציבורי שהוקם מחדש לפני שנים ספורות, ושהסדרה המצליחה ביותר היא קומדיה שהחלה את דרכה בטלוויזיה החינוכית, "קופה ראשית" עם יותר מ־3.3 מיליון צפיות ו־22 אלף לייקים.
1 צפייה בגלריה
פנאי קרן מור ו נועה קולר ב קופה ראשית
פנאי קרן מור ו נועה קולר ב קופה ראשית
פנאי קרן מור ו נועה קולר ב קופה ראשית
(צילום: באדיבות כאן 11)
במקום השני נמצא פרק ראשון של הסדרה "בני אור" של yes, ובמקום הרביעי "סבא אורי לא היה גייז" של "ארץ נהדרת" של קשת. נציג HOT ברשימה הוא הפרק הראשון של העונה השנייה של "שבאבניקים".
"הנתונים שימחו אותנו אבל ממש לא הפתיעו", מתייחסת רוני פרי, מנהלת מחלקת הדרמה של כאן 11, להחלטת התאגיד להעלות את התכנים בשלמותם ביוטיוב. "אנחנו כל הזמן עם היד על הדופק. רואים את הלייקים והתגובות לפרקים. יש שם אלפי תגובות. אנשים צופים בפרקים יותר מפעם אחת, ולכן יש מיליוני צפיות. ילדים וצעירים נמצאים שם. זה העולם החדש".
"קופה ראשית", שהגיעה למקום הראשון, היא סדרה קומית עם אנסמבל גדול של דמויות שיצרו נדב פרישמן ויניב זוהר. הסדרה זכתה בפרס האקדמיה לטלוויזיה, והעונה השלישית שלה עלתה בקיץ שעבר, בחופש הגדול ועוד בזמן הקורונה, אולי זה עוד הסבר לריבוי הצופים בה. פרק הסיום שודר בסוף החודש שעבר וידוע שכבר צולמה עונה רביעית עם הופעות אורח של נטע ברזילי, יניב ביטון ואחרים.
הסדרה מתרחשת ב"שפע יששכר", סניף יבנה של רשת מרכולים. צוות השחקנים הקבוע שלה כולל את נועה קולר, שהיא שירה מנהלת הסניף; אמיר שורש בתפקיד ראמזי, העובד המצטיין; קרן מור, שהיא כוכבה העובדת הלא מצטיינת; דב נבון הוא אמנון הלקוח הלא מצטיין ואחרים. היא נהפכה ללהיט כזה גדול שצמחו מתוכה גם פרסומות: ראמזי בדור אלון וכל יתר הצוות, למעט ראמזי, לבזק.
"'קופה ראשית', שהגיעה למקום הראשון, צברה קהלים רבים. צופים בה בכל בית", אומרת פרי. "הסיבה שהיא כל כך מצליחה, מעבר לכתיבה הטובה, הבימוי הטוב וצוות השחקנים הענק, זה שהיא חוצה מגזרים, זו באמת סדרה לכל המשפחה. ילדים רואים אותה לבד ועם ההורים שלהם. יש משהו בזה שהיא מתרחשת בסופר שהופכת אותה לחוויה מאוד מוכרת לכולם. הדמויות והדינמיקה ביניהן מאוד ישראליות, והצופים מפתחים אליה חיבור רגשי. בצפייה אונליין בפרקים כשעלו ביוטיוב התעורר שם שיח בין הצופים בזמן אמת. לקראת סוף פרק הסיום הצופים העלו אימוג'ים של עצובים".
חשוב לזכור גם שהתכנים של התאגיד לא זמינים ב־VOD כמו אלה של HOT ו־yes. "יוטיוב הוא ה־VOD שלנו", אומרת פרי. "אנחנו לא נמצאים שם בינתיים כי מתנהל משא ומתן כספי על התכנים שלנו". נתוני הצפייה ביוטיוב גם לא נמדדים על ידי ועדת המדרוג, כי בגוגל, החברה־האם, לא מאפשרים זאת. עניין זה, לדברי פרי, חוטא לנתוני הצפייה של התאגיד. ועדת המדרוג מצדה טוענת כי המדידה דרך גוגל ביוטיוב היא בעייתית ולכן אינם מתייחסים אליה.
העובדה שהתכנים של כאן11 נמצאים בראש רשימת יוטיוב מלמדת על העדפות הצופים שם, אבל גם שגופים אחרים, כמו קשת 12 למשל, עובדים על פי מודל מסחרי, ויעדיפו שהתכנים שהם מייצרים יהיו רק בפלטפורמות השייכות להם כמו מאקו ו־N12. "אנחנו לא צריכים להתחשב במפרסמים", אומרת פרי, "בניגוד לערוצים המסחריים שיעדיפו לקדם את התכנים שלהם בסטרימינג שלהם, לפי לוח זמנים מסוים, המתואם למפרסם".

עשרת הגדולים

הסרטונים הנצפים של יוטיוב בישראל ב־2021
1. "קופה ראשית". פרק 1 עונה 3, כאן 11
2. "בני אור". פרק 1 עונה 1, yes
3. "המפקדת". פרק 1 עונה 1, כאן11
4. "סבא אורי לא היה גייז". "ארץ נהדרת", קשת
5. "הארמון של פוטין", תחקיר של אלכסיי נבלני
6. "הצעתי לדניאלה נישואין!", קווין רובין
7. "שבאבניקים". פרק 1 עונה 2, HOT
8. "קארפול קריוקי עם אודי כגן". פרק 5 עם נועה קירל ויהונתן מרגי, כאן 11
9. "השיטה והמיליונים" תחקיר חדשות, כאן 11
10. "הבוזגלוס 5". פרק 1 עונה 5, yes