סגור
פופקורן עוף של אהרוני במתחם שרונה מרקט פנאי
פופקורן עוף של אהרוני (צילום: חיים יוסף)

העוף המטוגן של אהרוני - ג’אנק פוד במיטבו

העוף המטוגן של אהרוני במתחם שרונה מרקט הוא ג’אנק פוד במיטבו — פריך, דביק וממכר, והעונג הנלווה לאכילתו הוא בלתי נתפס

שוק האוכל, או שמא מתחם האוכל, שרונה מרקט, מעולם לא הצליח לגרום לי להתאהב בו. ולא שלא ניסיתי. טובי השפים שלנו, מרושפלד ועד אסף גרניט, התרסקו כבר בעבר על סלעי המציאות של השוק היוקרתי הזה, זה שיוקרתו שנייה רק לחוסר יכולתו לעמוד בה.
בכלל, מתחם או שוקי אוכל או איך שלא תרצו לכנותם הם כמעט תמיד רק הבטחה אצלנו. שוק הם אף פעם לא, אבל זה עוד מילא. גם הבוקריה בברצלונה, אולי שוק האוכל המפורסם בעולם, אינו שוק באמת, כלומר מקום שאליו מגיעים המקומיים כדי להצטייד, אלא אוסף מסעדות/מלכודות תיירים (חלקן, אגב, לא רעות בכלל) המוקפות בכמה דוכני אוכל סמליים. חוץ משוק האיכרים בנמל תל אביב שום מתחם אוכל מודרני אצלנו אינו יכול להתחרות בסחורה של שוק נתניה, רמלה, ואדי ניסנאס או התקווה. בעצם גם לא במסעדות שלהם.
ישראל אהרוני כבר עשה סיבוב אחד בשרונה מרקט עם דוכן/מסעדת ראמן שלא האריכו ימים אף שהיו מצוינים. עכשיו הוא חוזר שוב למה שמסתמן, לפחות על הנייר, כגלגול המבטיח ביותר של המתחם הזה ששורד כבר לא מעט שנים למרות כל מה שכתבתי כאן. אהרוני, האיש והצמה (והאגדה), מצטרף לאייל שני (עם סניף של המזנון), יובל בן נריה (עם מיאזקי, דיינר יפני), פלאפל הקוסם, חיים כהן (המצטרף הטרי עם סניף חדש לקפה פיצי שלו), ועוד רשימה ארוכה. אם מוסיפים לזה את הכוכבים של מגדל עזריאלי השכן — ארז קומרובסקי עם השווארמה החדשה שלו, יובל בן נריה, הפעם עם a היקרה והיוקרתית, ובקרוב גם מוטי טיטמן (מלגו ומלבר, ג'ונז) — מקבלים ללא ספק את נבחרת החלומות של הקולינריה הישראלית.
בצהרי היום עמוס להפליא ב”אהרוני'ס”, מסעדת/דוכן העוף המטוגן החדשה של אהרוני במתחם. אלפי הסועדים הגודשים את השולחנות והמעברים, לא רק אצלו, נותנים גם לסקפטי כמוני סיבה לחשוב שאולי באמת פיצחו כאן סוף סוף את השיטה. ההמון המתלהם אינו מפחיד את אהרוני שצץ פתאום מבין הקהל ונותן כתף כאחרון הילדים שעובדים אצלו. האמת, זה מרשים. לולא ראיתי אותו עושה את אותו דבר בדיוק גם בגלגול הקודם שלו כאן, כמו גם באטליזים והמעדניות החדשים שלו, הייתי חושב שזה סתם מקרה. אבל לא, זה האיש. בגיל 72 הוא עדיין הזקן הכי צעיר בסביבה.
התיישבנו, הזמנו בירה לי וספרייט לנער המתבגר וחיכינו לאוכל. “פופקורן עוף” התגלה כנגיסי עוף עגולים וקטנים מזוגגים בגלייז דביק, מתקתק ונהדר וממכרים לגמרי. היינו צריכים לעצור את עצמנו מלחסל את המנה הנדיבה והלא יקרה הזו (36 שקל). מזל שעשינו זאת. ההמשך היה לא פחות נדיב וממלא. המשכנו אל התותחים הכבדים. הנוער הלך על צ'יקן בורגר. הקציצה כאן עשויה מחזה עוף קצוץ ואז עשוי על הפלנצ'ה. היא מגיעה בלחמנייה רכה וטעימה ומלווה בצנון דייקון (הצנון האסייתי הלבן הארוך) מוחמץ, חסה, איולי סיראצ'ה וצ'אטני משמשים. אבל אל תיתנו לכל הממבו ג'מבו הזה להטעות אתכם. מדובר בג'אנק פוד. אבל איזה ג'אנק פוד. איך אמר זאביק רווח? "יא ווארדי, איזו קציצה!".
אבל השיא שמור למה שהוא כמובן מנת הדגל. עוף מטוגן. שלושה נתחים אימתניים של עוף מצופה בבלילה סודית, פריכה בטירוף אבל גם רכה בו־זמנית, אלוהים יודע איך זה ייתכן, עטופים בזיגוג של חמאה ודבש (יש גלייז נוסף של איולי צ'ילי). זו מנה ענקית, גם כשלוקחים רק שני כרעיים, כמו שעשינו אנחנו, והעונג שנלווה לאכילתה הוא בלתי נתפס ממש, גם כשנזכרים במחיר הקלורי והבריאותי שהיא גובה כנראה. כדי שלא נשכח לסתום אף עורק, לקחנו גם צ'יפס הולנדי (צורת חיתוך חמודה במיוחד) מצוין.
את המנות מלווים רטבים מצוינים בצד — איולי סיראצ'ה, איולי כוסברה וחלפניו, אבוקדו שיפקה, ורוטב “חריף אש” ורוטב “ראנצ'ו”. שיחקנו איתם ועם העוף, והם היו מעולים כולם, אבל האמת היא שלא חייבים. העוף פשוט מצוין גם ככה. יש גם עוד כמה מנות יותר בריאות, אבל עזבו אתכם משטויות. לא בשביל הבריאות באתם הנה, הלוא כן?
ארוחות “קומבו” הן כמובן משתלמות יותר מהמחירים שציינתי למעלה.
אהרוני'ס, שרונה מרקט, קלמן מגן 3, תל אביב.
לפני הטיפ
פופקורן עוף — 36 שקל
צ'יקן בורגר — 54
צ'יפס הולנדי — 22
עוף מטוגן קטן
(2 יחידות) — 49 (64 שקל לשלוש)