סגור
פנאי קרנבל החיות עם גורי אלפי חינוכית כאן 11
"קרנבל החיות" בכאן חינוכית עם גורי אלפי והתזמורת הפילהרמונית הישראלית

גם בתקופה הנוכחית - פורים יש רק פעם בשנה

מהפנינג עם סמי הכבאי ואלמו דרך הצגות בכורה לילדים ועד סיור בעקבות מגילת אסתר מהמאה ה־16: גם בתקופה כזאת מי שיש לו ילדים לא יכול לפסוח על החג האהוב. כלכליסט מציג את מיטב האירועים והפעילויות לכל המשפחה

  • פסטיבל "ירון" של תיאטרון אורנה פורת לילדים ונוער יציג 20 הצגות שונות במוזיאון תל אביב, מוזיאון ארץ ישראל, בית החייל ותיאטרון הקאמרי, ובהן הבכורות של "משלים של נמלים" ו"קוביות של שוקולד" וההצגה "כראמל 2 ותעלומת הילד ויש", המבוססת על סדרת הספרים המצליחה של מאירה ברנע־גולדברג. 25-23 במרץ.
  • מוזיאון אגם בראשון לציון עורך הפנינג פורים, שכולל חוויות אמנות בתנועה וקצב לכל המשפחה, סדנאות יצירה פורימיות, איפור קינטי, סיורים תיאטרליים מיוחדים לקטנטנים בליווי בובה (6-3) ועוד הפתעות. 25-24 במרץ.
3 צפייה בגלריה
פנאי פורים ב מוזיאון אגם ראשל"צ
פנאי פורים ב מוזיאון אגם ראשל"צ
פורים במוזיאון אגם בראשל"צ
( צילום: מוטי שליו)
  • "אנו — מוזיאון העם היהודי" באוניברסיטת תל אביב מציע מסלול מלווה במפה וחידות משעשעות המוביל בין תכניו הקשורים לפורים, ובהם מגילת אסתר ההיסטורית מהמאה ה־16, גלריית ההומור היהודי ותלבושות יוצאות דופן. לקינוח ישנה עמדת צילום באגף האוכל של המוזיאון, שבה מוצגים המאכלים המסורתיים לחג מקהילות יהודיות שונות בעולם — הרבה מעבר לאוזני המן. 25-24 במרץ.
3 צפייה בגלריה
פנאי פורים במוזיאון העם היהודי בת"א
פנאי פורים במוזיאון העם היהודי בת"א
פורים במוזיאון העם היהודי בת"א
( צילום: STAS KORINSKY)
  • עדלאדאדא במוזיאון ינקו דאדא בכפר האמנים עין הוד: במשך שלושת ימי החג חפצים שנראים לגמרי רגילים יתחפשו וייהפכו למשהו אחר במעבדאדא — מסרק יהפוך לכלי נגינה, מחבט טניס לדיוקן עצמי ועוד. נוסף על כך תיערך סדנת יצירת מסכות מקוריות וצבעוניות בעקבות הדמויות המחופשות של האמן מרסל ינקו. 25-23 במרץ.
3 צפייה בגלריה
פנאי סדנת הכנת מסכות במוזיאון ינקו דאדא עין הוד
פנאי סדנת הכנת מסכות במוזיאון ינקו דאדא עין הוד
סדנת הכנת מסכות במוזיאון ינקו דאדא בעין הוד
(צילום: רענן טל)
  • הפנינג חגיגי בחולון יתקיים בארבעה מוקדים שונים עם מופעים לילדים, ובהם טל מוסרי ובובספוג, במה פעילה עם די.ג'יי, תחרות תחפושות, מופעי רחוב, מופעי להקות מחול מקומיות, פסלים חיים ודוכני משחק. בשני ב־12:00 יתקיים הפנינג לילדים עם צרכים מיוחדים עם ההצגה "בגדי המלך החדשים", מתחמי לגו ומתנפחים, מתחם ג'ימבורי לקטנטנים, דוכני יצירה, הפעלת רובוטיקה, דמויות מחופשות, חדר הפגה (מתחם שקט) והפתעות נוספות. הכניסה חופשית בהרשמה מראש באתר העירייה.
  • תוכנית מוזיקה קלאסית חדשה, "קרנבל החיות", בכאן חינוכית ובכאן BOX, בניצוח המנהל המוזיקלי של התזמורת הפילהרמונית הישראלית להב שני, תשודר ב־24 במרץ בשעה 15:30. היצירה תוצג במשך 14 קטעים קצרים ומשעשעים שיוקדשו לחיות שונות, והילדים יוכלו לקחת חלק פעיל בניחוש באיזו חיה מדובר בכל פרק. השחקן גורי אלפי ילווה את היצירה בהסברים משעשעים המותאמים לילדים.
  • כוכבי כאן חינוכית יגישו תוכניות רדיו בכאן גימל: כוכבי "שקשוקה" בבוקר, "בני מצווה", "מלון הוטל", "לבד בבית" ו"מקיף מילאנו" בשעות הצהריים ו"האחיין שלי בנץ" אחר הצהריים. עם יורן דוידי, ידידיה ויטל, עידו ברטל, גיא אריאלי, טליה ברטפלד, מיה דגן, אמה אלפי ואורי ורד. 24 במרץ 18:00-10:00.
  • עדלאידע ירושלים של עיריית ירושלים, בניהול אמנותי של תיאטרון הקרון, תצעד השנה בפעם הראשונה מאז 1982 עם קהילות של מפונים, יצירות של אמנים מהעוטף ושיירת בובות ענק, שבראשה מיצג שיסמל את החטופים. בעדלאידע ייקחו חלק מוסדות תרבות רבים, ובהם מוזיאון מגדל דוד, מוזיאון ישראל, בצלאל ותיאטרון האינקובטור. לאורך הדרך יוקמו במות בידור בהשתתפות שחקנים כגון נעמי לבוב וחנן סביון. 25 במרץ החל מ־10:00.
  • ספיישל פורים במדיטק וסינמטק חולון יתקיים בשילוב סרטים ותכנים של ערוץ הופ ובכיכובן של הדמויות סמי הכבאי, אלמו מ"רחוב סומסום", פיפ ופוזי, טרו מ"ממלכת הקשת" ומולי וצומי. נוסף על כך יתקיימו סדנת איפור, מפגש עם הבמאי והמרצה אלון גור אריה והקרנות של "קונג פו פנדה 4" ו"המופלאה: הרפתקאות ליידי באג וחתול שחור". 24 במרץ.
  • יפו מתחפשת. שוק הפשפשים יתחפש לשוק הודי עם ריקודים לצלילי מוזיקה מבוליווד. גן השניים יתחפש לסין עם קישוטי אהיל, הכנת מניפות וציורי פנים בסגנון סיני. רחבת הבאר תתחפש ליוון עם סדנאות ומוזיקה יוונית, הפארק האדום לאלסקה עם חגיגה בהשראת הקוטב הצפוני ומתחם שלג ענקי, ופארק דוידוף לברזיל עם קרנבל ועמדות איפור, מופעי תיפוף, מתנפחים ופעילות של צופי יפו. 24 במרץ. 14:00-10:00.
  • המועצה לשימור אתרים מציעה מגוון אירועים ופעילויות באתרי מורשת, ובהם סיור עששיות חווייתי באתר נהריים בגשר, סדנת יצירה בחצר הטרקטורים במוזיאון העמק ביפעת כולל חידון ותחפושות חלוצים, הפנינג פורים במוזיאון הימי הלאומי בחיפה, סיורים בעקבות גיבורי המגילה בשמורת נאות קדומים, "צעצועים מתחפשים" בבית ביאליק בתל אביב בעקבות הספר "הביצה שהתחפשה" מאת דן פגיס, סדנת מסכות מהג'ונגל של "בארץ לובנגולו מלך זולו" במוזיאון נחום גוטמן בתל אביב. לפרטים והרשמה מראש: shimur.org
  • בבית בן גוריון בשדה בוקר ייערכו סיורים מודרכים שיוקדשו ל"תחפושות" השונות של "הזקן" במהלך חייו, מחליפות השרד עד בגדי החאקי.