סגור
פנאי פסטיבל המעיינות חוה"מ סוכות 2022
מטיילים בפסטיבל המעיינות (צילום: גשר הישנה)

צאו לבלות: הפסטיבלים שלא כדאי להחמיץ בחוה"מ סוכות

חול המועד סוכות הוא הזדמנות נפלאה למשפחות לבלות יחד בין אירועי תרבות וטבע. מפסטיבל המוזיקה בראשל"צ שיארח למעלה מ-100 אמנים ועד פסטיבל עין כרם בירושלים בסימן מפגש פנים אל מול פנים עם האנשים, המוזיקה, האומנות והטבע שמציעה השכונה. אל תחמיצו

חול המועד סוכות הוא הזדמנות נפלאה למשפחות לבלות יחד ברחבי הארץ בין אירועי תרבות וטבע. מבין עשרות הפסטיבלים והאטרקציות בחרנו כמה שלא כדאי להחמיץ.
פסטיבל המוזיקה ראשון לציון יתקיים ב-11-15 באוקטובר בסימן חגיגות 140 שנה לעיר ויארח למעלה מ-100 אמנים ברחבי העיר, בהם דני סנדרסון שיארח את גידי גוב, אביב גפן והדג נחש; עידן עמדי; חוה אלברשטיין במופע חדש; אהוד בנאי ורביעיית נגנים; הראל סקעת שיארח את נרקיס; רביב כנר; זהבה בן ועוד. שמעון בוסקילה יחגוג 20 שנות יצירה בלייב פארק ויארח את שלמה ארצי, מרינה מקסימיליאן, שירי מימון וקובי אפללו.
פסטיבל שירת האושפיזין יתקיים ב-11-13 באוקטובר בבית הקונפדרציה בירושלים ויארח את משוררי העולם ויצירתם, לצד מחוות לשירה העברית, ומפגשי הקראת שירה. הפסטיבל ייפתח באירוע לזכרו של חיים גורי ויינעל במחווה לולדימיר ויסוצקי. בנוסף יתקיימו מחוות למשוררים אמילי דיקנסון, פרננדו פסואה, סילביה פלאת', שארל בודלר, יוסף ברודסקי ועוד. מגילת קהלת תובא בשיחה עם מירון ח.איזקסון ומופע של קורין אלאל שהלחינה טקסטים המבוססים עליה. שירת רבי יהודה הלוי תצוין בהופעה של שלמה בר ודניאל זמיר יחגוג את הילולת הרבי נחמן מברסלב.
פסטיבל "צלילי ילדות" יתקיים ב- 11-13 באוקטובר בתיאטרון חולון בניהולה האמנותי של מאיה בלזיצמן עם מופעים משלל גווני המוזיקה, סדנאות קומיקס, כתיבה ועיתונות והפנינג ברחבי התיאטרון. בין המופעים עיבוד של "היפה והחיה" לתיאטרון מחול בביצוע להקת פרסקו, מסע מוזיקלי אל מעמקי המוח עם תזמורת הקאמרטה ושחקנים,"דוד בנימין" עם אלון אולארצ'יק וחברים, מחווה לשירים של פסטיבלי הילדים של פעם, שירה בציבור לכל המשפחה עם עינת שרוף, הצגה משיריו וסיפוריו של ע. הלל, שעת סיפור מוזיקלית עם דניאל סלומון ודנה עדיני ועוד.
פסטיבל עין כרם יתקיים ב-12-14 באוקטובר ברחבי שכונת עין כרם הציורית בירושלים בסימן מפגש פנים אל מול פנים עם האנשים, המוזיקה, האומנות והטבע שמציעה השכונה ובבתים ובחצרות. התכנית כוללת הופעות רחוב, בתים פתוחים, סיורים, מוזיקה בסמטאות, אנסמבל מוזיקה קאמרית, הרצאות, מפגשים ספרותיים, אוכל, דוכני מכירה ויצירה, מוזיקת עולם, תיאטרון ילדים , פרפורמנס וכמובן, קבלת השבת המסורתית החותמת כל פסטיבל. בין האירועים מסיבת שקיעה לכל המשפחה עם DJ מירי פטל במרפסת מול המעיין ומופע הרחוב בלאק סמבה של הרכב מתופפים אפרו-ברזילאי. הכניסה לכל האירועים ללא תשלום.
4 צפייה בגלריה
פנאי פסטיבל עין כרם חוה"מ סוכות 2022
פנאי פסטיבל עין כרם חוה"מ סוכות 2022
פנאי פסטיבל עין כרם חוה"מ סוכות 2022
(צילום: אורלי קוריש)
פסטיבל מספרי סיפורים יתקיים ב-6-17 באוקטובר בתיאטרון גבעתיים בניהולו האמנותי של יוסי אלפי. אלפי סיפורים ומאות משתתפים יקחו חלק בפסטיבל שיציין בין השאר 100 שנה ליצחק נבון, 140 שנה לעליית יהדות תימן, 125 שנה לקונגרס הציוני הראשון, 100 שנה לביקור אלברט איינשטיין בישראל ומחווה למירי אלוני. בין המשתתפים יהורם גאון, יהושע סובול, דורון נשר, מיקי רוזנטל, רון בן ישי, רובי ריבלין, המפכ"ל רנ"צ קובי שבתאי, ניצה שאול, נורית הירש, פרופ' חנוך גוטפריד ועוד.
פארק קרסו למדע בבאר שבע, בשיתוף משרד החקלאות ומכון וולקני יקיימו ב-11-13 באוקטובר את פסטיבל המדע בסימן "חקלאות העתיד". המבקרים יכירו זנים שונים של גידולים ביתיים וחקלאיים, מתחם תצוגה של מכון וולקני, תחנות פעילות והדגמה חווייתיות, שוק איכרים ברחבת המוזיאון, פעילות הדפסת שוקולד בתלת ממד, מתחם חקלאות הידרופוני, עמדת הכנת שתילים לילדים, תחנות פעילות והדגמה של טכנולוגיות חקלאיות מתקדמות, דוכנים עם תוצרת חקלאית מקומית וביתית, סדנאות מדעיות מלהיבות, חדרי בריחה, מופע מדעי ועוד. לבני 5 ומעלה.
4 צפייה בגלריה
פנאי פסטיבל קרסו למדע בבאר שבע חוה"מ סוכות 2022
פנאי פסטיבל קרסו למדע בבאר שבע חוה"מ סוכות 2022
מבלים בפסטיבל קרסו למדע בבאר שבע
(צילום: באדיבות מנהיגות מדעית)
פסטיבל המעיינות בעמק המעיינות יתקיים ב-10-17 באוקטובר עם מופעי מוזיקה, טיולים ופעילויות באתרי התיירות ברחבי העמק. בין האירועים מופע של ברי סחרוף באולם הקימרון ואחריו מסיבה עם שמאן שמאן, הפרויקט של רביבו במנחמיה במסגרת חגיגות 120 למושבה, חבורת הזמר 'שדות בעמק' במופע שירים מהסרטים, תערוכות אמנות של יוצרים מקומיים, טיול משפחות מודרך ללא תשלום מפארק בית שאן לגשר הקנטרה, ריצת ניווט במושב ירדנה, מסע "קרוב לצלחת" עם טעימות קולינריות ועוד.
4 צפייה בגלריה
פנאי פסטיבל המעיינות חוה"מ סוכות 2022
פנאי פסטיבל המעיינות חוה"מ סוכות 2022
מטיילים בפסטיבל המעיינות
(צילום: גשר הישנה)
פסטיבל "צלילי סתיו" יתקיים ב-15-16 באוקטובר באבו גוש בניהולו האמנותי של חן צימבליסטה, במסגרתו יתקיימו ששה קונצרטים תחת כיפת השמים במתחם כנסיית נוטר-דאם ומול נוף הרי ירושלים. המופעים משלבים מוזיקה קלאסית מערבית, קלאסית ערבית, מוזיקה ווקאלית, ג'אז ועוד. קונצרט הפתיחה הקאמרי "זיכרונות מפירנצה" מאת צ'ייקובסקי.
4 צפייה בגלריה
פנאי פסטיבל אבו גוש מקהלת מורן חוהמ סוכות 2022
פנאי פסטיבל אבו גוש מקהלת מורן חוהמ סוכות 2022
מקהלת מורן
(צילום: שלומי פרי)
תיאטרון הקרון הירושלמי מזמין את הקהל להצגות חדשות, סיור תיאטרוני בגן הפעמון, סדנת יצירה, אליפות ירושלים בסקייטבורד וסוכה חגיגית (11-12, ו-18 באוקטובר). בין ההצגות החדשות "המדריך להרפתקן", תיאטרון בשילוב בובות וחפצים על ילד שמעביר את הלילה לבד ומממציא לעצמו סיפורי גבורה משעשעים כדי להתגבר על הפחד (לבני 4-8), ויצירתה של אמנית הוידאו והאנימציה איריס דומאני שתציג בסטודיו סיפור על חריגות, קבלה עצמית וקבלת האחר (לבני 4-11).