סגור
שיגור ארטמיס 1 חללית  ירח
שיגור החללית ארטמיס 1. שיגורה של ארטמיס 3 מתוכנן לעוד כשנתיים (צילום: רויטרס)

אופנה לכוכבים: פראדה תעצב את חליפת החלל הבאה של נאס"א

לפי ה-BBC, חברת האופנה האיטלקית תעבוד על העיצוב ביחד עם חברת החלל הפרטית אקסיום ספייס. החליפות מיועדות למשימה ארטמיס 3 המתוכננת לדצמבר 2025. זה יהיה השיגור המאויש הראשון לירח מאז אפולו 17 בשנת 1972, והוא יכלול את האישה הראשונה שתנחת על הירח

בית האופנה האיטלקי פראדה יעזור לעצב את חליפות החלל הבאות של נאס"א למשימות המתוכננות ב-2025. לפי דיווח ב-BBC בפראדה יעבדו על העיצוב לצד חברת החלל הפרטית אקסיום ספייס. החליפות מיועדות למשימה ארטמיס 3 המתוכננת לדצמבר 2025. זה יהיה השיגור המאויש הראשון לירח מאז אפולו 17 ב-1972, והוא יכלול את האישה הראשונה שתנחת על הירח – כריסטינה קוץ'.
שתי החברות מסרו כי פראדה תביא לפרויקט את המומחיות שלה בהבנת חומרים וייצור. "לפראדה יש ניסיון משמעותי עם סוגים שונים של בדים והיא תוכל לתרום משמעותית בצד הטכני לעיצוב השכבה החיצונית של חליפת החלל החדשה", מסר פרופסור ג'פרי הופמן, שטס לחלל חמש פעמים. עם זאת, הוא הדגיש כי אין סיבה לצפות לחליפות אופנתיות לאסטרונאוטים "שמירה על סביבה תרמית טובה היא הדבר הכי קריטי", הסביר. בפראדה ציינו בהצהרה כי ישתמשו "בטכנולוגיה ובשיטות עיצוב חדשניות" וזאת כדי לאפשר "חקר נרחב יותר של פני שטח הירח מאשר בעבר".