סגור
כדורגל ספרד לה ליגה
לה ליגה הספרדית. סומכים על הנציבות האירופית (צילום: Gabriel Bouys/AFP via Getty)

הליגה הספרדית נגד המימון הקטארי לפריז סן ז'רמן

לה ליגה הגישה תלונה בנציבות האירופית בטענה שהמועדון הצרפתי מפר את חוקי התחרות באיחוד בשל המימון הנרחב שמקבל מהבעלים הקטאריים. לפי התלונה, המימון מאפשר למועדון להחתים שחקנים ומאמנים מובילים ולשפר את הביצועים הספורטיביים שלו, ובכך לשבש את השוק

ליגת הכדורגל הספרדית, לה ליגה, הגישה תלונה לנציבות האירופית נגד הקבוצה הצרפתית פריז סן ז'רמן, שבבעלות קטארית. במרכז התלונה הטענה שמנגנון המימון שלה מפר את חוקי התחרות של האיחוד האירופי, כך לפי דיווח באתר פוליטיקו.
בלה ליגה התבססו על רגולציות המימון הזר של האיחוד האירופי, שנכנסו לתוקף בחודש שעבר ומציבות הגבלות על חברות אירופיות המקבלות מימון ממדינות שאינן חברות באיחוד במצבים בהם המימון הזה עלול להוביל לשיבושים בשוק. הרגולציות אף מעניקות לנציבות סמכות לחקור העברות פיננסיות מצד מדינות שאינן באיחוד.
מאז 2011 נמצאת פריז סן ז'רמן תחת הבעלות של קרן ההשקעות בספורט של קטאר, חברת בת של קרן ההון הריבונית של המדינה. אולם, הספרדים טוענים כי ההשקעה הקטארית במועדון העניקה לו יתרון לא הוגן, ואפשרה לו "לשפר את העמדה התחרותית, ובכך גרמו לשיבושים משמעותיים במספר מדינות ושווקים באיחוד האירופי". עוד הוסיפו כי בפריז משתמשים "במימון הזר של קטאר כדי להחתים שחקנים ומאמנים מובילים בהרבה מעל ליכולת הפוטנציאלית של המועדון במצב נורמלי בשוק", נכתב בתלונה. "זה מאפשר להם לחזק את הביצועים הספורטיביים שלהם, ופוגע לרעה ביכולת מועדונים מתחרים לגייס שחקנים ומאמנים".
בהצהרה שפרסמו הוסיפו הספרדים כי הם סומכים על הנציבות האירופית שתפעל כדי לפתור את השיבושים לכאורה בשוק, שלטענתם "פוגעים משמעותית במערכת הספורטיבית".
פריז סן ז'רמן ביצעה מספר החתמות יקרות בשנים האחרונות, כולל תשלום שיא של 222 מיליון יורו (243 מיליון דולר) לחלוץ הברזילאי ניימאר ב-2017. שנה לאחר מכן שילמו 180 מיליון יורו עבור החלוץ הצרפתי קיליאן אמבפה.