סגור

מנהל השיווק של אינטר: "אנחנו גם חברת בידור חדשנית"

לוקה דנובארו דיבר עם כלכליסט על הדרך בה אלופת איטליה מתכננת להשתמש בתכנים הדיגיטליים שלה כדי להגדיל את ההכנסות, אחרי שנעצרו הזרמות הכספים לקבוצה מהבעלים הסינית, והיא נקלעה להפסדים כבדים

בתום העונה שעברה, בגלל הוראה של הממשל הסיני, סונינג הולדינג, הבעלים של אינטר מילאנו, כבר לא היתה יכולה להעביר כסף כדי לכסות את הפסדי הקבוצה.
המצב היה כל כך גרוע שההנהלה לא הצליחה לשלם את שכרם החודשי של השחקנים - רגע אחרי שהובילו את המועדון לאליפות ראשונה אחרי יותר מעשור.


השורה התחתונה של העונה המוצלחת היתה עגומה: הקבוצה רשמה הפסד של 245 מיליון יורו בעונה המוצלחת ביותר שלה בעשור האחרון. בעונה שלפני אינטר הפסידה 102 מיליון יורו.

3 צפייה בגלריה
לוקה רוסי לנובו אלסנדרו אנטונלו מנכ"ל אינטר
לוקה רוסי לנובו אלסנדרו אנטונלו מנכ"ל אינטר
מימין, אלסנדרו אנטונלו, מנכ"ל אינטר ומשמאל, לוקה רוסי, נשיא קבוצת מכשירים חכמים בלנובו
(יח"צ לנובו)

המצב הפיננסי הכריח את Great Horizon Sarl (חברת בת של סונינג שבסיסה בלוקסמבורג והיא, בעצם, רשומה כבעלים של אינטר) לקחת הלוואה בשווי של כ-275 מיליון יורו מקרן ההון האמריקאית Oaktree Capital. אם סונינג לא תצליח להחזיר את הכסף בשלוש השנים הבאות, 68.55% מהמניות של אינטר (המניות שבבעלות החברה הסינית) יעברו לידי Oaktree.
קיצוץ מאסיבי בהוצאות
המצב הפיננסי הדרמטי הוביל לקיצוץ מאסיבי בהוצאות בקיץ האחרון. המאמן אנטוניו קונטה עזב והצטרף מאמן מוכשר אבל לא מוצלח כמוהו ולא יקר כמוהו, סימונה אינזגי. כמו כן, כוכב הקבוצה, רומלו לוקאקו, נמכר וכך גם אשרף חכימי, אחד מהמגנים הימנים הטובים ביותר בעולם. הערכות היו שאינטר, בעקבות השינויים הגדולים, לא תצליח לשחזר את ההצלחה מהעונה שלפני. ואולם, אינטר מסיימת את החצי הראשון של העונה כשהיא במקום הראשון בסריה A. היא בשלב הבא בליגת האלופות וב-2021 רשמה 32 ניצחונות ליגה. בהיסטוריה של הסריה A רק יובנטוס ב-2016 רשמה יותר ניצחונות בשנה קלנדרית אחת (33).
מקצועית, נראה שאינטר עדיין בידיים טובות. בפה מארוטה, המנכ"ל הספורטיבי, הוא אחד ממנהלי הכדורגל הבכירים בכל הזמנים והמאמן סימונה אינזגי מוכשר ומוכיח את עצמו עם הסגל היקר ביותר שאי פעם ניהל. ואולם, המשימה של המועדון היא להגדיל את ההכנסות באופן משמעותי. בעונה שעברה אינטר הכניסה 364.7 מיליון יורו והערכות הן שההכנסות יטפסו העונה בעשרות אחוזים בזכות הקהל במגרשים, ליגת האלופות ורווח משוק העברות השחקנים. כמו כן, באינטר מקווים שחדשנות מסחרית לצד הספונסרים תסייע להגדיל הכנסות ולהקטין הפסדים.

3 צפייה בגלריה
אינטר לנובו
אינטר לנובו
אינטר
(גטי)

באינטר מקווים שפעילות מסחרית-דיגיטלית משמעותית בסיוע השותפים הדיגיטליים של המועדון - יצרנית המחשבים, לנובו - תסייע לה בהגדלת ההכנסות ובכיסוי החובות. לוקה דנובארו, מנהל השיווק הראשי של אינטר, דיבר עם כלכליסט כדי לחשוף פרטים על הדרך בה המועדון מתכנן להשתמש בתכנים הדיגיטליים שלו כדי להגדיל את ההכנסות. "לאחרונה עשינו אפגרייד להסכם שלנו עם לנובו", דנובארו אומר לכלכליסט. "מלבד העניין של החסות, מדובר גם על שיתוף פעולה במתקני האימון שלנו, במשרדים שלנו ובכל מה שקשור לקשר עם האוהדים שלנו באיטליה ובעולם. אנחנו שותפים לדרך חדשה, אבולוציה של ממש. אנחנו מעוניינים להפוך לחברת בידור דיגיטלית של ממש, ששתמוך בביצועי השחקנים על המגרש ובמעקב ושיפור שלהם".
"יש לנו ארכיב מדהים של כל תוכן שמעריצים יצרו. זה נכס דיגיטלי"
לורנצו אינטנולי, המנהל האחראי על הטכנולוגיה באינטר, מפרט: "המטרה העיקרית של מועדון כדורגל היא ביצועים יותר טוב על המגרש. זה ברור. הבאת אוהדים למגרשים היא חלק מהפעילות הגרעינית של ארגון כדורגל. החלק השלישי והחדשה זו פעילות שקשורה אך ורק לתקשורת ומדיה. יש לנו חברת תקשורת בתוך המועדון שהמטרה שלה היא ליצר תוכן איכותי במטרה לפתח את בסיס האוהדים ברחבי העולם וגם לדבר איתם וליצור קשר בכל הערוצים הדיגיטליים. יש לנו באינטר ארכיב מדהים של כל תוכן אפשרי שאוהדים יצרו. זה נכס דיגיטלי שהוא פשוט חלק מההיסטוריה של המועדון, חלק מהתרבות שלנו. ואנחנו גם יכולים לייצר מונטיזציה לתוכן הזה. עבור אוהד של אינטר בג'קרטה, ניו יורק או תל אביב - אנחנו יכולים להנגיש את התוכן הזה, בתשלום או לא. למשל, להעביר לו באופן אישי תוכן שמותאם לו אישית. נגיד, אירוע בהיסטוריה של אינטר שקרה ביום ההולדת שלו. הדור החדש היום רוצה תוכן מאוד מפוקס ומהיר - גם כמוצר פרמיום. לעיתים זה במקום תוכן גדול וארוך על מה שקורה על המגרש".

3 צפייה בגלריה
סמל אינטר משמאל לימין ישן וחדש
סמל אינטר משמאל לימין ישן וחדש
סמל אינטר משמאל לימין ישן וחדש
(יח"צ לנובו)

אינטנולי מוסיף: "יש לנו 52,000 שעות סיפור לאוהדים. יותר ממיליון תמונות. הארכיב גדל בטרה-בייט וחצי מדי שבוע. לנובו תומכת באבטחה ובשימור על הנכס הזה - וגם בהגדלתו. ניתוחו ב-AI ובתשתית של מה שאנחנו רוצים לעשות".
לפי אינטנולי, אנחנו לא רחוקים מהיום בו אוהד צ'יליאני של אינטר יקבל מהמועדון את 26 השערים הגדולים של איוון זמוראנו במדי אינטר ביום הולדתו ה-26. אינטר מוכנה גם להעניק גישה לאוהדים לארכיב כדי לייצר, למשל, תוכן משלהם מתוך הארכיון וצילומים מאימונים. כרגע הדברים הם רעיונות אבל לפי אינטנולי "תוכן פרסונלי, מותאם מאוד לצופה ולא ארוך מדי עשוי להיות מה שהרבה מאוד מאוהדי אינטר ברחבי העולם יהיו מוכנים לשלם עבורו". האם אינטר יכולה להפוך את התוכן הייחודי שלה למנוע הכנסות? האם תוכל לגרום לאוהדים ברחבי העולם לשלם כסף עבור תוכן שהם לא יכולים לקבל בשום מקום אחר מלבד אינטר? זו שאלה גדולה. לוקה דנובארו מעוניין לקשר בין השינוי שערכו לאחרונה בלוגו ל"אבולוציה הטכנולוגית" שהמועדון עובר.
"ההשקה של הלוגו החדש היתה צעד משמעותי בפיתוח המועדון מחדש" הוא אומר. "אנחנו רוצים להיות מועדון יותר עכשווי ויותר גלובלי. העסק שלנו הוא כמובן כדורגל אבל בשנים האחרונות אנחנו רוצים להיות חברת בידור חדשנית, דינמית ובעלת יכולות לתקשר עם מספר רב של אוהדים מעולם שהופך ליותר ויותר בינלאומי ומגוון. מדובר בקשר ישיר שלנו לציבור צעיר, שחווה את עולם התוכן הספורטיבי בצורה אחרת מהדורות הקודמים והמסורתיים יותר. אנחנו משנים את הגישה של המועדון. אנחנו מאמצים גישה יותר צעירה עם דיאלוג אחר אבל גם אימוץ סקטורים חדשים כמו eSports".
דנובארו מאמין שהלוגו החדש, התלבושת החדשה והגישה החדשה, לצד נוכחות מובהקת של אינטר בעולם האופנה והמוזיקה המילאנזי, הם ה"דרך חדשה לחגוג את התשוקה של מיליונים והמסורת שבנינו במשך 113 שנים". אינטר (והשכנה מילאן) מתכננות גם בניית אצטדיון חדש (אבל כל הבטחה כזו באיטליה צריכה להילקח בערבון מאוד מוגבל). עד אז, באינטר מקווים שהשינויים שערכו בתשתית הטכנולוגית והתקשורת והתפיסה החדשה יעזרו למועדון להפוך את ההצלחה המקצועית להצלחה כלכלית.