סגור
כריסטיאן אריקסן מנ'צסטר יונייטד במשחק ההפסד לארסנל 4.9.23
כריסטיאן אריקסן, מנ'צסטר יונייטד במשחק ההפסד לארסנל (צילום: EPA/NEIL HALL )

מדשדשים לא רק בליגה: מכירת מנצ׳סטר יונייטד בספק, המניה צוללת

לפי הדיילי מייל משפחת גלייזר, הבעלים של קבוצת הכדורגל, מתכוונים לבטל את המכירה מכיוון שלא התקבלו הצעות התואמות למחיר המבוקש

מדשדשים לא רק בליגה. מניית מנצ'סטר יונייטד נסחרת בירידות חדות לפני פתיחת המסחר בארה"ב, זאת בעקבות פרסום בדיילי המייל ביום ראשון לפיו הבעלים, משפחת גלייזר מתכוונים לבטל את המכירה של קבוצת הכדורגל מכיוון שלא התקבלו הצעות התואמות למחיר המבוקש.
המניה שנסחרת בירידות של עד 10% בטרום המסחר בניו יורק, צפויה לרשום את הירידה היומית החדה ביותר שלה מזה כחודש. לפי מחיר הסגירה האחרון, שווי הקבוצה עמד על 3.9 מיליארד דולר.
בדיילי מיילי התבססו על אדם המקורב למשפחת גלייזר, שטען כי הם אולי ינסו שוב למכור את הקבוצה ב-2025 בתקווה שהתנאים ישתפרו וימשכו עוד קונים פוטנציאלים. הגלייזרים מקווים להשיג אז מחיר טוב יותר לקבוצה הודות לעלייה בהכנסת ממכירת זכויות השידור, הרחבת טורניר גביע העולם למועדונים של פיפ"א ל-32 קבוצות החל מ-2025 והמונדיאל הבא שייערך בארה"ב ב-2026 ואמור לעורר עניין בקרב המיליארדרים האמריקאים. לפי המקורב, הבעלים מאמינים שהגורמים הללו יעזרו להם למכור את הקבוצה בעוד כשנתיים במחיר של בין 7 ל-10 מיליארד פאונד.
דובר מטעם הקבוצה סירב להגיב על מה שהוא כינה "שמועות וספקולציות".
משפחת גלייזר היא הבעלים של הקבוצה מאז 2005. לאחר ההודעה בנובמבר על המכירה התקבלו שתי הצעות – אחת משייח ג'אסים בן חאמד ממשפחה המלוכה הקטארית והשנייה מהמילארדר הבריטי ג'ים רטקליף, הבעלים של חברת הכימיקלים Ineos.
ביום ראשון הפסידה קבוצת הכדורגל של יונייטד לארסנל מלונדון במשחק שנחשב למרכזי בליגה האנגלית הראשונה.