סגור
דוכן המזון שמפעילה ניו בר בבלומפילד
דוכן המזון שמפעילה ניו בר בבלומפילד. לכאורה תועד תשלום במזומן לעובדים (צילום: עוז מועלם)

בבלומפילד יבדקו אם נכנס מזומן למזנון ללא רישום

חברת היכלי הספורט בודקת את ההתנהלות של הזכיין “ניו בר" במזנונים שבאצטדיונים בתל אביב. הזכיין: "הכל מתנהל בשקיפות"

חברת היכלי הספורט, החברה העירונית המנהלת את אצטדיון בלומפילד, היכל מנורה והיכל שלמה בתל אביב, בודקת טענות ותיעודים מצולמים שהגיעו אליה בנוגע לפעילות הזכיין שמפעיל את המזנונים, חברת ניו בר שרותי מזון. מדובר במקרים שבהם לכאורה המוכרים במזנונים המקבלים תשלום מכניסים את הכסף לקופה ללא הקלדה. נבדקת האפשרות שהדבר נעשה בזמני עומס כאשר הרישום מתבצע מאוחר יותר.
היות שבחוזים של היכלי הספורט מול הזכיין מופיע סעיף שלפיו התשלום לחברה העירונית עבור הפעלת המזנונים ייעשה לפי הגבוה מבין שתי האפשרויות - מחיר קבוע של דמי זיכיון חודשיים או אחוז מסוים מההכנסות (בבלומפילד למשל מדובר ב־25% מפדיון ההכנסות) - בחברה העירונית יבקשו לוודא שאכן הזכיין משקף להם מידע מלא על ההכנסות.
בסרטון שהגיע לידי היכלי הספורט ממשחק הכדורגל של נבחרת ישראל נגד אלבניה בסוף ספטמבר, מתועדים מקרים במזנונים שונים שבהם הקופאיות מוכרות סחורה כשהקופה פתוחה והכסף המשולם מוכנס אליה לכאורה ללא הקלדה. להיכלי הספורט ברור כי מאחורי הסרטונים והטענות על פרקטיקה שכזו עומדים גורמים עסקיים מתחרים בתחום המשתמשים בחוקר פרטי, אך יערכו בדיקה עצמאית.
סרטונים נוספים שתיעד חוקר פרטי מראים לכאורה פרקטיקה אחרת, שייתכן כי היכלי הספורט תבקש לבדוק: תשלום במזומן לצעירים העובדים במקום בסוף המשמרת. כך למשל, בסרטון מאירוע שערכה עיריית תל אביב עצמה בהיכל שלמה בספטמבר, שבו ניו בר נתנה שירותי קייטרינג, מתועד לכאורה תשלום במזומן בתום המשמרת לנערים ולנערות שעבדו במקום, כשחלקם מעידים כי זה הנוהג השגור.
“ניו בר שרותי מזון” נמצאת בבעלות משותפת של צחי בן שבת, אברהם חסון ודביר פלדבוי (שהיה בעברו שותף מיעוט בחברה שהפעילה את גן אורנים, שקרסה לאחר שנקלע לחובות עתק). החברה, המפעילה את מותג הקייטרינג freestyle, משמשת כזכיין בלעדי או קייטרינג הבית במתחמים רבים, והיא מוכרת ומוערכת בתחום. עם זאת, היא החברה שעמדה בלב הטענות בקיץ על הפקעת המחירים במתחם ה־VIP בבלומפילד בהופעה של הזמר אייל גולן.
תגובת היכלי הספורט: "איננו מכירים מקרים שכאלו אצל זכיין המזנונים, אך כמובן שהטענות תיבדקנה בצורה יסודית. חשוב לציין כי מתקני החברה מצולמים והחברה מבצעת בקרה באופן שוטף על הנושא. נציין כי החברה מקדמת מהלך של צמצום התשלום במזומן במתקניה וזאת לצורך ייעול ושיפור השירות והגברת השקיפות והפיקוח על רישום הכנסות".
תגובת ניו בר: "חברתנו פועלת כדין ובשקיפות מלאה. כל המזנונים מצולמים ומתועדים מתוך המזנונים. אנו פתוחים לכל ביקורת בכל זמן. צר לנו שבתקופה האחרונה יש מי שמנסה בשיטתיות לפגוע בשמה הטוב של החברה וזאת ממניעים ידועים וברורים. יצוין שכל עובדי החברה מקבלים משכורות כחוק".