סגור
נבחרת ישראל זוכה ב זהב ב אליפות העולם ב התעמלות אומנותית

לראשונה בהיסטוריה: נבחרת ההתעמלות האמנותית אלופת העולם בקרב-רב

הישג יוצא דופן: נבחרת ישראל זכתה לציון כולל של 70.800 נקודות - והקדימה את סין וספרד בתחרות היוקרתית בוולנסיה

הישג היסטורי (והיסטרי) לענף ההתעמלות בכחול-לבן. נבחרת ישראל בהתעמלות אמנותית זכתה הערב (שישי) לראשונה בתולדותיה במדליית הזהב באליפות העולם בקרב-רב. ישראל זכתה לציון כולל של 70.800 והקדימה את סין וספרד.
במוקדמות התרגיל המשולב קיבלו המתעמלות הישראליות 32.650 נקודות. אבל הדובדבן בקצפת היה הביצוע בתרגיל החישוקים - שהביא לנבחרת ציון מדהים של 38.150 נקודות, מה שהבטיח לבסוף את ראש הפודיום.
סין נותרה במרחק 0.750 נקודות מישראל, וספרד, הנבחרת המארחת, דורגה שלישית (73.000) עם ציון הרבה פחות טוב משתי הראשונות. בתוך כך, ישראל סיימה רביעית בתחרות המדינתית, שכוללת חיבור תוצאות הנבחרת הקבוצתית והמתעמלות האישיות.
הנבחרת כוללת את: אופיר שחם (עירוני נתניה), דיאנה סברצוב (מכבי ת"א), הדר פרידמן (מכבי פ"ת), ליזה בנצ'וק (הפועל ראשל"צ), רומי פריצקי (מכבי ת"א) ושני בקנוב (מכבי חיפה). מאמנות הנבחרת הן איילת זוסמן, אלה סמופלוב ונטשה סטיפנובה. עוזרות המאמנות: לינוי אשרם ואידה מיירין.
נבחרת ישראל היא, כידוע, אחת הנבחרות החזקות בעולם, אבל מעולם לא קטפה את התואר העולמי בקרב-רב. בשנה שעברה סיימה כסגנית אלופות העולם והשנה כסגנית אלופת אירופה. יש לציין, כי נבחרות רוסיה ובלארוס - שתיים מהטובות בעולם - לא השתתפו באליפות העולם.
בכלל, הספורטאיות הישראליות ממשיכות להביא הישגים מרשימים לאורך כל השנה האחרונה. במאי האחרון זכתה ענבר לניר בתואר אלופת העולם בג'ודו ואילו בשבוע שעבר שחר טיבי (זהב) וקטי ספיצ'קוב (כסף) סיימו בשני המקומות הראשונים באליפות העולם בשייט.