סגור
נמרוד משיח גולש רוח
גולש הרוח נמרוד משיח (צילום: אורן אהרוני)

השבוע שהיה בעסקי ספורט: הקאמבק של נמרוד משיח והנציגות הישראלית הראשונה בפורמולה E

בישראל זכינו לנציגות ראשונה בפורמולה E ולקאמבק של גולש ותיק עם עסקת חסות חדשה. באירופה גוף השידור המרכזי השתלט על הזכויות לשידור האולימפיאדה לשנים הבאות, שיאים ושערוריות בכדורגל נשים ועסקת חסות משמעותית בכדורגל האמריקאי ל...אצטדיון

הנציגות הישראלית בדרך לפודיום במרוצי Formula E
חברת הסייבר קייטו נטוורקס משתפת פעולה עם חברת פורשה וקבוצת TAG Heuer Porsche Formula E. מדובר בשיתוף פעולה טכנולוגי בו ענן ה-SASE של קייטו נטוורקס יספק שירות העברת מידע קריטי למירוץ ולנהגים במהירות שיא על גבי תשתית פרטית, מאובטחת ואמינה כדי לאפשר לקבוצה להגיע לביצועים המיטביים בזמן אמת. צוות המרוצים מאחסן מידע בענן ומנחת בזמן אמת מגוון רחב של מקורות מידע ממכונית המרוץ, החל מטמפרטורת הצמיגים ועד למצב ניצול הסוללות. קבוצה פורשה כבר השיגה מקום שני בפודיום של מירוץ פתיחת העונה במקסיקו ב-14 לחודש.
המשיח הגיע: הגולש נמרוד משיח חוזר לפעילות תחרותית עם חסות חדשה
הגולש נמרוד משיח, סגן אלוף העולם בדגם ניל פרייד ופעמיים מדליסט הכסף באליפויות העולם, חוזר להתחרות לאחר שהודיע על פרישה בשנת 2016. משיח (34) יחזור להתחרות בדגם האולימפי החדש IQFOIL. את חזרתו מלווה עסקת חסות עם קבוצת קרגו אמרפורד, מחברות המובילות בתחום השילוח הבינלאומי והלוגיסטיקה, לשנתיים הקרובות. למשיח וקרגו אמרפורד יש היסטוריה כאשר מנהלי הקבוצה פגשו את משיח לפני כשבע שנים במהלך פעילות ספורט אתגרי בבית ילדים בגבעת עדה הנתמך גם כן על יד הקבוצה שנים רבות. העסקה תווכה על ידי סוכנות הספורט הישראלית החדשה THE TEAM.

נמכרו זכויות השידור לאולימפיאדה באירופה
איחוד השידור האירופי וחברת וורנר ברדרס דיסקברי הודיעו על רכישת כל זכויות השידור באירופה לארבע האולימפיאדות הבאות (קיץ וחורף) משנת 2026 עד לשנת 2032. העסקה כוללת זכויות שידור ב-49 מדינות אירופאיות למעט רוסיה ובלארוס. שווי העסקה החדשה לא דווח אך לחברת וורנר ברדרס דיסקברי היה הסכם בלעדי עם הוועד האולימפי הבינ"ל בשווי 1.3 מיליון יורו לשידורי המשחקים האולימפיים בין השנים 2018-2024. לפי הטרנדים האחרונים במכירת זכויות שידור לאירועי ספורט ניתן לשער שהעסקה החדשה שווה הרבה יותר מהסכום הקודם.

כדורגל נשים: ביקוש שיא לכרטיסי מונדיאל, שערוריית תנאי העסקה באולימפיק ליון והשוואת תנאים בווילס
ביולי השנה יערך גביע העולם בכדורגל נשים באוסטרליה וניו זילנד במה שצפוי להיות הטורניר הגדול ביותר אי פעם. פיפ"א הודיעה שמעל ל-500 אלף כרטיסים כבר נמכרו לטורניר וצופים שיימכר שיא של מיליון וחצי כרטיסים. השיא הקודם שייך לטורניר ב-2015 בקנדה שמכר 1.35 מיליון כרטיסים. בפיפ"א מצפים לאוהדים מיותר מ-120 מדינות. דוגמה לביקוש הגבוה מגיעה מהמשחקים של נבחרת אירלנד שנאלצו לזוז מהאצטדיון המקורי שיועד להם בשל דרישה אדירה לכרטיסים.

תנאי העסקה שערורייתיים באולימפיק ליון
בחדשות פחות חיוביות, נחשפה שערוריית תנאי העסקה באולימפיק ליון. ליון היא הקבוצה הבכירה ביותר בכדורגל האירופי עם שיא זכיות באליפות צרפת ובליגת האלופות (15 ו-8 בהתאמה) ונחשבת לתו הזהב בכל הנוגע להתנהלות קבוצת כדורגל נשים מקצוענית. שחקנית הקבוצה שרה ביורק (איסלנד) חשפה כיצד המועדון הפר את תנאי ההעסקה שלה בזמן היותה בהריון בשיתוף עם האתר The Players Tribune.
ביורק קיבלה אישור להעביר את תקופת הריון באיסלנד ולראשונה לא קיבלה משכורת מליון. כאשר התשלומים המשיכו להתפספס פנתה ביורק למנהלי המועדון אך זכתה להתעלמות תחילה. לאחר הבטחות שהתשלומים יגיעו ביורק נאלצה לערב את פיפ"א ואת ארגון השחקנים FIFPro ונמסר לה מליון שאם תפנה לגורמים אלה אין לה עתיד במועדון. לבסוף נקבע שליון חייבת לשלם לביורק את כלל המשכורת וכיום היא משחקת ביובנטוס. לצפייה במכתב של ביורק לחצו כאן.

וחזרה לחדשות חיוביות..ההתאחדות לכדורגל של ווילס הודיעה על השוואת תנאים לנבחרת הנשים לאלו של נבחרת הגברים. בכדי לאפשר את ההתאמה נבחרת הגברים ויתרה על 25% משכרם בכדי לאפשר העלאה של 25% לנבחרת הנשים.

חסויות: פסז' בחסות מפוקפקת ושיא לחסות אצטדיון בלוס אנג'לס
יש דברים שפשוט לא צריכים להיעשות. מילא אם היה מדובר במועדון כדורגל ללא משאבים ואמצעים. אך כשמדובר בפריז סן ז'רמן, אחד המועדונים העשירים בעולם, לחתום על עסקת חסות עם חברת סיגריות אלקטרוניות זה ממש לא מתאים. לא לערכי הספורט ולא לקהל הצעיר שצופה בכוכבים כמו מסי, ניימאר ואמבפה.
מנגד, בלוס אנג'לס הודיעו על חסות שם לאצטדיון בו משחקות LAFC מליגת ה-MLS ואיינג'ל סיטי מליגת ה-NWSL עם הבנק BMO. החסות תחליף את נותן החסות הקודם Banc of California וע"פ הדיווחים מדובר בחסות שיא בכדורגל האמריקאי בשווי 100 מיליון דולר ל-10 שנים.