סגור
השחיינית אנסטסטיה גורבנקו במשחה הגמר בקטאר
השחיינית אנסטסטיה גורבנקו במשחה הגמר בקטאר. הישג מרשים (צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה)

הישג גדול לשחיינית אנסטסיה גורבנקו: זכתה במדליית כסף באליפות העולם בקטאר

השחיינית הישראלית הציגה יכולת מצוינת בגמר 400 מטרים מעורב אישי וסיימה במקום השני באליפות העולם בקטאר, הישג היסטורי לישראל בבריכת השחייה. הקהל הקטארי שרק לה בוז

הישג ענק לשחייה הישראלית: אנסטסיה גורבנקו סיימה היום במקום השני בגמר 400 מטרים מעורב אישי וזכתה במדליית הכסף. מדליה ישראלית ראשונה אי פעם באליפות העולם, שנערכה בקטאר.
הישראלית עצרה את השעון על 4:37.36 דקות (שיא ישראלי) וזכתה במדליית הכסף, אחרי שהובילה לאורך רוב המשחה והייתה קרובה למדליית זהב. גורבנקו סיימה במרחק 24 מאיות מ-4:37.14 ד' של פרייה קולברט הבריטית שזכתה בזהב.
הקהל הקטארי לא אהב את הזכייה של גורבנקו, והגיב בשריקות בוז צורמות כשהיא התראיינה אחרי הזכייה. "זה כל כך משמעותי עבורי להיות כאן עם הדגל של המדינה שלי", אמרה גורבנקו - אך הקהל הגיב בשריקות בוז.
גורבנקו בת ה-20 הפכה לישראלית הראשונה שמעפילה לארבעה גמרים במשחים אישיים באליפויות עולם ולראשונה שמעפילה לשני גמרים באליפות עולם אחת. היא סיימה באליפות זו במקום הרביעי ב-200 מטר מעורב, ועוד פעמיים בעבר במקום החמישי.
פודיום בתחרויות גדולות הוא לא דבר זר לגורבנקו. היא זכתה במדליית הזהב באליפות אירופה פעמיים ברציפות ב-2021 וב-2022. ב-2021 הוסיפה שתי מדליות זהב באליפות העולם בבריכות קצרות. יש לה גם מדליית זהב מהמשחקים האולימפיים לנוער ב-2018.