סגור

המשבר השקט של הכדורסל הישראלי: 42% מהמאמנים שוקלים פרישה

מסקר של ארגון מאמני הכדורסל בישראל עולה, כי הסיבה היא בין השאר תנאי העסקה; מנכ"ל הארגון: "ענף שבו כל כך הרבה מאמנים מעוניינים לעזוב נמצא בקריסה"


מסקר שערכו בארגון מאמני הכדורסל בישראל עולה, כי כ-50% ממאמני הכדורסל במחלקות הנוער והילדים שוקלים את עתידם במקצוע. 42% ציינו שהיו שמחים להיות מאמני כדורסל בעתיד אך בתנאי העסקה הנוכחיים הם שוקלים פרישה. 54% טענו שהם רואים את עתידם בענף ו-4% אמרו "לא" במפורש.
הסקר נערך בקרב שישית מהמאמנים הרשומים באיגוד (כ-1,200). כ-50% (49.3%) היו רוצים לעסוק בלעדית באימון, אך בגלל התנאים לא יכולים להרשות זאת לעצמם. 26.5% עוסקים בלעדית באימון.

1 צפייה בגלריה
מאמן כדורסל מאמנים
מאמן כדורסל מאמנים
מאמן כדורסל
(צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק)

"מסקר שעשינו בקרב מאמנים עולה שחמישים אחוז מהם לא רואים את העתיד שלהם בענף. ענף ש-50% מהעובדים שלו מעוניינים לעזוב אותו, נמצא בקריסה", אומר מנכ"ל ארגון מאמני הכדורסל בישראל, אורי שחורי. "בשלב הראשון אנחנו נוציא את 'תו המעסיק ההגון' ונעבוד בשיתוף פעולה עם אגודות שיצטרפו, בשביל לייצר בקרה תקציבית אמיתית אנחנו צריכים שאיגוד הכדורסל שהוא הרגולטור, יעשה את הדבר הבסיסי וידאג - כמו שהוא עושה בבוגרים - גם למחלקות הנוער.
"בשנים האחרונות הקימו באיגוד אגף מקצועי ששם לעצמו גם את המטרה לקדם את המאמנים, עם כל הכבוד להעשרה שהם מבצעים בהשתלמויות למאמנים, אם לא יעשו שינוי במוסר התשלומים למאמנים, אנחנו נמשיך לאבד אנשים איכותיים והנפגעים העיקריים הם כרגיל, השחקנים במחלקות הנוער", אמר שחורי.
באיגוד הכדורסל עשו בשנים האחרונות עבודה טובה ברמת נבחרות הנוער והקדטים, והכדורסל הישראלי גם יכול לחגוג בחירת דראפט גבוהה בצורת דני אבדיה לוושינגטון וויזארדס. ואולם, משבר הקורונה מציב אתגר קשה לשורשי המשחק. אם מחצית מהמאמנים במחלקות הילדים והנוער שוקלים לעזוב את הענף, זה תסמין לבעיה קריטית שחייבים לפתור, אבל כמעט אף אחד לא מדבר עליה.