$
ספורט עולמי

לקראת המונדיאל והאולימפיאדה: ריו דה ז'נרו מצפה להשקעות פרטיות של 34 מיליארד דולר

על פי הדו"ח שפרסמה חברת PwC, סקטורי התשתיות והתיירות ימשכו את ההשקעות הגדולות ביותר ויהוו את המקור העיקרי ליצירת מקומות עבודה

סוכנויות הידיעות 13:1913.07.11

ריו דה ז'נרו יכולה לצפות להשקעות פרטיות של 53.2 מיליארד ריאל (34 מיליארד דולר) הקשורות למונדיאל ולמשחקים האולימפיים, יותר מהמימון שהצליחו לגייס ערים שאירחו לאחרונה את האירועים, כך עולה ממחקר חדש.

 

על פי הדו"ח שפרסמה חברת PwC, סקטורי התשתיות והתיירות ימשכו

את ההשקעות הגדולות ביותר ויהוו את המקור העיקרי ליצירת מקומות עבודה, בעוד עיר החוף הברזילאית מתכוננת לאירוח שני אירועי הספורט הגדולים ב-2014 ו-2016 בהתאמה.

 

בהשוואה, ברצלונה גייסה השקעות של 8 מיליארד דולר עבור אירוח האולימפיאדה ב-1992, ואילו סידני משכה השקעות בגובה 9.7 מיליארד דולר ב-2000.

 

"זה הולך להיות יותר גדול מבערים אחרות", אמר חאזם גלאל מ-PwC, לאחר פאנל על הזדמנויות השקעה לאולימפיאדה בריו. "העדר השקעות בתשתיות בעבר בברזיל ובריו השאיר צורך בהשקעות והעלה את הסיכוי להגדיר מחדש מספר סקטורים כמו התיירות".

 

על אף החופים המפורסמים של ברזיל ומזג האוויר החמים, רק כ-5 מיליון תיירים זרים מבקרים במדינה רחבת ההיקף בכל שנה, זאת בהשוואה ל-8 מיליון תיירים שמבקרים בדובאי הקטנה. צמד אירועי הספורט צפוי לעזור להכפיל את מספר התיירים בריו, שכבר עכשיו סובלת ממחסור תפוסה במלונות, ל-4 מיליון תיירים עד 2016, חוזה המחקר. בסך הכל, האירוע צפוי לייצר למעלה מ-90 אלף מקומות עבודה בריו, כולל 35,400 משרות קבועות.

 

המחקר מתפרסם במקביל למאמציה של ברזיל להתגבר על מכשולים ביורוקרטיים ולוגיסטיים שמעכבים את ההרחבה הנחוצה של שדות התעופה והבנייה של אצטדיונים לקראת המונדיאל.

 

מכרז לבניית רכבת מהירה בין ריו וסאו פאולו לא הצליח למשוך הצעות ביום שני, והטיל ספקות לגבי פרויקט תשתיות הדגל של הממשלה לקראות אולימפיאדת 2016. "אני חושב שאנחנו בנקודה קריטית ושיש לקבל החלטות פוליטיות במהירות ובנחישות", אומר גלאל.

 

משתתפים בפאנל טענו כי האירועים יעניקו לריו הזדמנות אדירה לחזק את המותג שלה ולמשוך חברות שימקמו את הפעילות שלהן בעיר. מייקל צ'רלטון, לשעבר ראש סוכנות קידום ההשקעות של לונדון ת'ינק לונדון, הביא לדוגמה שמות של מותגים מובילים כמו אדידס ואומגה שמארגני לונדון 2012 הצליחו לשכנע להקים משרדים ראשיים מקומיים בעיר.

 

"היכולת להשתמש הן במונדיאל והן באולימפיאדה כפלטפורמה להגביר את המודעות של המותגים למתרחש בריו ובברזיל היא מדהימה", אומר צ'רלטון, שמשמש כיום כמנהל הבינלאומי של סוכנות הקידום של ריו, Rio Negocios. "היקף ההבנה העולמי של מה שקורה בריו הוא עדיין נמוך מאד".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x