סגור
 מפעל סודהסטרים ב רהט
מפעל סודהסטרים ברהט (צילום: הרצל יוסף)

סודהסטרים מפטרת כ-80 עובדים בישראל

בחברה אומרים כי סבב הפיטורים, השלישי במספר תוך שנה וחצי, הוא "חלק מתוכנית התייעלות" לאור "מגמת היחלשות עולמית בביקוש למוצרי צריכה ביתיים קטנים", המשתקפת בתחזיות החברה. בסבב הפיטורים הנוכחי יפוטרו 3% מעובדי החברה, כולם בישראל, מרביתם עובדי מפעלים

הירידה בביקוש למכשירי סודהסטרים נמשכת - והעובדים משלמים את המחיר. חברת סודהסטרים יוצאת בסבב פיטורים שלישי בתוך שנה וחצי ומפטרת 80 עובדים בישראל - 3% מכוח העבודה שלה בעולם. מרבית המפוטרים הם עובדי המפעלים של החברה.
סבב הפיטורים הנוכחי מגיע לאחר שבדצמבר 2022 פיטרה החברה 120 עובדים, רובם עובדים ממפעל החברה בלהבים, ובאוקטובר 2021 פיטרה 300 עובדים.
סודהסטרים נמצאת בבעלות חברת פפסיקו העולמית שרכשה אותה ב-2018 בתמורה ל-3.2 מיליארד דולר. החברה מתמחה בייצור מכשירי הגזה ביתיים. בדוחות השנתיים לשנת 2022 מחקה פפסיקו 1.3 מיליארד דולר מהשווי של סודהסטרים, כך שהשווי של החברה הישראלית עומד כיום על 1.9 מיליארד דולר בספרים של פפסיקו.
מסודהסטרים נמסר בתגובה: "בשנים האחרונות הגדילה סודהסטרים את היקף כוח האדם בכדי לתת מענה לצמיחה שליוותה את החברה תקופה ארוכה, וביתר שאת בתקופת הקורונה. מאז דעיכת המגפה ועם ההרעה במצב הכלכלי הגלובלי, ישנה מגמת היחלשות עולמית בביקוש למוצרי צריכה ביתיים קטנים, כדוגמת סודה סטרים. תחזיות הייצור הנוכחיות משקפות מגמה זו וחזרה לרמות הביקושים שהיו מוכרות בעבר. צמצום כוח האדם הנוכחי, בהיקף של 3% מסך העובדים של החברה, הוא המשכו של הצמצום הקודם וחלק מתוכנית ההתייעלות הכוללת שגיבשה החברה לנוכח השינויים האמורים". עוד אומרים בחברה כי יעניקו תמיכה לעובדים שיסיימו את עבודתם באמצעות מתן מענק פרישה וסיוע במציאת מקום עבודה חלופי.