סגור
מקרר גבינות גבינה צהובות ו מוצרי חלב חברת תנובה
מקרר מוצרי חלב של תנובה (צילום: אוראל כהן)

בלעדי
העלאת המחירים בדרך - תנובה חוזרת למדפי שופרסל

בעקבות החלטת תנובה להעלות את מחירי מוצרי החלב שאינם תחת פיקוח ב-4.7%, חדלה שופרסל להזמין את מוצריה הלא מפוקחים של המחלבה. כעת, הצדדים הגיעו להסכמות במסגרתן צפויים מוצרי תנובה, טירת צבי, סנפרוסט, מעדנות ועוד, לשוב למדפי הרשת בימים בקרובים

סוף למחסור במוצרי תנובה בשופרסל. לכלכליסט נודע כי כחודשיים אחרי פרוץ הסכסוך המסחרי בין שופרסל לתנובה הצדדים הגיעו להסכמות. כבר לפני כשבועיים, הגיעה הרשת להבנות עם מחלבת טרה של החברה המרכזית (קוקה קולה ישראל) ומוצריה שאינם תחת פיקוח שבו למדפים. בעקבות כך, המחירים לצרכן של מוצרי החלב הלא מפוקחים צפויים לעלות.
כזכור, בעקבות החלטת תנובה להעלות את מחירי מוצרי החלב שאינם תחת פיקוח ב-4.7% החל מהשבוע האחרון של דצמבר, חדלה שופרסל להזמין את מוצרי החלב הלא מפוקחים של המחלבה הגדולה בישראל. שליטת תנובה בשוק החלב הובילה לכך שתוך זמן קצר התרוקנו מקררי החלב של שופרסל, שחדלה עוד קודם לכן לקנות את מוצרי החלב הלא מפוקחים של טרה שהעלתה מחירים ב-4.9%. בין לבין, קרסה מחלבות רמת הגולן, שהגיעה לחדלות פרעון, בשל הזינוק במחירי החלב הגולמי, שנרשמן מבלי שהמחירים לצרכן עודכנו בהתאם.
על רקע זה, כעבור שבועיים בלבד, נאלצה שופרסל לסגת מהכרזותיה ושבה לרכוש חלק גדול ממוצרי החלב הלא מפוקחים של תנובה, אך נקטה נגדה בסנקציה חלופית, במסגרתה חדלה להזמין ממנה את מוצרי טירת צבי שבבעלותה וחלק ממוצרי סנפרוסט ומעדנות.
בשבועות האחרונים ניהלו הצדדים מגעים, שהבשילו כעת להבנות, במסגרתן תחזור הרשת לקנות את מוצרי החברה. בעקבות כך, צפויים מוצרי תנובה, טירת צבי, סנפרוסט, מעדנות ועוד, לשוב למדפי הרשת בימים בקרובים.
על פי הערכות, גם מוצרי יוניליוור צפויים לשוב למדפי שופרסל בימים הקרובים, אחרי שנעדרו מהם מתחילת נובמבר. זאת, בהמשך למגעים שניהלו הצדדים בשבועות האחרונים. אפשר להעריך שברקע ההבנות שהושגו, נדרשו החברות לשפר את תנאי הסחר של שופרסל, שדרשה זאת מכל הספקים להם אישרה את המחירונים החדשים בשבועות האחרונים.