סגור
מקרר גבינות גבינה צהובות ו מוצרי חלב חברת תנובה
מקרר גבינות של חברת תנובה. שופרסל התקפלה "לאור המחסור במגוון מוצרי חלב". התלות בה התעצמה לאחרונה (צילום: אוראל כהן)

שופרסל מתקפלת: מאשרת לייקר חלק ממוצרי החלב של תנובה

שבועיים אחרי שחדלה להזמין מתנובה מוצרי חלב בשל העלאת מחירם בשיעור ממוצע של 4.7%, חוזרת בה שופרסל ומאשרת את ההתייקרות "במוצרים שאין עבורם תחליפים במותגים אחרים"

שבועיים אחרי שחדלה להזמין מתנובה מוצרי חלב בשל העלאת מחירם בשיעור ממוצע של 4.7%, חוזרת בה שופרסל ומאשרת את ההתייקרות.
ההתקפלות של שופרסל, נרשמת 5 ימים בלבד לאחר שהסלימה את המשבר עם תנובה, באמצעות תליית מודעות על מדפי מקררי החלב בסניפים, המודיעות על כך שהמחסור במוצרים נובע מסירובה של הרשת לאשר את העלאת המחירים שדרשה החברה. לפני שבועיים נכנסה לתוקף עליית המחירים של מוצרי החלב של תנובה שאינם תחת פיקוח שקיבלה את אישור כל הרשתות למעט שופרסל. בעקבות כך, חדלה תנובה מיידית לספק לשופרסל את כל מוצרי החלב שאינם תחת בפיקוח כמו גבינות קשות, מעדנים, שוקו ומוצרי אלטרנטיב.
כפי שנחשף בכלכליסט, בשופרסל היו הראשונים להודיע שלא יאשרו את עליית המחירים שדרשה תנובה, ואף בחנו הסטת התקציב שייעדו בתכנית ההתייעלות לחברה להורדת מחירים, לטובת ספיגת ההתייקרויות של הספקים. אלא שברשת נמנעו מהצהרה רשמית בנושא, מתוך הבנה שמדובר בצעד קצר מועד.
הרשת חתמה את הרבעון השלישי עם שפל ברווחיות התפעולית שצנחה 1.5% מהמכירות ואין לה מקורות שיכולים לאפשר לה לספוג התייקרויות. אפשר להעריך שבשופרסל חשו בימים האחרונים את ההשלכות השליליות מידיות, שנגרמו ממעבר צרכנים שראו מדפים ומקררים ריקים בשופרסל, וחצו את הכביש לרשת המתחרה.
משופרסל נמסר: ״לאור המחסור במגוון מוצרי החלב והתחליפים הקיימים בסניפי שופרסל ועל מנת שלא לפגוע בלקוחות הרשת, נבחנה לעומק בקשתה של תנובה לעליית מחירים – הבקשה אושרה בחלקה בלבד במוצרים שאין עבורם תחליפים במותגים הנוספים״.