סגור

מחר - דיון מכריע בגורלה של סלטי שמיר

עו"ד יעקב אמסטר, שמונה למנהל ההסדר של סלטי שמיר, ביקש מבית המשפט לאשר את הסדר הנושים ובכך למנוע מהחברה להיכנס לפירוק. בית המשפט קבע דיון למחר וציין כי להערכתו "יש למדינה מידה של עניין בקיום החברה"

סלטי שמיר עדיין נמצאת בסכנת פירוק: מנהל ההסדר של החברה, עו"ד יעקב אמסטר, הודיע אתמול לביהמ"ש המחוזי בירושלים כי הסדר הנושים שהוצע לנושיה לא התקבל באסיפת הנושים המובטחים ובאסיפת הנושים בעלי הערבויות האישיות.
לטענתו, "אי אישור ההסדר הוא חלופה גרועה מאישורו. רק בהסדר המוצע הנושים הכלליים יזכו לשיעור החזר חוב ויישמר מקור הפרנסה של כ-250 משפחות. חלופת הפירוק תחסל את החברה".
מנהל ההסדר מבקש "לקבוע דיון דחוף לאישור ההסדר אף שלא התקבל בחישוב מתמטי הרוב הדרוש בחלק מהאסיפות".
1 צפייה בגלריה
עמירם גיא מבעלי סלטי שמיר
עמירם גיא מבעלי סלטי שמיר
עמירם גיא מבעלי סלטי שמיר
(צילום: עמית שעל)
עו"ד אמסטר ציין בפני בית המשפט כי "יש בידי בית המשפט לבחון מעבר למספרים הטכניים אם ניתן לקיים את הסדר הנושים. החברה מדממת. או שתוכנית ההבראה והזרמת כספי משקיע יתרחשו כאן ועכשיו, או שגם אם יאושר הסדר הנושים בעוד חודשיים כבר לא יהיה את מה להנשים". מנהל ההסדר מבקש למעשה מבית המשפט לאשר את ההסדר.
מנהל ההסדר המליץ לאחרונה לבית משפט להשאיר את הניהול בידי המנהלים הנוכחיים של סלטי שמיר. במסגרת דו"ח ראשוני שהגיש לאחרונה ציין כי "אין אפשרות מעשית, ותהא זו בכייה לדורות, להפקיע את הניהול מידי הבעלים. מדובר במערכת ייצור מקצועית. כל טעות, כל לימוד וכל שינוי עשויים לפגוע עוד יותר בתזרים הכספי והתפעולי בהיקף של מיליוני שקלים".
הדו"ח הוגש לאחר שלאחרונה פנתה סלטי שמיר לבית משפט בבקשה לעיכוב הליכים לאור החמרה במצבה שנבע בשל משבר הקורונה. בית משפט המחוזי בירושלים מינה את עו"ד אמסטר למנהל ההסדר.
השופט אלכסנדר רון קבע דיון למחר וציין כי להערכתו "יש למדינה מידה של עניין בקיום החברה, לרבות משיקולי תחרות ותעסוקה, וייתכן שמעט תרומה מכיוונה תסייע מבחינת נושי החברה לחצות את הגשר".
את סלטי שמיר מייצג עו"ד שלום גולדבלט.
עו"ד ליזה חדש, המייצגת חלק מהעובדים: "העובדים נרתמו להבראת החברה ולהמשך פעילותה. זה הזמן להתגייס לטובת המשך הפעלת החברה ודאגה לאופק התעסוקתי של מאות עובדים".